اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  علم و فن آوری ایران

پوشش حرارتی ایران‌ساخت 600 شغل ایجاد کرد

یک شرکت دانش بنیان ایرانی با داشتن مواد اولیه پوشش های مقاوم حریق و کارخانه فرآوری توانسته پوشش‌های ضد حریق تولید کند.

پوشش حرارتی ایران‌ساخت 600 شغل ایجاد کرد

به گزارش گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس به نقل از مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، یک شرکت دانش بنیان ایرانی با داشتن معدن ورمیکولیت (مواد اولیه پوشش های مقاوم حریق) و کارخانه فرآوری توانسته پوشش‌های ضد حریق تولید کند.

این نوع پوشش‌ها علاوه بر این که سازه‌های مورد نظر را پایدار می‌کنند، همچنین زمان بیشتری را برای عملیات نجات و گریز فراهم می‌سازند و از گسترش آتش بر روی دیوارها جلوگیری می‌کنند.

علیرضا حسن پور مطلق مدیر مهندسی شرکت دانش بنیان درباره عایق تولید شده در این شرکت گفت: عایق حرارتی، صوتی و ضد حریق «ورمیکس سی» با پایه سیمان در صنعت ساختمان کاربرد دارد.

به گفته مدیر مهندسی این شرکت، این محصول، عایقی است حرارتی، صوتی، نسوز و ضد حریق. مواد تشکیل دهنده آن 100  درصد معدنی و بدون هیچ‌گونه افزودنی‌های شیمیایی و رزین است که در برابر حریق مقاومت بالایی دارد. همچنین در برابر آتش سوزی (تا دمای 1200 درجه سانتیگراد) هیچ‌گونه دود و گازی تولید نخواهد شد.

حسن پور به مزایای پوشش‌های عایق حرارتی، صوتی و ضد حریق «ورمیکس‌ سی» اشاره کرد و گفت: با استفاده از این محصول دیگر نیاز به اجرای دیوار دوجداره نیست، اجرای آن نیاز به تیم تخصصی ندارد و همانند گچ در ساختمان اجرا می‌شود، به علت جایگزینی ورمیکس با گچ و خاک، هزینه مصالح و اجرای گچ و خاک از هزینه کل ساختمان کسر می‌شود (در صورت اجرای عایق‌های دیگر در ساختمان، اجرای گچ و خاک الزامی خواهد بود).

وی افزود: از مهم‌ترین خصوصیات یک عایق خوب یک پارچه بودن آن پس از اجرا است و چون ورمیکس یک ملات است هیچ‌گونه شکافی پس از اجرا مانند عایق‌های قطعه‌ای نخواهد داشت و علاوه بر آن که در آتش نمی‌سوزد از مصالح و تجهیزات پشت خود (سازه های فلزی، کابل های برق و ...) نیز در برابر حریق حفاظت می‌کند.

به گفته مدیر مهندسی شرکت دانش بنیان، ورمیکس بر روی تمام مصالح ساختمانی (سفال، آجر، بلوک سیمانی و گچ) قابل اجرا است و در سطوح داخلی و همچنین سطوح خارجی ساختمان قابل اجراست.

حسن پور بیان کرد: نمونه مشابه این تولیدات از کشورهای اسپانیا، عربستان، امارات و کره جنوبی به کشور وارد می‌شود.

وی همچنن گفت: شرکت دانش‌بنیان توانایی تولید بیش از نیاز داخل کشور را دارد ولی متاسفانه همچنان واردات این محصول ادامه دارد. این درحالی است که این محصول توانسته استانداردهای بین‌المللی را کسب کند؛ به عبارتی دیگر محصول این شرکت از نظر کیفیت قابل رقابت با نمونه‌های مشابه خارجی آن است.

مدیر مهندسی شرکت دانش بنیان افزود: با تولید این محصول برای 600 نفر به صورت مستقیم اشتغال‌زایی شده است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول