اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمانشاه

2 هزار و 500 نفر در طرح مسکن ملی کرمانشاه ثبت‌نام کردند/ احتمال بازگشایی مجدد سامانه وجود دارد

معاون بازآفرینی شهری و مسکن اداره‌کل راه و شهرسازی استان کرمانشاه، در گفت‌وگو با فارس از ثبت‌نام حدود 2 هزار و 500 نفر از استان برای طرح ملی مسکن خبر داد.

2 هزار و 500 نفر در طرح مسکن ملی کرمانشاه ثبت‌نام کردند/ احتمال بازگشایی مجدد سامانه وجود دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، زمان ثبت‌نام متقاضیان در طرح اقدام ملی در استان‌های یزد، همدان، چهارمحال و بختیاری، خوزستان و کرمانشاه، ازساعت 10 صبح 16 آذرماه شروع شد.

زمان این ثبت‌نام ساعت 24 امروز (دوشنبه، 18 آذرماه) به پایان می‌رسد، اما در استان کرمانشاه، این سامانه باز نشده، بسته شد.

معاون بازآفرینی شهری و مسکن اداره‌کل راه و شهرسازی استان کرمانشاه در گفت‌وگو با فارس، از ثبت‌نام حدود 2 هزار و 500 نفر از استان برای طرح ملی مسکن خبر داد.

عبدالرضا غفوری ادامه داد: ثبت‌نام طرح ملی مسکن از 16 آذرماه همزمان با چهار استان دیگر در استان کرمانشاه شروع شد به علت محدودیت ظرفیتی که وزارت راه و شهرسازی در این سامانه قائل شده بود و استقبال مردم، ظرفیت با توجه به تعداد اولیه که در نظر گرفته بودند بعد از یک ساعت، تکمیل و سایت بسته شد.

وی خطاب به متقاضیانی که از ثبت‌نام جامانده‌اند، گفت: در آینده نزدیک بعد از پایش اولیه که اتفاق بیافتد متقاضیان واجدشرایط شناسایی می‌شود و احتمال تغییر در ظرفیت وجود دارد.

غفوری، از تمامی متقاضیان خواست بعد از اعلام مجدد به سامانه مسکن ملی به آدرس https://tem.mrud.ir/ وارد شوند و روند ثبت‌نام خود را تکمیل کنند.

متقاضیان ثبت‌نام در طرح اقدام ملی و افراد تحت تکفل باید فاقد زمین مسکونی یا واحد مسکونی از روز اول فروردین‌ماه 84 به بعد باشند و پس از انقلاب از امکانات نهادهای عمومی غیردولتی مربوط به تأمین مسکن شامل زمین، واحد مسکونی و یا تسهیلات یارانه‌ای خرید و یا ساخت واحد مسکونی استفاده نکرده باشد و به عبارتی فرم «ج» در استعلام از سامانه مربوطه باید سبز باشد.

شرط دیگر متاهل یا سرپرست خانوار بودن است، البته زنان خودسرپرست مشروط به داشتن حداقل 35 سال سن می‌توانند در این طرح نام‌نویسی کنند.

داشتن حداقل پنج سال سابقه سکونت در پنج سال اخیر در شهر مورد تقاضا از دیگر الزامات است و سابقه سکونت در شهر جدید مورد تقاضا یا در شهر مادر حداقل پنج سال خواهد بود.

نداشتن منع قانونی برای دریافت تسهیلات بانکی نظیر چک برگشتی، تسهیلات معوقه و...، توانایی تأمین هزینه ساخت مسکن مازاد بر تسهیلات بانکی، امکان سپرده‌گذاری حداقل ۳۰ درصد هزینه ساخت مازاد بر تسهیلات بانکی از جمله دیگر شروط اعلام شده است.

در طرح اقدام ملی مسکن قرار است، 400 هزار واحد مسکونی شامل 200 هزار واحد در شهرهای جدید، 100 هزار واحد در شهرهای زیر 50 هزار نفر از سوی بنیاد مسکن و 100 هزار واحد در بافت‌های فرسوده احداث شود.

انتهای پیام/پ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول