اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  علم و فن آوری جهان

دانشگاه علم و صنعت ایران؛ میزبان چهارمین همایش و نمایشگاه ملی اندازه‌ گیری جریان سیالات

چهارمین همایش و نمایشگاه ملی اندازه‌ گیری جریان سیالات در صنایع نفت، گاز، پالایش و پخش، پتروشیمی و آب، روزهای 27 و 28 آذر ماه 1398 در دانشگاه علم و صنعت ایران برگزار می شود.

دانشگاه علم و صنعت ایران؛ میزبان چهارمین همایش و نمایشگاه ملی اندازه‌ گیری جریان سیالات

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس، این همایش دو روزه توسط پژوهشکده اندازه‌گیری جریان سیالات دانشگاه علم و صنعت ایران با هدف شناسایی ظرفیت های موجود در کشور در موضوع میترینگ؛ رصد فناوری های نوین در میترینگ و معرفی آنها به صنعت؛ معرفی پتانسیل های موجود در مراکز تحقیقاتی و دانشگاهی کشور در جهت رفع مشکلات میترینگ در کشور؛ بررسی روش‌های عارضه یابی و بهبود فرایند‌های صنعتی؛ آشنایی با چشمه های رادیواکتیو بسته و باز، انواع ابزار دقیق هسته‌ای (لول سوییچ ها، لول مترها، چگالی سنج، ترانسمیترها)، مخاطرات، ایمنی و دزیمتری و غیره و به منظور فراهم نمودن محیطی به منظور تبادل نظر و انتقال تجربیات بین کارشناسان، اساتید، محققین  و صنعتگران برگزار می شود.

 

حقوق اندازه ‌گیری، هوشمندسازی اندازه‌ گیری، استانداردهای ملی و بین المللی در اندازه ‌گیری جریان سیالات، عملیات پرووینگ و کالیبراسیون انواع کنتور در صنعت، انواع فناوری ‌های مربوط به میترینگ (اندازه ‌گیری کمی و کیفی) در جریان‌ های تک فازی و چند فازی و رویکرد چگونگی حل مسئله در صنعت میترینگ، انتخاب، اجرا (یا ساخت)، بهره برداری، نگهداری و تعمیر تجهیزات اندازه‌گیری و پرووینگ (کالیبراسیون)، محورهای اعلام شده این همایش هستند.

در این همایش، بخش های دیگری از جمله نمایشگاه تخصصی برای معرفی توانمندی‌ها و امکانات شرکت ها و بخش های مختلف در زمینه اندازه گیری و تجهیزات اندازه گیری، ارائه مقالات پژوهشی در حیطه محورهای همایش و تقدیر از برگزیدگان و پیشگامان این حوزه برنامه ریزی شده است. این همایش که بزرگترین گردهمایی مدیران، مسئولان و افراد مرتبط در حوزه اندازه گیری و تجهیزات اندازه گیری در کشور و همچنین در منطقه می باشد، اهدافی نظیر هم اندیشی و تبادل تجربیات، آموزش و آگاهی افراد مرتبط، تعامل نزدیک افراد، شرکت ها و سازمان های ذیربط و آشنایی با مشکلات موجود در این حوزه و بحث روی راهکارهای ممکن برای رفع آنها و همچنین افق فناوری های نوین اندازه گیری را در نظر دارد. از برنامه های این همایش علاوه بر ارایه سخنرانی های کلیدی و مقالات، برگزاری نمایشگاه و برگزاری مسابقه دانشجویی است. برگزاری نخستین مسابقه دانشجویی طراحی کنتور در این همایش نیز فرصتی برای ورود دانشجویان به عرصه صنعت میترینگ است که در این همایش پیش بینی شده است.

همچنین پنل تخصصی «استانداردهای جدید کنتورهای آب با روش های آزمون و الزامات نصب»، با محورهای فرآیند تدوین استانداردهای ملی و آشنایی با استانداردهای بین المللی، مکانیسم اندازه گیری در صنعت آب، روش های آزمون ها در استانداردهای کنتورهای آب، الزامات نصب کنتورهای آب اشامیدنی برگزار خواهد شد.

کلیه مقالات این همایش در پایگاه استنادی علوم جهان اسلام و سایت سیویلیکا نمایه خواهند شد. همچنین مقالات برتر در مجله International Journal Of Flowmeasurement چاپ خواهد شد.

علاقه مندان برای کسب اطلاعات بیشتر درباره چهارمین همایش و نمایشگاه ملی اندازه‌ گیری جریان سیالات در صنایع نفت، گاز، پالایش و پخش، پتروشیمی و آب، با دبیرخانه همایش با شماره های 77441930- 77211144-021  دورنگار: 77211144-021 و تلفن همراه09372040866 تماس حاصل نمایند و یا به وب سایت همایش به آدرس الکترونیکی http://flowmeasurement.ir/ مراجعه کنند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول