اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

10 درصد از بازرسی‌های سازمان صمت زنجان، منجر به تشکیل پرونده می‌شود

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان از انجام روزانه 250 بازرسی در استان خبر داد و گفت: از کل بازرسی‌های روزانه حدود 10 درصد منجر به تشکیل پرونده و ارجاع آن به تعزیرات حکومتی می‌شود.

10 درصد از بازرسی‌های سازمان صمت زنجان، منجر به تشکیل پرونده می‌شود

ناصر فغفوری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: از یک ماه گذشته با توجه به اجرای طرح اصلاح قیمت بنزین بازرسی از بازار در استان زنجان تشدید شده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان با اشاره به اینکه از یک ماه گذشته روزانه 250 مورد بازرسی از واحدهای صنفی، تولیدی و خدماتی استان انجام می‌شود، گفت: در واقع این آمار نسبت به قبل 2.5 برابر شده است.

وی با اشاره به اینکه از مجموع بازرسی‌های روزانه حدود 10 درصد منجر به تشکیل پرونده و ارجاع آن به تعزیرات حکومتی می‌شود، تصریح کرد: با توجه به حساسیت موضوع روند رسیدگی به این پرونده‌ها سریع انجام می‌شود.

فغفوری همچنین به کاهش بازه زمانی انجام گشت‌های مشترک به تعداد روزانه چهار مورد اشاره کرد و افزود: در این بازه زمانی 4 هزار و 359 مورد بازرسی و 84 گشت مشترک در استان انجام شده است که در راستای همین موضوع 510 پرونده به ارزش 110 میلیارد ریال تشکیل شده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان با اشاره به همکاری خوب مردم در گزارش تخلفات گفت: در این بازه زمانی 334 مورد شکایت مردمی ثبت شده، که 322 مورد قابل پیگیری بوده است.

وی افزود: از کل گزارش‌های مردمی 203 مورد از شکایات به صورت تلفنی، 86 مورد حضوری، 10 مورد کتبی و 35 مورد اینترنتی ثبت شده است.

فغفوری همچنین در ارتباط با تاثیر گرانی بنزین در قیمت کالاها گفت: طبق بررسی متوجه شدیم که گرانی بنزین در قیمت اقلام اساسی تاثیری نداشته و برخی از کالاها در اثر فرارسیدن فصل سرد افزایش قیمت داشته است که این موضوع طبیعی بوده و سالانه شاهد آن هستیم.

رئیس اداره بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان نیز در همین باره گفت: برای محصولات تولیدی سه گروه قیمت‌گذاری داریم که بخش نخست توسط خود تنظیم بازار انجام شده و کالاهای اساسی را شامل می‌شود، گروه دوم از طریق انجمن تولیدکنندگان این کالا قیمت‌گذاری می‌شود و گروه سوم نیز کالاهایی هستند که به صورت استانی قیمت‌گذاری می‌شود.

اسماعیل مسلمی با اشاره به اینکه در صورت مشاهده تخلف در این حوزه و افزایش قیمت خودسرانه بازرسی‌های لازم انجام و نسبت به اعمال جرائم اقدام می‌شود، تصریح کرد: گاها آفرهایی که ارائه می‌شود، درست بوده و گاها هم تخلفاتی در این بخش انجام شده است که ما در استان نسبت به پیگیری آن اقدام کرده‌ایم.

گفتنی است، به منظور رسیدگی بهتر به اوضاع و کنترل امور بازار، بازرس ویژه در سازمان صنعت مستقر شده است و مراجعین می‌توانند در صورت مشاهده هرگونه تخلف موضوع را با بازرس ویژه در میان گذاشته و یا شماره 124 تماس بگیرند.

انتهای پیام/73004/ق40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول