اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

نظرسنجی جدید | فاصله حزب جانسون با حزب کوربین باز هم کمتر شد

کاهش فاصله حزب محافظه‌کار انگلیس با حزب کارگر همچنان ادامه دارد و نظرسنجی جدید نشان می‌دهد که اکنون به 6 درصد رسیده است.

نظرسنجی جدید | فاصله حزب جانسون با حزب کوربین باز هم کمتر شد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، در فاصله دو روز مانده به برگزاری انتخابات پارلمانی زودهنگام در انگلیس، نظرسنجی‌های جدید نشان می‌دهد فاصله حزب محافظه‌کار (حزب حاکم)‌ به رهبری «بوریس جانسون» نخست‌وزیر این کشور با رقیب اصلی خود در حال کم شدن است.

پیمایش جدیدی که توسط موسسه تحقیقاتی «آی. سی. اِم» به سفارش خبرگزاری «رویترز» انجام شد، نشان می‌دهد حزب کارگر به رهبری «جرمی کوربین» اکنون به فاصله 6 درصدی حزب محافظه‌کار رسیده است.

بر این اساس، در فاصله کوتاهی بعد از اینکه نظرسنجی‌های دو موسسه دیگر نشان از افزایش فاصله حزب جانسون با حزب کوربین داشتند، اما موسسه آی.‌سی.اِم می‌گوید حزب محافظه‌کار در همان 42 درصد حمایت مردمی باقی مانده ولی حزب کارگر اکنون از حمایت 36 درصدی انگلیسی‌ها بهره‌مند است.

به نوشته رویترز، با این حال نتایج نشان می‌دهد که 36 درصد از شرکت‌کنندگان در این نظرسنجی معتقدند اگر اکثریت پارلمان انگلیس در اختیار حزب محافظه‌کار باشد، بهترین خروجی انتخابات برای این کشور است و در آن سو، 23 درصد از انگلیسی‌ها اکثریت کارگر در پارلمان را ترجیح می‌دهند.

این پیمایش در فاصله روزهای ششم تا نهم دسامبر و با جامعه آماری 2011 انگلیس بزرگسال انجام شده است.

این در حالی است که موسسه «دلتاپول» روز یکشنبه نظرسنجی را انجام که بر اساس نتایج آن، حزب جانسون به میزان 11 درصد از رقیب خود پیش بود. (جزئیات بیشتر)

انتخابات زودهنگام در انگلیس قرار است در تاریخ ۱۲ دسامبر (۲۱ آذرماه) برگزار شود. نخست‌وزیر انگلیس درخواست برگزاری این انتخابات را بعد از آن صادر کرد که نتوانست کشورش را در موعد مدنظر خود یعنی ۳۱ اکتبر (۹ آبان) از اتحادیه اروپا خارج کند.

جانسون پیشتر در مراسم رونمایی از برنامه حزب محافظه کار برای دولت بعدی، وعده داده بود در صورت پیروزی در انتخابات، انگلیس روز ۳۱ ژانویه (۱۱ بهمن) اتحادیه اروپا را ترک خواهد کرد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول