اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  قرآن و فعالیت های دینی

حذف و اضافه‌های دولت در بودجه متولی فرهنگ خارج از کشور

بودجه سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی به عنوان متولی فرهنگی برون مرزی کشور نسبت به سال گذشته شاهد رشد ۲ درصدی است که در میان لایحه بودجه، توجه خاص به ترویج تمدن ایرانی دیده می‌شود.

حذف و اضافه‌های دولت در بودجه متولی فرهنگ خارج از کشور

به گزارش خبرنگار قرآن و فعالیت‌های دینی خبرگزاری فارس، لایحه بودجه سال ۱۳۹۹ کل کشور، صبح امروز (یکشنبه ۱۷ آذر ماه) توسط حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی رئیس جمهور تقدیم مجلس شورای اسلامی شد.

بر این اساس، بودجه فرهنگی بزرگ‌ترین سازمان برون‌مرزی کشور که سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی است، با رشد ۲ درصدی مواجه شده که رقمی حدود ۲.۳۰۰.۰۰۰ میلیون ریال است. این در حالی است که این رقم در بودجه سال گذشته ۲.۲۰۰.۰۰۰ میلیون ریال بوده است.

یکی از نکات قابل توجه بودجه سازمان فرهنگ و ارتباطات در سال آینده، اختصاص ردیف بودجه برای «برنامه معرفی و ترویج فرهنگ و تمدن ایرانی اسلامی» در خارج از کشور برای اولین بار است که رقمی حدود ۷۶۰.۵۲۲ میلیون ریال را به خود اختصاص داده است. این امر می‌تواند در راستای اجرای بیانیه گام دوم رهبر انقلاب باشد. 

در این اثنا در بودجه سال گذشته ردیفی برای ایجاد و حمایت از نمایندگی‌های رسمی و شعب مراکز فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در کشورهای دیگر در نظر گرفته شده بود که امسال این بند ردیف بودجه حذف شده و به نظر می‌رسد فعالیت‌های مراکز این سازمان در خارج از کشور را تحت شعاع قرار دهد. با این وجود در بودجه سال آتی، بخش برنامه معرفی دستاوردهای انقلاب اسلامی ایران در خارج از کشور نیز حذف شده است.

بر اساس بودجه سال ۹۹، در بخش بسترسازی و ترویج زبان و ادبیات فارسی در خارج از کشور بودجه ۳۴.۰۱۲ میلیون ریالی لحاظ شده که نسبت به امسال که رقم ۳۰.۳۰۰ میلیون ریال بوده است، شاهد افزایش مقدار بودجه این بخش هستیم.

حمایت از مؤسسات، نهادها، تشکل‌های مشترک، انجمن‌های دوستی و انجمن‌های علمی آموزشی بومی در زمینه ایران‌شناسی و اسلام‌شناسی، ترجمه و نشر آثار فاخر و مرجع به زبان‌های دیگر و حمایت از ترجمه، تألیف و انتشار نشریات و کتب در زمینه ایران‌شناسی و اسلام‌شناسی، تبادل هیأت‌های علمی، فرهنگی، هنری و دینی و همچنین برگزاری و حمایت از جشنواره‌ها، نمایشگاه‌ها و همایش‌های علمی، فرهنگی و دینی و هفته‌های فرهنگی همانند بودجه سال ۹۸، در برنامه بودجه سال ۹۹ هم دیده می‌شود. 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول