اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  علم و فن آوری جهان

گرمایش جهانی ماهی‌ها را «گرسنه» می‌کند

نتایج تازه‌ترین مطالعات حاکی از آن است، گرمایش جهانی سطح اکسیژن آب‌ اقیانوس‌ها را کاهش می‌دهد و ماهی‌ها را گرسنه می‌کند.

گرمایش جهانی ماهی‌ها را «گرسنه» می‌کند

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس به نقل از انگجت، نتایج تازه‌ترین مطالعات حاکی از آن است، گرمایش جهانی سطح اکسیژن آب‌ اقیانوس‌ها را کاهش می‌دهد و ماهی‌ها را گرسنه می‌کند.

محققان تأکید می‌کنند: این روند زندگی گونه‌های مهم ماهی را در معرض خطر قرار می‌دهد.

کارشناسان باور دارند، تأثیر تغییرات آب و هوا بر روی اقیانوس‌ها از آنچه افراد فکر می‌کنند گسترده‌تر است؛ مطالعه‌ای از اتحادیه بین المللی حفاظت از طبیعت (IUCN) نشان داد که تغییرات آب و هوایی و آب گرم‌تر حاصل از آن، میزان اکسیژن حل شده در اقیانوس ها را بین سالهای ۱۹۶۰ و ۲۰۱۰ به میزان ۲ درصد کاهش داده است.

در برخی مناطق گرمسیری این کاهش تا ۴۰ درصد دیده می‌شود؛ علاوه بر این، دانشمندان هشدار داده‌اند که حتی یک فرو رفتن جزئی نیز می‌تواند برای ماهی‌های بزرگ و وابسته به انرژی مانند مارلین، کوسه‌ها و برخی از ماهی‌ها آزار دهنده باشد.

سطح اکسیژن پایین آنها را به سمت آب کم عمق سوق می دهد و آنها را در معرض خطر بیشتری برای ماهیگیری قرار می‌دهد.

در این گزارش همچنین هشدار داده شده است که این امر می‌تواند تعادل ظریف زیست محیطی را برهم بزند.

به گزارش اتحادیه بین المللی حفاظت از طبیعت، حتی اگر انسان اقدامات اصلاحی را انجام دهد، آینده می‌تواند ناخوشایند باشد.

محققان تخمین زدند که اگر چیزی تغییر نکند، اقیانوس‌ها تا سال ۲۱۰۰ دست کم ۳ تا ۴ درصد از اکسیژن خود را در سراسر جهان از دست می‌دهند، با تلفات شدیدتری در عرض های جغرافیایی «متوسط ​​تا زیاد»؛ اگر انسان از تأثیر خود بر تغییرات آب و هوایی نکاهد، این یافته‌ها به تصویری تاریک از آینده کمک می‌کنند. در عین حال، آنها دلیل بسیار عملی را برای کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای نشان می‌دهند، حتی اگر نسبت به افزایش سطح دریا یا سایر مشکلات زمینی نگران نباشیم. عدم تعادل در زیر آب می تواند به مواد غذایی آسیب برساند.

 انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول