اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  علم و فن آوری جهان

ناسا از سیارک‌ها پرده‌ برمی‌دارد

ناسا امیدوار است که داده‌های فضاپیمای OSIRIS-REx، فوران‌های کوچک سیارک بنو را توضیح دهد و به کشف‌های جدیدی درباره سیارک‌های حاوی آب دست پیدا کند.

ناسا از سیارک‌ها پرده‌ برمی‌دارد

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس به نقل از انگجت، ناسا امیدوار است که داده‌های فضاپیمای OSIRIS-REx، فوران‌های کوچک سیارک بنو را توضیح دهد.

کاوشگر OSIRIS-REx به یک سیارک نزدیک زمین به نام Bennu سفر و نمونه کوچکی برای مطالعه و بررسی آماده کرد. ماموریت سال ۲۰۱۶ این فضاپیما از ایستگاه نیروی هوایی کیپ کاناورال راه اندازی شد و قرار بر این است، فضاپیمای ناسا در سال 2023 و پس از 5 سال حضور در این سیارک نمونه‌ای از آن را به زمین برساند.

 ناسا اکنون براساس مشاهدات OSIRIS-REx توضیحاتی ارائه داده و امیدوار است که نمونه‌برداری از صخره‌ها و ذرات موجود در بنو که قرار است در سال آینده جمع‌آوری شود، جواب دقیق‌تری به شبهات بدهد. 

OSIRIS-REx از زمان ورود در تاریخ 3 دسامبر 2018 با هدف پیدا کردن یک محل فرود بدون تخته سنگ ، در حال بررسی Bennu است.

دانشمندان بر اساس مشاهدات خود تاکنون نظریه‌های مختلفی در مورد فوران‌ها دارند؛ OSIRIS-REx همچنین آب را روی بنو کشف کرد که ممکن است هنگام گرم شدن از خاک رس بر روی سنگ رها شود.

انتهای  پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول