علم و پیشرفت  /  علم و فن آوری جهان

ناسا از سیارک‌ها پرده‌ برمی‌دارد

ناسا امیدوار است که داده‌های فضاپیمای OSIRIS-REx، فوران‌های کوچک سیارک بنو را توضیح دهد و به کشف‌های جدیدی درباره سیارک‌های حاوی آب دست پیدا کند.

ناسا از سیارک‌ها پرده‌ برمی‌دارد

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس به نقل از انگجت، ناسا امیدوار است که داده‌های فضاپیمای OSIRIS-REx، فوران‌های کوچک سیارک بنو را توضیح دهد.

کاوشگر OSIRIS-REx به یک سیارک نزدیک زمین به نام Bennu سفر و نمونه کوچکی برای مطالعه و بررسی آماده کرد. ماموریت سال ۲۰۱۶ این فضاپیما از ایستگاه نیروی هوایی کیپ کاناورال راه اندازی شد و قرار بر این است، فضاپیمای ناسا در سال 2023 و پس از 5 سال حضور در این سیارک نمونه‌ای از آن را به زمین برساند.

ناسا اکنون براساس مشاهدات OSIRIS-REx توضیحاتی ارائه داده و امیدوار است که نمونه‌برداری از صخره‌ها و ذرات موجود در بنو که قرار است در سال آینده جمع‌آوری شود، جواب دقیق‌تری به شبهات بدهد.

OSIRIS-REx از زمان ورود در تاریخ 3 دسامبر 2018 با هدف پیدا کردن یک محل فرود بدون تخته سنگ ، در حال بررسی Bennu است.

دانشمندان بر اساس مشاهدات خود تاکنون نظریه‌های مختلفی در مورد فوران‌ها دارند؛ OSIRIS-REx همچنین آب را روی بنو کشف کرد که ممکن است هنگام گرم شدن از خاک رس بر روی سنگ رها شود.

انتهای  پیام/