اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

ضرورت سوق دادن امور خیریه به سمت علم

مدیرکل صداوسیمای استان زنجان گفت: سوق دادن امور خیریه را به سمت و سوی علم یک ضرورت است.

ضرورت سوق دادن امور خیریه به سمت علم

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، سید محسن لطیفی بعد از ظهر امروز در جمع رئیس و معاونان مرکز تحصیلات تکمیلی در علوم پایه زنجان با تقدیر از پرفسور یوسف ثبوتی؛ مؤسس دانشگاه تحصیلات تکمیلی علوم‌پایه زنجان، این دانشگاه را یک مرکز آموزش و تحقیق در سطح جهانی خواند و اظهار کرد: کیفیت بالای تحقیقات انجام شده در گروه‌های تحقیقاتی، مقالات چاپ شده در مجلات تراز اول جهان و همچنین همکاری‌های انجام شده با گروه‌های تحقیقاتی ممتاز بین‌المللی، این دانشکده را در جایگاه بی‌نظیری در بین دانشگاه‌های کشور قرار دارد.

مدیرکل صدا وسیمای استان زنجان سوق دادن امور خیریه را به سمت و سوی علم ضرورتی انکار ناپذیر دانست و تصریح کرد: توسعه علم و دانش و حمایت از دانشمندان و نخبگان از طریق وقف برکات بسیار زیادی در پی خواهد داشت که از آن جمله ارتقای رتبه علمی فرزندان این آب و خاک در عرصه جهانی و کسب عزت و افتخار بیشتر برای میهن اسلامی‌مان است.

وی با بیان اینکه امروز نیازمند تزریق اندیشه فرهنگی به منظور ایجاد وقف‌های علمی در کشور هستیم، گفت: اگر این سنت حسنه در حوزه علم و دانش گسترش یابد، شاهد شکوفایی استعداد نخبگان علمی کشور، گسترش کارآفرینی و بروز شدن فناوری صنایع خواهیم بود.

لطیفی با استقبال از همکاری بیش از پیش مراکز علمی با رسانه ملی، بر معرفی و تبیین مبسوط جایگاه علمی و برکات وجود این مرکز مهم دانش محور از طریق تولید و پخش برنامه‌های فاخر تاکید کرد.

رئیس مرکز تحصیلات تکمیلی در علوم پایه زنجان نیز در این دیدار با قدردانی از توجه رسانه استانی به مقوله علم و دانش و پژوهش گفت: جریان‌سازی اجتماعی در مورد موقوفات علمی نیازمند ورود رسانه استانی به منظور آگاهی بخشی و اقناع افکار عمومی است.

بابک کریمی با اشاره به سنت حسنه وقف افزود: دانشگاه هاروارد به عنوان مهم‌ترین مرکز علمی جهان که توسط فردی بنام جان هاروارد تاسیس و در حال حاضر نیز با موقوفات فراوان در اختیار، با درآمدی سرشار بدون اتکاء به دولت در حال فعالیت است، یک نمونه عملی برای این موضوع به شمار می‌رود.

وی ایجاد زبان مشترک به منظور سوق دادن حجم عظیم موقوفات به سمت علم را وظیفه خطیر رسانه ملی دانست و افزود: توسعه، کارآفرینی، پژوهش و راهبردهای کلان دانش محور با بودجه کنونی هم خوانی ندارد و صدا و سیما با جریان‌سازی می‌تواند سرمایه عظیم مردم در حوزه وقف را به سمت دانش‌آموزی فرزندان این مرز و بوم هدایت کند.

در ادامه این نشست معاونین صدا و سیما و همچنین مرکز تحصیلات تکمیلی در علوم پایه پیشنهادات و راهکارهای خود را در مورد بسط فرهنگ وقف علمی ارائه دادند.

انتهای پیام/۷۳۰۰۹/ق30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول