اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

هنر و رسانه  /  سینما و تئاتر

معرفی آثار راه یافته به جشنواره تئاتر ثمر/داوران بخش ملی جشنواره قصه‌گویی تعیین شدند

راه یافتگان به بازبینی دو بخش تئاتر صحنه و محیطی نهمین جشنواره دانشجویی و مردمی تئاتر ثمر معرفی شدند.

معرفی آثار راه یافته به جشنواره تئاتر ثمر/داوران بخش ملی جشنواره قصه‌گویی تعیین شدند

به گزارش خبرنگار تئاتر خبرگزاری فارس، دبیرخانه این رویداد فرهنگی با قدردانی از استقبال کم نظیر دانشجویان و هنرمندان سراسر کشور برای حضور و مشارکت در این دوره، اسامی آثار راه یافته به بازبینی «بخش تئاتر صحنه» و دفاع از ایده  «بخش تئاتر محیطی» را منتشر کرد.

گروه ارزیابی و انتخاب متون و ایده‌های بخش‌های تئاتر صحنه و محیطی متشکل از پریسا مقتدی، یوسف باپیری، علیرضا اولیایی، ملودی آرام نیا و علی گلدسته آثار راه‌یافته به این بخش‌ها را معرفی کردند. 

بر اساس گزارش ارائه شده از سوی ستاد برگزاری جشنواره از میان ۳۶۳ اثر صحیح دریافت شده در ۲ بخش تئاتر صحنه و محیطی ۱۰۵  اثر در بخش تئاتر صحنه و همچنین ۱۳ اثر در بخش تئاتر محیطی به مرحله بازبینی و دفاع از ایده این جشنواره راه پیدا کردند.

طبق اطلاعیه منتشر شده از سوی دبیرخانه جشنواره تئاتر ثمر صاحبان آثار راه‌یافته در این دو بخش را بزودی در تماشاخانه عمارت نوفل لوشاتو دعوت خواهند کرد تا در مورد نحوه بازبینی و دفاع از ایده تئاتر محیطی در مورد زمان آن تعامل داشته و چنانچه هنرمندان از دبیر و برگزار کنندگان جشنواره سوالاتی داشته باشند جواب خواهند داد و نیز تاکید بر اینکه قبل از شروع فرآیند بازبینی، کسری مدارک لازم از جمله مجوز نویسنده یا مترجم حتی در صورت اقتباس را ارائه ندهند، بازبینی نخواهند شد.

نهمین جشنواره دانشجویی و مردمی تئاتر ثمر به دبیری دکتر رضا دادویی نهم تا هجدهم اسفند ماه سال ۱۳۹۸ در بخش‌های مختلف «تئاتر صحنه» ، «تئاتر محیطی» ، «نمایشنامه نویسی» ، «عکس ثمرنگار، پوستر و تیزر» و «مهمان» ویژه دانشجویان و هنرمندان در عمارت نوفل لوشاتو برگزار خواهد شد. برای دسترسی به اسامی آثار راه یافته به بازبینی «بخش تئاتر صحنه » و دفاع از ایده «بخش تئاتر محیطی » اینجا را کلیک کنید

*داوران بخش ملی بیست و دومین جشنواره بین المللی قصه گویی معرفی شدند

داوران بخش ملی بیست و دومین جشنواره بین المللی قصه گویی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان معرفی شدند. بهرام شاه محمدلو(رئیس انجمن قصه گویی)، ایرج طهماسب (قصه گو، مجری، کارگردان)، حمیدرضا شاه آبادی(نویسنده)، رویا نونهالی و آزیتا حاجیان(بازیگر) به عنوان هیات داوران بخش ملی بیست و دومین جشنواره بین المللی قصه گویی معرفی شدند.

بخش ملی جشنواره بین المللی قصه گویی در سه گروه دختران و پسران 12تا 18 سال، زنان و مردان و مادربزرگ ها و پدربزرگ ها برگزار می‌شود. بنا به اعلام دبیرخانه جشنواره تلاش شده تا ترکیب هیات داوران به گونه ای باشد تا تمامی هنرها و مهارت های قصه گویی مورد ارزیابی قرارگیرد. حضور قصه گو، نویسنده و بازیگر(مبتنی بر زبان بدن و فن بیان) در ترکیب هیات داوران بخش های مختلف این جشنواره مورد توجه بوده است.

مرحله نهایی بیست و دومین جشنواره بین المللی قصه گویی از 26 الی 30 آذرماه در تهران، خیابان حجاب، مرکز آفرینش های فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار خواهد شد.

*بازگشت مردگان به تماشاخانه مهرگان

نمایش «بازگشت مردگان» به نویسندگی، کارگردانی و طراحی شادی اسدپور در تماشاخانه مهرگان به صحنه می رود. این نمایش با هدایت بازیگر فرزین محدث برگرفته که از متون کلاسیک است از ۲۱ آذر در تماشاخانه مهرگان به صحنه می‌رود.

نمایش «بازگشت مردگان» برآمده از داستان های کلاسیک تولید پایان دوره کلاس های ایده تا اجرا در موسسه هنری آرتا است.

در نمایش «بازگشت مردگان» الناز حمیدی، مرضیه پیمان، مهسا میرکاظمی، ابوالفضل نریمانی،کیمیا مرادی رفیق، عرفان شکوهی فر،سعید سخندانی، محمد رخشان فر، سامان اصغری، مونا مطیعی تهرانی، ندا زرئی، محمد اسمعیلی، پارسا پویا ارجمند، میلاد فدوی صامتی، علیرضا دهنوی، هلیا عطایی، شیدا بختیاری، نازنین زهرا حسینی، سارا صادقی، ترمه فرهمند پویا، محمد امین نجفی، علی چهار دولی، مهدی ناظمی، کارن رضایی معین، وحید همراز، نگین محسنی، معصومه اسدپور، شقایق زال پور، پدرام آزموده، میثم یوسفی، محمد رضا فخیمی پسندیده، قاسم رضوی به عنوان بازیگر حضور دارند.

*آغاز اجرای نمایش «ستاره‌ پنجول» از ۲۵ آذر در سینما تئاتر کانون

نمایش «ستاره‌ی پنجول» به طراحی، نویسندگی و کارگردان علیرضا دری از ۲۵ آذر ۱۳۹۸ در سینما تئاتر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به روی صحنه می‌رود. این نمایش برای کودکان سه سال و بالاتر مناسب است و هومن حاج‌عبدالهی، امیر غفارمنش، علیرضا دری و توحید غنی‌زاده به عنوان صداپیشه درآن ایفای نقش می‌کنند.

خلاصه این نمایش چنین است که: پنجول و سم‌طلا همسایه‌اند و البته رقیب درسی، پنجول خوابی می‌بیند که داستان عجیبی اتفاق می‌افتد، پدربزگش در خطر است و تنها او می‌تواند نجاتش دهد، اما روز مسابقه است، باید چه کار کند؟ تصمیمش را می‌گیرد و ادامه‌ ماجرا...بر اساس این خبر مشاور کارگردان نمایش «ستاره‌ی پنجول» حسن دادشکر و تهیه کنندگان آن امیررضا کاوه و امیرسیامک قطبی هستند.

این نمایش با بازی احمد خیرآبادی، توحید غنی‌زاده و عروسک‌گردانی احمد آکشته، نیره حاجیان و مرضیه تیباپور اجرا می‌شود. هم‌چنین علیرضا دری و علی باقری‌طورانی به عنوان طراحان صحنه و ساخت دکور با نمایش «ستاره‌ی پنجول» همکاری دارند. بر همین اساس شعرهای این نمایش را لیدا وعیدی و علیرضا دری سروده‌ و فرید نوایی آهنگساز آن است، هم‌چنین شایان حبیبی و امیر حسین‌زاده به ترتیب به عنوان منشی و مدیر صحنه همکاری می‌کنند و ویدیو گرافیک این اثر را نیز ساخته‌اند.

شروع پیش فروش بلیت آن در سایت تیوال به نشانی از  ٢٠ آذر ۱۳۹۸ آغاز می‌شود.

*تماشاخانه مهرگان میزبان نمایش «کمی قبل از ساعت ۵ بامداد»

نمایش «کمی قبل از ساعت ۵ بامداد» به نویسندگی محبوبه نورنقدی، کارگردانی فرشاد یاری و تهیه کنندگی دکتر محمد قنبری از ۱۷ آذر ساعت ۲۱ در سالن شماره یک تماشاخانه مهرگان به روی صحنه رفت.

این نمایش روایت ۵ زن است در چهار دیواری نامعلومی که هر کدام به دلیلی مردی را کشته اند و همگی منتظر ساعت ۵ بامداد و اجرای حکم خود هستند. گل ناز عباسی، نیلوفر توانگر، مرجان امینی راد، صنم مولائی و فرناز خرمی بازیگران این نمایش هستند.

 نیلوفر توانگر جانشین تهیه کننده، سمیه قنبری دستیار کارگردان و منشی صحنه،متین خبیلی طراح گرافیک، پوپک خواجه امیری عکاس و نگار امیری مدیر روابط عمومی از دیگر عوامل نمایش «کمی قبل از ساعت ۵ بامداد» هستند.علاقمندان می‌توانند بلیت این نمایش را از سایت تیوال تهیه کنند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول