اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مرکزی

60 درصد بیماران سرطانی زیر خط فقر هستند

مدیرعامل موسسه خیریه حمایت از بیماران مبتلا به سرطان امام حسین (ع) گفت: 60 درصد بیماران سرطانی زیر خط فقر هستند، امروز ما می‌دانیم سرطان از زمان تشخیص هم فرد بیمار و هم خانواده وی را درگیر دغدغه‌های اقتصادی، پزشک خوب به‌ویژه در شهرهای کوچک، مرکز درمانی و دغدغه پیدا کردن دارو می‌کند.

60 درصد بیماران سرطانی زیر خط فقر هستند

سید سبحان میرحبیبی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اراک اظهار کرد: در ایران سالانه بیش از 110 هزار بیمار جدید سرطان داریم، اما میزان متوسط بروز در زنان و مردان ایرانی کمتر از متوسط جهانی است.

وی افزود: بیماری سرطان یک بیماری رو به افزایش است اما به این دلیل که جمعیت سالمندی کشور زیاد می‌شود و هرچقدر سن جمعیت افزایش پیدا کند بروز سرطان بیشتر می‌شود، اولین چیزی که باید در ذهنمان اصلاح کنیم این است که علت بروز افزایش سرطان در جهان و در ایران افزایش امید به زندگی و سن جمعیت است.

مدیرعامل موسسه خیریه حمایت از بیماران مبتلا به سرطان امام حسین (ع) با اشاره به این‌که با توجه به تقاضا و مراجعات مکرر بیماران از شهرستان زرندیه به ساوه برای دریافت خدمات حمایتی این موسسه اظهار کرد: چندی پیش موفق به اخذ مجوز برای راه‌اندازی موسسه خیریه حمایت از بیماران مبتلا به سرطان در شهرستان زرندیه شدم.

میرحبیبی بیان کرد: برای راه‌اندازی و افتتاح این موسسه نیازمند اختصاص مکان مناسب، تجهیزات و امکانات از سوی خیرین این شهرستان هستیم.

وی با اشاره به این‌که مسئولان زرندیه برای راه‌اندازی این موسسه نهایت همکاری را داشته‌اند، گفت: با راه‌اندازی این موسسه نسبت به اطلاع‌رسانی و جذب بیماران محروم برای تشکیل پرونده و ارائه انواع خدمات حمایتی اقدام خواهد شد که به‌رغم نبود دفتر، 32 بیمار شناسایی شده‌اند که تاکنون به استان‌های هم‌جوار مراجعه می‌کردند.

مدیرعامل موسسه خیریه حمایت از بیماران مبتلا به سرطان امام حسین (ع) اظهار کرد: به دلیل عدم برخورداری از فضای فیزیکی جهت راه‌اندازی موسسه، در حال حاضر پذیرش بیماران از ساوه انجام می‌شود.

میرحبیبی بیان کرد: انجمن خیریه تبسم زرندیه در تمامی رده‌های سنی و با هر جنسیتی اقدام به پذیرش بیماران می‌کند.

وی گفت: بیماران مبتلا به سرطان از زمان تشخیص تا درمان و پس از آن به لحاظ تأمین دارو، انجام انواع آزمایشات، جراحی و رادیوتراپی، تغذیه، مراقبت و ... با هزینه‌های بسیار بالائی دست و پنجه نرم می‌کنند.

مدیرعامل موسسه خیریه حمایت از بیماران مبتلا به سرطان امام حسین (ع) با اشاره به این‌که نیازمند مساعدت خیران در ارائه خدمات حمایتی به بیماران هستیم، افزود: با راه‌اندازی این مرکز، رایزنی با پزشکان، آزمایشگاه‌ها و ... برای کاهش هزینه‌های ویزیت و ... بیماران بی‌بضاعت و کم‌بضاعت و بهره‌مندی آنان از سرویس رایگان برای انتقال از زرندیه به تهران و قم اقدام خواهد شد.

میرحبیبی اظهار کرد: هزینه درمان بیماران سرطانی سنگین است و خانواده بیماران از عهده تأمین آن برنمی‌آیند که بهره‌مندی از توان خیران به عنوان سیاست محوری در انجمن تبسم دنبال می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: 60 درصد بیماران سرطانی زیر خط فقر هستند، امروز ما می‌دانیم سرطان از زمان تشخیص هم فرد بیمار و هم خانواده وی را درگیر دغدغه‌های اقتصادی، پزشک خوب به‌ویژه در شهرهای کوچک، مرکز درمانی و دغدغه پیدا کردن دارو می‌کند.

مدیرعامل این موسسه خیریه بیان کرد: بهره‌گیری بهینه از امکانات، ساخت و راه‌اندازی یک کلینیک تخصصی مجهز و ترویج فرهنگ پیشگیری از سرطان، غربالگری در مورد سرطان‌ها به‌ویژه علت شیوع و بروز سرطان سینه در زنان و سرطان پروستات در مردان از برنامه‌های در دست اقدام موسسه است.

میرحبیبی به منابع مالی این موسسه اشاره کرد و گفت: هیچ ارگان یا سازمان دولتی از این مرکز حمایت مالی نمی‌کند و این موسسه تنها با حمایت‌های مردمی در حال فعالیت است، عمده منابع مالی این موسسه از هدایا، کمک‌های مردمی، مؤسسات، نذورات و صدقات تأمین می‌شوند.

وی ادامه داد: بنابر اعلام مراجع تقلید، هرگونه اهدای نذورات، خمس، صدقه، زکات و... مشمول بیماران بی‌بضاعت مبتلا به سرطان می‌شود از این‌رو مردم با کمک‌های نوع‌دوستانه خود می‌توانند دل‌های این قشر را گرم کنند.

مدیرعامل موسسه خیریه حمایت از بیماران مبتلا به سرطان امام حسین (ع) گفت: این موسسه فارغ از وابستگی‌های سیاسی فعالیت می‌کند و وارد جریانات سیاسی در انتخابات پیش رو نخواهد شد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول