اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کهگیلویه و بویراحمد

تامین علوفه مورد نیاز حیات وحش منطقه حفاظت شده دنا

مدیرکل حفاظت محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد گفت: علوفه مورد نیاز حیات وحش دنا برای بارش‌های احتمالی برف تامین شده است.

تامین علوفه مورد نیاز حیات وحش منطقه حفاظت شده دنا

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، سید اسدالله هاشمی مدیرکل حفاظت محیط زیست استان از تامین علوفه مورد نیاز برای حیات وحش استان خبر داد و گفت: در پی هشدار هواشناسی مبنی بر احتمال بارش برف در ارتفاعات علوفه مورد نیاز برای مواقع اضطراری در انبارهای مناطق تامین و ذخیره شده است. 

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان  گفت:  بارش برف این رحمت الهی در ارتفاعات دنا و مناطق حفاظت شده باعث  پوشیده شدن زیستگاه  می‌شود و این احتمال وجود دارد حیات وحش به ناچار  برای تامین علوفه مورد نیاز خود به پایین دست مناطق هجوم بیاورند.

هاشمی با اشاره به اینکه تمهیدات علوفه‌ای برای حیات وحش اندیشیده شده است افزود: هم اکنون در انبارهای این اداره کل در مناطق به مقدار کافی علوفه وجود دارد.

وی افزود: در صورت نیاز علوفه‌دهی به حیات وحش از سوی محیطبانان انجام می‌گیرد اما از هم‌وطنان عزیز درخواست می شود در حفاظت از حیات وحش سرما زده با محیطبانان همکاری و همیاری داشته باشند. 

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان از شهروندان خواست در صورت روئیت هرگونه حیات وحش آسیب دیده موضوع را به نزدیکترین پاسگاه محیط بانی یا با شماره تلفن 074-۳۳۳۳۴۴۴۱-۰۷۴ اطلاع دهند. 

هاشمی در پایان افزود: گرچه مناطق  بصورت ویژه و ۲۴ ساعته توسط یگان حفاظت پایش و رصد می شوند اما از مردم تقاضامندیم در صورت پناه آوردن حیات وحش به باغات ,مزارع و خانه های آنها , مهربانی با حیات وحش و پرندگان شهری را در نظر داشته باشند.

انهای پیام/82009

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول