اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  چهارمحال و بختیاری

ساماندهی سطوح آبگیر در چهارمحال و بختیاری/ اولین آبگیری با بارش‌های هفته گذشته

رئیس بخش تحقیقات پژوهشکده حفاظت از خاک و آبخیزداری مرکز تحقیقات جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری با اشاره به اقدامات پژوهشی این مرکز در خصوص ساماندهی سطوح آبگیر برای تامین آب مورد نیاز باغات و اراضی زراعی در استان، گفت: اولین آبگیری این سامانه‌ها در بارش‌های هفته گذشته انجام شد.

ساماندهی سطوح آبگیر در چهارمحال و بختیاری/ اولین آبگیری با بارش‌های هفته گذشته

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، سید نعیم امامی ظهر امروز در جمع خبرنگاران چهارمحال و بختیاری گفت: موضوعات مربوط به فرسایش خاک، ذوب برف، مهندسی رودخانه، فرسایش حاشیه رودخانه و زمین لغزه از جمله موضوعات مهم پژوهشی در حوزه حفاظت از خاک و آبخیزداری است.

رئیس بخش تحقیقات پژوهشکده حفاظت از خاک و آبخیزداری مرکز تحقیقات جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری با اشاره به اقدامات پژوهشی این مرکز در خصوص ساماندهی سطوح آبگیر برای تامین آب مورد نیاز باغات و اراضی زراعی در استان، خاطرنشان کرد: اولین آبگیری این سامانه‌ها در بارش‌های هفته گذشته انجام شد و امیدواریم کمبود آب باغات و اراضی دیم در فصول گرم سال با این روش مرتفع شود.

وی ادامه داد: همچنین بهره‌وری از منابع آبی کوچک در کنار سدها و بندهای خاکی از دیگر اقدامات برای ذخیره نزولات آسمانی برای تامین اب اراضی کشاورزی و باغی است، به‌طور میانگین مقدار آب ذخیره شده در سامانه‌های آبگیر ۷۰ مترمکعب است.

امامی با اشاره به طرح‌های پژوهشی مرکز تحقیقات سازمان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری برای تاثیر احداث سدهای بزرگ بر محیط زیست و رودخانه‌های پایین دست، اظهار کرد: این طرح پژوهشی به‌صورت جامع برای اولین‌بار در این استان اجرا می‌شود و نتایج آن  به‌زودی منتشر می‌شود.
رئیس بخش تحقیقات پژوهشکده حفاظت از خاک و آبخیزداری مرکز تحقیقات جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری در پایان عنوان کرد: نقشه‌هایی با مقیاس ۲۵۰ در سال آینده برای بررسی خسارات زمین لغزه در چهارمحال و بختیاری طراحی می‌شود، این نقشه با هزینه اعتبارات پژوهشی سال ۹۸ طراحی شده است.
انتهای پیام/68026/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول