اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  دولت

تشکیل کمیته‌ای مشترک بین دولت و مجلس برای جلوگیری از شیوع آنفلوآنزا

سخنگوی کمیسیون بهداشت مجلس گفت: با پیشنهاد رئیس این کمیسیون مقرر شد کمیته مشترکی در وزارت بهداشت تشکیل شود تا در زمان باقی مانده از فصل سرما تبادل نظری برای کنترل و جلوگیری از شیوع بیماری آنفلوآنزا صورت گیرد.

تشکیل کمیته‌ای مشترک بین دولت و مجلس برای جلوگیری از شیوع آنفلوآنزا

اکبر ترکی سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، در تشریح جزئیات نشست عصر امروز این کمیسیون گفت: در این جلسه مسئولان وزارت بهداشت گزارشی را درباره وضعیت بیماری آﻧﻔﻠﻮاﻧﺰا ارائه کردند.

وی افزود: تقارن و همنوایی افزایش بارندگی و سرما در سال‌های اخیر و ابتلا برخی از زائران اربعین به آﻧﻔﻠﻮاﻧﺰای H1 باعث شدت و طغیان این بیماری در کشور شده و متاسفانه برخی از مبتلایانی که بیماری زمینه‌ای و نقص ایمنی داشتند، فوت کردند.

سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس تصریح کرد: با توجه به تمهیدات وزارت بهداشت علیرغم تمامی شایعه‌ها، کمبود دارو و واکسن  آنفلوآنزا وجود نداشته و در تمامی داروخانه‌های خصوصی و مراکز بهداشتی و درمانی  به وفور یافت می‌شود.

وی افزود: با پیشنهاد رئیس کمیسیون بهداشت مقرر شد کمیته مشترکی در وزارت بهداشت تشکیل شود تا در زمان باقی مانده از فصل سرما تبادل نظری برای کنترل و جلوگیری از شیوع بیماری آنفلوآنزا داشته باشند.

ترکی خاطرنشان کرد: معاون بهداشتی وزارت بهداشت درباره برنامه ملی شناسائی و درمان بیماری HIV گزارشی ارائه کرد.

وی درباره جزئیات این گزارش افزود: درباره برنامه‌های آموزشی و روش‌های پیگیری از انتقال بیماریHIV توضیحاتی داده شد ضمن اینکه مقرر شد تا تمهیدات بسیاری برای جلوگیری از انتقال این بیماری انجام شود. 

سخنگوی کمیسیون بهداشت مجلس گفت: یکی از روش‌های انتقال بیماری HIV از طریق تزریق افراد معتاد است، بر همین اساس با ایجاد مراکز ترک اعتیاد با متادون و توزیع روزانه سرنگ و سوزن به افراد پرخطر، آمار ابتلا به بیماری HIV را به شکل قابل توجهی کاهش داده است، بنابراین اگر مراقبت‌های اولیه و روش‌های پیشگیرانه در جامعه آموزش داده شود از ابتلا به این بیماری کاسته می‌شود.

انتهای پیام/ 

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول