اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

طرح مدیریت سوخت تغییر نمی‌کند/ لزوم کنترل قیمت‌ها

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در مورد امکان تغییر در اجرای طرح مدیریت مصرف سوخت گفت: هر گونه تغییر در اجرای این طرح در شرایط کنونی منتفی است.

طرح مدیریت سوخت تغییر نمی‌کند/ لزوم کنترل قیمت‌ها

احمد بیگدلی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: طرح نظارت بر بازار پس از اجرای طرح مدیریت مصرف نگارش شده است.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه جمعی از نمایندگان این طرح را امضا کردند، گفت: ما سعی داشتیم دو فوریت این طرح رأی بیاورد، اما یک فوریت آن رأی آورده و برای بررسی به کمیسیون اجتماعی ارجاع داده شده و پس از بررسی در این کمیسیون به صحن ارجاع داده می‌شود.

وی با بیان اینکه درست است که کنترل بازار به دلایل مختلف از جمله گستردگی کار سختی است و عده‌ای از شرایط موجود سوءاستفاده خواهند کرد، بیان کرد: با این وجود وظیفه ما تلاش در راستای کنترل بازار است.

بیگدلی تاکید کرد: نباید در انتظار شرایط بمانیم و بگوییم چون سخت است و نمی‌شود پس کاری انجام ندهیم.

نماینده مردم خدابنده در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه باید کالاها و خدماتی که تحت تاثیر قیمت بنزین بوده مشخص و تاثیر افزایش قیمت بر آنها اعلام شود، گفت: با این اعلام قیمت، زمینه برخورد با افزایش دهندگان غیرقانونی قیمت کالاها برخورد لازم فراهم می‌شود و باید برای کسانی که قیمت کالاهای غیر مرتبط را افزایش می‌دهند پنج برابر جریمه تعیین کرد.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه باید مقدار درآمد و مصارف حاصل از مدیریت سوخت در کشور مشخص شود، ادامه داد: دولت باید اعلام کند از محل اجرای این طرح چقدر درآمد داشته و چقدر آن به مردم واریز شده است.

بیگدلی با بیان اینکه پیشنهاد شده سازمان برنامه و بودجه و وزارت نفت ماهانه درآمد حاصل از طرح مدیریت سوخت را به نمایندگان گزارش دهد، افزود: وزارت تعاون نیز باید هر ماه اعلام کند چه میزان به حساب مردم واریز کرده است و تاکید داریم ۱۰۰ درصد این درآمدها به حساب مردم بازگردد و در محل دیگری هزینه نشود.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه باید با مسؤولان خاطی در این بخش برخورد شود‌، گفت: همچنین باید بنزین سفر نوروزی و تابستانی برای مردم در نظر گرفته شود.

وی در پاسخ به سؤال خبرنگار فارس در مورد امکان تغییر در اجرای طرح مدیریت مصرف سوخت اظهار کرد: هر گونه تغییر در اجرای این طرح در شرایط کنونی منتفی است.

بیگدلی در پاسخ به سؤالی در مورد استیضاح وزیر نفت بیان کرد: این استیضاح در شرایط بین‌المللی و داخلی کشور به نظر درست نمی‌آید.

نماینده مردم خدابنده در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه اقدامات وزیر نفت را بی نقص نمی‌داند، تصریح کرد: با استیضاح یک شخص کارها درست نمی‌شود و با توجه به اینکه در شرایط حساس قرارداریم، این جا‌به‌جایی‌ها کار درستی نیست.

بیگدلی همچنین در پاسخ به سؤال خبرنگار فارس در مورد ثبت اطلاعات اموال خود در سامانه سناد گفت: بنده اموال خود را در این سامانه ثبت کرده‌ام.

انتهای پیام/۷۳۰۰۹/ق40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول