اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

سهم آذربایجان‌شرقی از بازار تجاری سوریه افزایش می‌یابد

رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت آذربایجان‌شرقی گفت : طی سه ماه گذشته با تشکیل جلسات کارشناسی میز سوریه، بدنبال افزایش سهم صادرات غیرنفتی استان به این کشور هستیم.

سهم آذربایجان‌شرقی از بازار تجاری سوریه افزایش می‌یابد

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، حبیب امین‌زاده امروز در ششمین جلسه کارشناسی و مطالعاتی میز سوریه، پیش از کشور سوریه در 10 ردیف نخست مقاصد صادراتی استان قرار نداشت، اظهار داشت: استقبال تجار و صنعتگران استان از این بازار در حال افزایش است.

وی افزود: برنامه عملیاتی خوبی در این زمینه تدوین شده و امیدواریم بتوانیم با شناخت کافی و بهره‌مندی از ظرفیت‌های تجاری کشور سوریه، میزان صادرات به این کشور افزایش پیدا کند.

رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت آذربایجان‌شرقی با اشاره به اینکه شناخت ظرفیت‌های تولیدی صادراتی دو طرف از هم بسیار مهم است؛ اضافه کرد: اطلاعات بازار هدف در قالب یک پایگاه داده در حال گردآوری و دسترس است و در صدد ارائه ظرفیت‌های تولیدی استان به طرف مقابل از طریق مسیرهای دیپلماتیک در سوریه هستیم.

امین‌زاده اضافه کرد: آی تی، قطعات و مجموعه‌های صنعتی خودور، تنقلات، شیرینی و شکلات، صنعت احداث، آب و ایجاد واحدهای صنعتی از جمله ظرفیت‌های قابل سرمایه‌گذاری در سوریه است.

انتهای پیام/60002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول