اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

نیم‌نگاهی به یک هفته ثبت‌نام داوطلبان مجلس برای رسیدن به بهارستان

146 نفر از داوطلبان انتخابات مجلس یازدهم را کارمندان دولت تشکیل می‌دهند که این میزان ثبت‌نام براساس اعلام استاندار مازندران رشد 105 درصدی را نسب به مدت مشابه قبل نشان می‌دهد که با یک حساب آماری می‌توان محاسبه کرد که برای یک صندلی بهارستان 12.16 نفر از دولتی‌ها صف کشیدند.

نیم‌نگاهی به یک هفته ثبت‌نام داوطلبان مجلس برای رسیدن به بهارستان

 به گزارش خبرگزاری فارس از مازندران؛ فرآیند ثبت‌نام از داوطلبان یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی از ساعت ۸ صبح روز یکشنبه ۱۰ آذرماه با ابلاغ دستور وزیر کشور به فرمانداران آغاز شد و این روند همزمان با سراسر کشور در استان مازندران آغاز شد.

از استان مازندران ۱۲ نماینده از ۹ حوزه انتخابیه به یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی راه پیدا خواهند کرد و ثبت‌نام برای کرسی‌های سبز خانه ملت از همان ساعات اولیه آغاز شد.

حوزه انتخابیه ساری و میاندورد با داشتن دو کرسی در مجلس انتخابات مجلس شورای اسلامی در این حوزه‌ها در ۶ بخش شهرستان ساری و دو بخش شهرستان میاندورود برگزار می‌شود.

داوطلبان کاندیداتوری در این دوره از انتخابات مجلس از دهم آذرماه با در دست داشتن مدارک مورد نیاز به فرمانداری‌های مراکز حوزه انتخابیه یا وزارت کشور مراجعه و با تحویل مدارک و تکمیل فرم‌های مربوطه، وارد عرصه یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی شدند.

* صفر تا صد ثبت‌نام‌ها

در روز نخست ثبت‌نام داوطلبان ۲۱ نفر ثبت‌نام کردند که از حوزه انتخابیه ساری و میاندورود چهار نفر، نکا بهشهر و گلوگاه دو نفر، قائم‌شهر، سوادکوه، سوادکوه شمالی،جویبار و سیمرغ پنج نفر، حوزه انتخابیه بابل دو نفر، حوزه انتخابیه آمل یک نفر، نوشهر، چالوس و کلاردشت چهار نفر، تنکابن عباس آباد و رامسر چهار نفر ثبت‌نام کردند.

در نخستین روز نام‌نویسی از داوطلبان یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی نماینده مردم قاسم‌ احمدی‌لاشکی دیگر نماینده مجلس مازندران از حوزه انتخابیه نوشهر، چالوس و کلاردشت هم در جلسه شواری اداری از عدم ثبت‌نام برای انتخابات مجلس شورای اسلامی خبر داد و در فضای مجازی منتسب به خودش هم این موضوع را اعلام کرد.

*روز خلوت انتخابات

در دومین روز از ثبت‌نام به حوزه‌های انتخابیه استان مراجعه نکرده و مراکز ثبت‌نام از داوطلبان روز خلوتی را پشت سر گذاشتند.

در سومین روز نام‌نویسی ۲۸ نفر از داوطلبان در مازندران نام‌نویسی کردند، همچنین سید علی ادیانی‌راد خبر ثبت‌نامش در حوزه انتخاباتی تهران را در فضای مجازی منتسب به خودش اعلام کرده است، ادیانی‌‌راد در دو دوره هشتم و دهم نماینده مردم قائم‌شهر، سوادکوه،جویبار، سیمرغ و سوادکوه شمالی بوده است.

* روز گرم ثبت‌نام کاندیدا

در در روز چهارم از ثبت نام داوطلبان مجلس یازدهم ۴۶ نفر در مازندران نام‌نویسی کردند، که روز چهارم نشان از یک روز گرم ثبت‌نام داوطلبان داشت.

 تا به اینجا در مجموع آمار افراد داوطلب برای انتخابات مجلس یازدهم در مازندران به ۱۲۷ نفر رسید، از ۱۲۷ نفری که ثبت نام آن‌ها نهایی شده است ۱۲۴ نفر مرد و سه نفر زن هستند.

در پایان چهارمین روز ثبت‌نام نامزدهای انتخابات مجلس شورای اسلامی در مازندران نفر در مراکز تعیین‌شده حضور یافته و روند نام‌نویسی را طی کردند که آمار کاندیدای انتخابات مجلس در مازندران به ۱۲۷ نفر در رسید. 

منصورعلی زارعی از مطرح‌ترین چهره‌های کاندیدای اصولگریان در ساری در روز چهارم نام‌نویسی کرده است.

در روز پنجم نام‌نویسی از داوطلبان نمایندگی مجلس یازدهم در استان مازندران، ۱۹ کاندیدا در ساری در روز پنجم از ثبت‌نام داوطلبان مجلس یازدهم نام‌نویسی کردند و در روز گذشته ۴ نفر در ساری نام‌نویسی کرده بودند.

روز پرترافیک در ثبت‌نام

پنجشنبه روز پنجم شلوغی برای ستاد انتخابات شهرستان ساری بود و شاهد حضور ۱۹ نفر در این ستاد برای داوطلبی در انتخابات بودیم.

پایان روز پنجم ۳۵ نفر در یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در استان مازندران نام‌نویسی کردند. در مجموع ۲۰۱ نفر در مازندران ۷ نفر زن و ۱۹۴ نفر مرد بودند.

در روز ششم ثبت‌نام داوطلبان انتخابات مجلس شورای اسلامی روز پرترافیکی سپری شد و در این روز ۶۹ نفر ثبت‌نام خود را در حوزه‌های انتخابیه استان مازنددان نهایی کردند تا روز پرترافیکی را از لحاظ تعداد ثبت‌نام کنندگان شاهد باشیم، تا پایان روز ششم در مجموع در مازندران ۲۷۰ داوطلب نام‌نویسی کردند. 

 در روز ششم، حوزه انتخابیه ساری و میاندورود ۳ نفر، نوشهر، چالوس و کلاردشت ۱۴ نفر، قائم شهر، جویبار، سوادکوه، سوادکوه شمالی و سیمرغ ۱۳ نفر، بهشهر، نکا و گلوگاه ۷ نفر، بابل ۷ نفر، آمل ۵ نفر، تنکابن، رامسر و عباس آباد ۴ نفر، نور و محمودآباد هشت نفر و در حوزه بابلسر و فریدونکنار سه نفر نام‌نویسی کردند.


همچنین در ششمین روز ثبت‌نام داوطلبان، علی اصغر یوسف نژاد  از نمایندگان حوزه ساری و میاندورود که سابقه سه دوره نمایندگی از حوزه انتخابیه مذکور را داشته است، علی‌رغم درخواست‌‌های مکرر مردم و نخبگان استان جهت حضور در انتخابات طی بیانیه‌ای از عدم حضور خود در انتخابات مجلس شورای اسلامی خبر داد.


پایان ساعت قانونی روز ششم ۲۰ نفر در حوزه انتخابیه نور و محمودآباد ثبت‌نام خود را قطعی کردند که در بین آنها عبدالوحید فیاضی نماینده سابق نور و محمودآباد در مجلس شورای اسلامی نیز دیده شد. 

در پایان روز ششم از ثبت‌نام داوطلبان مجلس یازدهم سه نفر در ساری نام‌نویسی کردند و در مجموع از روز یکشنبه تا پایان روز ششم ۳۸ نفر در ساری ثبت‌نام کردند.

آمار کلی داوطلبان دوره یازدهم 

احمد حسین زادگان استاندار مازندران در روز یکشنبه هفدهم آذر ماه در نشست خبری یک روز پس از پایان مهلت ثبت‌نام داوطلبان انتخابات مجلس یازدهم گفت: از مجموع ۴۰۱ کاندیدای ثبت‌نام ‌شده ۲۱۸ نفر مرد و مابقی زن بودند، در این دوره شاهد افزایش ۴۷ درصدی آمار ثبت‌نام داوطلبان مرد بودیم، آمار بانوان زنان نسبت به دوره دهم انتخابات مجلس کاهش چهار درصدی داشته است، داوطلبان دارای مدارک دکتری ۵۵ نفر، دارای مدارک کارشناسی ۲۹۹ نفر و مابقی مدرک حوزوی و لیسانس دارند.

وی افزود: رشد داوطلبان کارشناسی ارشد حدود ۴۷/۳ درصد بوده است، استقبال داوطلبان دارای مدرک دکترا نسبت به دوره قبل ۱۸ درصد کاهش داشته است، داوطلبان دارای مدرک حوزه ۵۲ درصد کاهش داشتند این در حالیست که در دوره قبل حدود ۲۱ روحانی داوطلب شده بودند که در این دوره تعدادشان به ۱۰ نفر رسید.

*تلاش کارمندان دولت برای رسیدن به بهارستان

این مسؤول از رشد ۱۰۵ درصدی استقبال کارمندان دولت به ثبت‌نام کاندیدای مجلس یازدهم خبر داد و گفت: در دوره قبل ۷۱ کارمند و در این دوره ۱۴۶ نفر از داوطلبان را کارمندان دولت تشکیل می‌دهند میزان رشد در این بخش ۱۰۵ درصدی بوده است، همچنین ۵۰ نفر از داوطلبان نامزدی نمایندگی مجلس بازنشسته هستند که در دوره قبل تعدادشان ۳۹ نفر بود.

وی اعلام کرد: حضور فرهنگیان و معلمان در این دوره از ثبت‌نام ۷۹ نفر است که در دوره گذشته  ۷۴ نفر بود در بخش شاغلان آزاد هم ۷۴ نفر ثبت‌نام کردند که در دوره گذشته ۵۰ نفر بودند، همچنین بیش از ۲۵ درصد از نامزدها در این دوره دارای میانگین سنی ۳۰ الی ۴۰ سال هستند که در مقایسه با دوره گذشته افزایش ۳۰ درصدی داشته است.

‌استاندار مازندران به تشریح آخرین آمار داوطلبان ثبت‌نام شده برای یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی پرداخت و گفت: تعداد داوطلبان نامزدی انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در چهار حوزه‌ انتخابیه استان مازندران در هفتمین روز نام‌نویسی تا ساعت ۱۸ شنبه شانزدهم آذرماه به ۴۰۱ نفر رسیده است.

انتهای پیام/۸۶۰۴۸/ج

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول