اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کهگیلویه و بویراحمد

منازل مسکونی بلوار رجاء یاسوج در معرض بحران /چه کسانی قانون را رعایت نکردند؟+تصاویر

منازل مسکونی بلوار رجاء به دلیل عدم رعایت حریم و بستر رودخانه بشار در سال‌های گذشته در معرض هستند.

منازل مسکونی بلوار رجاء یاسوج در معرض بحران /چه کسانی قانون را رعایت نکردند؟+تصاویر

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، در سیل ابتدای سال جاری عدم رعایت بستر و حریم رودخانه در ساخت و سازها و اعطای مجوزها خسارتی را به منازل و ساخت و سازها در حریم و بستر رودخانه به وجود آورد که بلوار رجاء شهر یاسوج یکی از آن مکان‌هایی بود که احتمال خسارت به آن نگرانی‌ها را به وجود آورد.

 روز گذشته مدیرکل مدیریت بحران و مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای از رودخانه بشار خیابان ساحلی بلوار رجا یاسوج و خیابان‌هایی که در بستر رودخانه ساخته و منازلی که در حریم رودخانه هر لحظه ممکن است فرو ریزد و از نزدیک پروژه ایمن‌سازی شرکت آب منطقه‌ای را بررسی کردند.

محمدی‌تبار با اشاره به عدم رعایت بستر و حریم رودخانه و همچنین عدم رعایت اصول فنی شهرسازی و طرح تفصیلی گفت: عدم رعایت این قوانین طی سال‌های گذشته باعث این بحران شده است.

مدیرکل مدیریت بحران گفت : حتی نوع لایه‌های خاک این تراشه خاکی که در حال ریزش است دقیقا مملو است از پسماندها و نخاله‌های ساختمانی و این نشان می‌دهد که حتی خیابان جلوی این منازل دقیقا در بستر طبیعی رودخانه ساخته شده است.

 

وی ادامه داد : امروز بسیاری از منازل مسکونی مردم در  معرض خطر و بحران‌اند اینکه چه کسانی مجوز داده‌اند؟ چه کسانی زمین فروخته‌ و چه کسانی پروانه ساخت داده‌اند؟ و چه کسانی قانون را رعایت نکرده‌اند؟ یک روی سکه و روی دیگر آن شهروندانی هستند که در معرض خطر قرار دارند و باید با تدبیر مسئولان ارشد استانی و بخصوص شهرداری  و همکاری و همراهی مردم این مشکل را حل کرد.

این مسوول از آب منطقه‌ای کهگیلویه و بویراحمد در جهت ایمن‌سازی این نقطه تقدیر کرد و گفت: قاعدتا باید با نظر شورای تامین شهرستان بویراحمد‌، شهرداری یاسوج، شرکت آب منطقه‌ای، راه و شهرسازی و البته همکاری و تعامل شهروندان و ساکنان این نقطه - که در بهترین چشم‌انداز طبیعی و ساحلی زندگی می‌کنند یک تصمیم و اقدام فری اتخاذ شود.

اما مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای تکمیل پروژه ساماندهی حاشیه رودخانه بشار (بلوار رجاء) را نیازمند 12 میلیارد تومان اعتبار دانست و عنوان کرد: متاسفانه رودخانه بشار در سال‌های گذشته مورد تعدی و خسارت زیادی قرار گرفته و علی‌رغم تلاش‌های شرکت آب منطقه‌ای و برخی دستگاه‌ها این خسارات غیرقابل جبران شد به طوری که در بارش‌های نوروزی، برخی نقاط از جمله بخشی از بلوار رجاء یاسوج در حاشیه رودخانه، بخاطر تجاوز به حد بستر و حریم رودخانه و ایجاد ترانشه کاذب توسط عوامل سودجو و منفعت طلب، متحمل خسارت شد که عملیات ساماندهی این قسمت در حال انجام است.

مدیرعامل آب منطقه‌ای استان در ادامه اظهار داشت: با وجود تاکید مقامات ارشد استانی مبنی بر اجرای این پروژه در حال حاضر دو ماه از برنامه زمان‌بندی پیش‌بینی شده جلو هستیم اما این طرح با مشکل اعتباری مواجه بوده و به 12 میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

انتهای پیام/82024

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول