اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  بوشهر

کشت مکانیزه گیاه دارویی سیاه‌دانه برای اولین‌بار در بوشهر

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر گفت : برای اولین بار کاشت گیاه دارویی سیاه‌دانه به‌صورت مکانیزه در استان بوشهر اجرا شد.

کشت مکانیزه گیاه دارویی سیاه‌دانه برای اولین‌بار در بوشهر

سمیه  فرح‌بخش در گفت‌وگو  با خبرنگار فارس در بوشهر، اظهار داشت: کاشت گیاه دارویی سیاه‌دانه برای اولین بار در سطح دو هکتار، توسط کارنده‌های مکانیزه در روستاهای دهقاید و سرکره از توابع شهرستان دشتستان استان بوشهر اجرا شد.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر افزود: کشت مکانیزه گیاهان دارویی با هدف افزایش بهره‌وری و کاهش هزینه‌های تولید، یکی از راه‌کارهای اقتصادی کردن ظرفیت تولیدی این گیاهان در این استان است.

وی برگزاری کارگاه آموزشی ویژه بهره‌برداران و حمایت‌های لازم در بحث تأمین بذر گیاهان دارویی از محل اعتبارات مربوطه را از عوامل موثر استقبال کشاورزان به کاشت گیاه دارویی سیاه‌دانه در سال‌جاری عنوان کرد.

فرح‌بخش  ادامه داد: با توجه به روند افزایش مصرف و گرایش بیشتر مردم به مصرف گیاهان دارویی، کاشت و توسعه گیاهان دارویی در استان بوشهر یکی از ظرفیت‌های توانمند در حوزه فعالیت باغبانی است که با استمرار در آموزش و ارتقاء دانش فنی کارشناسان و بهره‌برداران در این زمینه می‌توان ضمن برخورداری از تولیدات مختلف گیاهان دارویی، زمینه اشتغال و درآمدزایی را به‌ویژه در مناطق روستایی استان فراهم آورد.

 مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر گفت: با توجه به محدودیت آبی، کاشت و توسعه گیاهان دارویی در استان بوشهر با اهداف اصلاح الگوی کاشت و نیز تولید و اشتغال در مناطق روستایی، یکی از برنامه‌های مهم حوزه فعالیت باغبانی در استان است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول