اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  آموزش و پرورش

تحصیل دانش‌آموزان اتباع خارجی در مدارس غیردولتی خیریه

معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: دانش‌آموزان اتباع خارجی در مدارس غیردولتی خیریه می‌توانند تحصیل کنند و برنامه‌هایی نیز برای ارائه آموزش به صورت غیرحضوری و آنلاین به این دانش‌آموزان داریم.

تحصیل دانش‌آموزان اتباع خارجی در مدارس غیردولتی خیریه

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری فارس، مجتبی زینی‌وند معاون وزیر آموزش و پرورش در جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران که با حضور انوشیروان محسنی‌بندپی استاندار تهران برگزار شد، اظهار داشت: در این جلسه حضور پیدا کردم تا از استاندار تهران که دو شورای آموزش و پرورش شهر تهران و شهرستان‌های استان تهران را مدیریت می‌کند، تشکر کنم.

وی درباره مدارس اتباع خارجی نیز گفت: هر کدام از دانش‌آموزان اتباع خارجی که به سن تکلیف برسند در مدارس کشور حضور پیدا می‌کنم چرا که اتباع خارجی میهمان ما هستند و حتی بعضی از آنها از نظر مالی توان هزینه‌کرد زندگی را هم ندارند.

معاون وزیر آموزش و پرورش افزود: اکثر اتباع خارجی ما تبعه افغانستان هستند که در این خصوص مشکلاتی نیز داریم البته از حیث ساختاری نیز در آموزش و پرورش مشکلاتی وجود دارد که از سایر دستگاه‌های استانی کمک گرفته‌ایم.

زینی‌وند بیان کرد:‌ در جلسه امروز مصوب شد که مدارس غیر دولتی خیریه برای اتباع خارجی ایجاد کنیم. البته در این خصوص با یکسری محدودیت‌های اداری مواجه هستیم ولی می‌توان این طرح را به خوبی پیش برد. 

وی با اشاره به اینکه یک صد مدرسه غیردولتی خیریه در کشور وجود دارد، گفت: در این مدارس شهریه‌ای دریافت نمی‌شود. هزینه کتاب و لباس دانش‌آموزان را نیز تامین می‌کند و ما هم در شورای سیاست‌گذاری مصوبه‌ای را گذرانده‌ایم که افرادی که به صورت مؤسسه غیردولتی خیریه اقدام می‌کنند زمین آن مؤسسه را آموزش و پرورش در اختیارشان قرار می‌دهد و حتی هر زمان که این مؤسسه تعطیل شود مکلف است آن را در اختیار آموزش و پرورش قرار دهد.

معاون وزیر آموزش و پرورش بیان داشت: معاونین استاندار هم در این حوزه قطعا کمک خواهند کرد و می‌توان از ظرفیت‌های موجود در این حوزه به خوبی استفاده کرد.

زینی‌وند خاطرنشان کرد: یکی دیگر از خدماتی که می‌توانیم ارائه دهیم آموزش آنلاین به صورت غیرحضوری و نیمه حضوری به دانش‌آموزان اتباع خارجی و افرادی که از تحصیل جا مانده‌اند، است.

وی  تاکید کرد: هر جامعه‌ای که آموزش و پرورش پویایی داشته باشد قطعا توسعه یافته‌تر است و یکی از مهمترین ارکان توسعه هر جامعه آموزش و پرورش محسوب می‌شود.

معاون وزیر آموزش و پرورش یادآور شد: آموزش و پرورش یک دل نگرانی ملی است و قدرت و ضعف آن نیز در تمام ابعاد جامعه تاثیر می‌گذارد.

زینی‌وند گفت: آموزش و پرورش زمانی اثر بخش است که همه دستگاه‌ها به آن کمک کنند.

وی در جمع خبرنگاران در پاسخ به پرسش خبرنگار فارس مبنی بر اینکه من بعد با تاسیس مدارس غیردولتی خیریه برای اتباع خارجی آیا دانش‌آموزان اتباع در مدارس دولتی عادی تحصیل خواهند کرد، گفت:‌آنهایی که در مدارس دولتی ثبت‌نام می‌کنند همچنان مشکلی نخواهند داشت و در سال‌های بعد هم اتباع خارجی در مدارس ثبت‌نام خواهند کرد و این طرح‌های ما برای استفاده دانش‌آموزان اتباعی است که توان تحصیل را ندارند و می‌توانند از طریق مدارس غیردولتی خیریه و آموزش‌های آنلاین آموزش لازم را ببینند.

معاون وزیر آموزش و پرورش یادآور شد:‌یک دیگراز مصوبات جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران این بود که بر اساس کارگروهی که تشکیل شده است می‌توانند تغییر کاربری زمین‌های آموزشی به تجاری را داشته باشند.

زینی‌وند گفت: بر اساس این مصوبه زمین‌های مازاد آموزش و پرورش می‌تواند به عنوان تجاری استفاده شود و درآمدهای حاصل از آن نیز صرف همان استان شود. 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول