اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

اجاره صلواتی یک‌ساله 39 دهنه مغازه در ساری

دو جوان ساروی برای ایجاد رونق در یک مجتمع تجاری قرارداد رایگان یکساله با 39 موجر خود امضا کردند.

اجاره صلواتی یک‌ساله 39 دهنه مغازه در ساری

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، توجه به بازار و ایجاد زیرساخت‌های لازم در کنار تولید یکی از نیازهای اساسی است، بازارهای روز و هفتگی در استان علاقه‌مندان خاصی دارد اما باید پذیرفت که عدم توجه به زیرساخت‎های بازارهای سنتی در آینده بسیار نزدیک زمینه‌ساز بروز مشکلات خاص ترافیکی شده و دردسری است که همین روزها ساروی‌ها با آن مواجه هستند.

ساخت مجتمع‌های بزرگ تا حدودی می‌تواند بخشی از نیازمندی‌های کسب و کار در بازار را ساماندهی ‌کند اما مشکلات و چالش‌های اقتصادی، تغییر ناگهانی قیمت کالاها در بخش ساخت و ساز زمینه توقف ساخت برخی از مراکز تجاری در حال ساخت را فراهم کرده است.

گرایش به سمت فعالیت صنفی در مراکز تجاری غیر قابل انکار است و بررسی میدانی در خیابان ملامجدالدین ساری و فعالیت همزمانی سه مرکز تجاری بزرگ تا حدودی به اثبات این گفته‌ها کمک می‌کند، نکته مهم‌تر توقف ساخت‌وساز در این مراکز و نیازی که در بازار برای تکمیل این واحدها احساس می‌شود، غیر قابل انکار است.

با وجود نیمه تمام بودن برخی از این مراکز، اقبال به سمت فعالیت در این مراکز توسط کسبه ایجاد شده و در صورت راه‌اندازی کامل این مجموعه‌ها می‌توان امید داشت که بخشی از نیازمندی‌های شغلی مرکز استان را می‌توان پاسخ داد.

مرکز تجاری سی‌تی‌سنتر کنار دست بازار سنتی ترکمن‌ها با وجود اقبال از سوی کاسبان و راه‌اندازی چندین موقعیت شغلی، هنوز به‌صورت کامل مورد بهره‌براری قرار نگرفته است.

 

 

بررسی میدانی خبرنگار فارس درباره عدم چرایی تکمیل این پروژه در مرکز استان زمینه گفت‌وگو با دو نفر از مدیران این پروژه را فراهم کرد.

قبل از گفت‌وگو با مدیر این مجموعه با دو نفر از کسبه صحبت کوتاهی داشتیم.

 

 

این مرکز تجاری در چندین طبقه که بنا به گفته کاسبان این مجموعه در طبقات بالایی بحث راه‌اندازی تولیدی لباس و جوراب هم مطرح شده و چندین دستگاه خیاطی پیشرفته برای آغاز به کار خریدار و در حال نصب است.

 

 

از دیگر نکات قابل توجه در این مرکز تجاری حمایت از کاسبان خرد و نوپا با معافیت پرداخت اجاره‌بها به مدت دو سال که زمینه‌ای ایجاد شده تا هم رونق مورد نظر در این مراکز تجاری ایجاد شود و هم بستر سازی برای تشویق جوانان و افراد علاقمند به کسب و کار در بازار را فراهم کند.

در بین کسبه این مرکز تجاری، جوان جویای کار، تولیدکننده صنایع دستی، زن سرپرست‌خانوار و مجری طرح لیزر پارک هم دیده شده و بنا به گفته صاحبان این واحد تجاری در طبقات بالایی این مرکز قرار است واحد تولیدی لباس و جوراب هم راه‌اندازی شود.

محمدرضا حری و مهدی ترکمان غلامی دو مالک مجتمع تفریحی خدماتی و تجاری سیتی‌سنتر درباره وضعیت این پروژه و نیازمندی‌های خود با ما به گفت‌وگو پرداختند.

این دو فعال اقتصادی در بازار از تکمیل ۹۵ درصدی این پروژه با استفاده از تسهیلات دولتی صحبت کردند و به میزان هزینه‌های انجام شده در این پروژه به مبلغ ۸۰ میلیارد ریال اشاره کردند.

 

 

درباره قابلیت‌های این مرکز که زمینه ایجاد شغل ۸۷ نفر را فراهم می‌کند گفتند و به راه‌اندازی ۳۹ واحد تجاری که در حال حاضر بدون دریافت اجاره‌بها مشغول کار هستند اشاره‌ای داشتند، درباره برنامه‌های بلندمدت این پروژه که در صورت راه‌اندازی کامل پروژه شهربازی در طبقه دوم و ایجاد شغل برای ۲۰ نفر دیگر صحبت به میان آورده و به همکاری یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان اشاره‌ کردند.

 

 

نکته قابل توجه درباره این مرکز تجاری ساخت و تکمیل تولیدی پوشاک کودک و نوجوان از دیگر قابلیت‌های این مرکز تجاری توسط مالکان معرفی شده که به اذعان این متولیان زمینه ایجاد شغل برای ۳۰ نفر را فراهم می‌کند.

ساخت و تکمیل فاز بعدی این پروژه ایجاد رستوران در بالاترین نقطه مجتمع از دیگر برنامه‌های میان‌مدت این دو مدیر جوان است که بنا به اذعان خودشان ۴۰ نفر دیگر در این مرکز تجاری مشغول فعالیت می‌شوند.

این دو فعال اقتصادی بازار این دغدغه‌ها را مطرح کردند تا به این نکته برسند که مرکز تجاری مورد نظر برای تکمیل و راه‌اندازی نیاز به ۴ میلیارد تومان تسهیلات دارد تا به خواسته‌های خویش که همان شور جوانی در کسب سرمایه است جامعه عمل پوشانده و در پس این علاقه‌مندی به توسعه کسب و کار زمینه ایجاد شغل برای چندین متقاضی را فراهم کنند.

 

 

اگرچه مشوق‌های در نظر گرفته شده توسط مدیران این مرکز زمینه‌ای برای معرفی و جلب سایر فعالان کسب و کار در حوزه بازار تلقی می‌شود اما بسترسازی و عدم پرداخت اجاره‌بها به جوانی که پیش از فعالیت این بازار به صورت سنتی و حاشیه خیابان کار می‌کرد، برای زن سرپرست‌خانوار و برای تولیدکننده صنایع دستی که با فعالیت در این مجموعه ارج و قربی به کارش داده شده سکوی پرش به حساب می‌آید و به نوعی بازی دو سر برد هم برای مدیران این مجموعه و افراد علاقه‌مند به توسعه کسب و کار در بازار است.

انتهای پیام/86004/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول