اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

هنر و رسانه  /  سینما و تئاتر

هشتمین دوره «۱۰ روز با عکاسان» بی‌تنش اما پرچالش بود

اسماعیل عباسی، دبیر هشتمین دوره رویداد «۱۰ روز با عکاسان ایران» در آیین پایانی آن گفت: این ۱۰ روز، روزهایی پر جنب و جوش و پرچالش بود؛ اما بی‌تنش‌ترین رویدادی بود که تا کنون دبیری آن را بر عهده داشته‌ام.

هشتمین دوره «۱۰ روز با عکاسان» بی‌تنش اما پرچالش بود

به گزارش خبرگزاری فارس، اختتامیه هشتمین دوره «۱۰ روز با عکاسان ایران» عصر دیروز (دوشنبه ۱۸ آذرماه) در خانه هنرمندان ایران برگزار شد.

مجید رجبی معمار، مدیرعامل خانه هنرمندان ایران در این مراسم گفت: در این ۱۰ روز، روزهای پر جنب و جوشی در خانه هنرمندان بود و مسیری را که هشتمین دوره آغاز کرد که ایده‌محور بودن، تمرکز بر جوانان را پیش گرفته است در سال آینده با تحول جدی تر ادامه یابد.

اسماعیل عباسی، دبیر هشتمین دوره «۱۰ روز با عکاسان ایران» در این مراسم گفت: هشتمین دوره پرچالش بود، جنگیدن با زمان. در آغاز راه با یک محاسبه عقلانی انتهای راه مه‌آلود می‌نمود و جاده ناهموار اما پیوسته مولانا نهیب می‌زد «عقل گوید شش جهت حد است و بیرون راه نیست/ عشق گوید راه هست و رفته‌ام من بارها».

عباسی با قدردانی از شورای هنری و مدیر برگزاری هشتمین دوره «۱۰ روز با عکاسان ایران» گفت: نشست‌های هنرمندان جوان برایم دلنشین بود. با عشق در مورد کارهایشان صحبت می‌کردند. نشست های منتقدان و کارشناسان برایم آموزنده بود. تصور اینکه همه یونیفورم بپوشند و همگی موید یک حرکت باشند، برای هنر کُشنده است. گونه‌گونگی نظرهاست که به یادت می آورد پدیده‌ای از چند سو نگریسته شده است و همین نشانه زندگی است. تعدد آرا دانسته های ترا گسترده‌تر می‌کند و ناشناخته هایی که تو ندیده بودی برایت روشن می شود. مهم داشتن استدلال است در پشت هر نگرش و گفته. از تک تک سخنرانان بسیار آموختم. نظم ساختاری صحبت های فواد نجم الدین در ذهنم غوغا به پا کرد.

عباسی در ادامه گفت: هشتمین دوره ۱۰ روز با عکاسان در کارنامه من تجربه ای جدید بود. در پنج دوره دبیری جشنواره عکس کودک و نوجوان و سه دوره دبیری دوسالانه عکس ایران، برگزاری هشتمین دوره «۱۰ روز با عکاسان ایران» کم تنش‌ترین کار که بهتر است بگویم بی‌تنش‌ترین همه آنها بود و این به لطف همکاران مسوول این مجموعه است. حضور افراد کاردان در شورای هنری و مدیریت برگزاریف حضور کارشناسان و منتقدان مطلع، پرهیز از دخالت بی جا در کارها و افزون بر همه اینها آنچه که این مجموعه را از تنگه زمان عبور داد عشق تک تک افراد به انجام این کار بود. من با عشق از این دوره کاری‌ام یاد خواهم کرد.

 

 

علی قلم سیاه، عکاس پیشکسوت در این مراسم گفت: انجمن عکاسان ایران در سیر تکاملی ۱۰ روز با عکاسان تصمیم گرفت که این دوره را در مسیر آکادمیک پیش ببرد و در این دوره بحث نظریه ها غالب بود. برای بررسی «۱۰ روز با عکاسان ایران» و عکاسی امروز نیاز است که با سیر تاریخی نگاه کنیم. هشتمین دوره «۱۰ روز با عکاسان ایران» را می توانیم به عنوان یک مسیر جدید تعریف کنیم.

سیف الله صمدیان، رییس هیات مدیره انجمن عکاسان ایران در این مراسم گفت: متاسفانه جامعه سیاست زده ما را به جایی رسانده است که دل ما به ۱۰ روز با عکاسان خوش باشد. هر روز که می گذرد سیاست زدگی بیشتر روی فرهنگ سایه می اندازد. انجمن عکاسان ایران پنج دوره از هفت دوره قبل ۱۰ روز با عکاسان را در کنا شش انجمن عکاسن دیگر برگزار کرد و در این دوره با همه ذوقی که به خاطر این تحول در ۱۰ روز با عکاسان داشتم اما ناراحت بودم که انجمن ها نیستند اما قرار نبود که تا آخر عمر با انجمن ها کنار هم باشیم.

صمدیان افزود: قرار نبود هیات مدیره فعلی انجمن عکاسان ایران برگزارکننده هشتمین دوره ۱۰ روز با عکاسان باشد اما چون مجمع عمومی و انتخابات هیات مدیره انجمن به تعویق افتاد این دوره را برگزار کردیم. عده ای با این نمایشگاه سر ذوق آمدند و عده ای نه، امیدواریم در سال های آینده این ایده یا هر ایده دیگری کامل تر اجرا شود و هیات مدیره جدید انجمن با انرژی تازه بیاید و فعالیت کند.

مسعود زنده روح کرمانی، مدیر برگزاری هشتمین دوره «۱۰ روز با عکاسان ایران» گفت: در این ۱۰ روز حرف های زیادی شنیدیم. در این دوره ۱۲ ساعت نقد نمایشگاه با حضور کارشناسان و منتقدان برگزار شد که بی سابقه بود و 12 ساعت عکاسان درباره مجموعه های خود گفتند.

در این مراسم با حضور سیف الله صمدیان، اسماعیل عباسی و علی قلم سیاه کتاب هشتمین دوره «۱۰ روز با عکاسان ایران» رونمایی شد و از مجید رجبی معمار، مدیرعامل خانه هنرمندان ایران، محمد جواد حق شناس، رییس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران، برزین ضرغامی، رییس سازمان زیباسازی شهر تهران و مجید مسچی، مدیرعامل موسسه سینما شهر برای حمایت از هشتمین دوره ۱۰ روز با عکاسان قدردانی شد. همچنین از اسماعیل عباسی، دبیر و دکتر مهدی مقیم نژاد، بهنام صدیقی، رامیار منوچهرزاده و زانیار بلوری اعضای شورای هنری هشتمین دوره «۱۰ روز با عکاسان ایران» و ستاد اجرایی قدردانی شد.

همچنین تندیس هشتمین دوره «۱۰ روز با عکاسان ایران» به ۴۰ عکاس که آثارشان در این دوره به نمایش گذاشته شد، اهدا شد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول