اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

نمایشگاه پژوهش در زنجان دایر می‌شود

مشاور شهردار زنجان گفت: نمایشگاه هفته پژوهش با رویکرد معرفی پژوهش‌های کاربردی در شهر زنجان برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، سعید ادیبان عصر امروز در نشست خبری کمیته تبلیغات هفته پژوهش با اشاره به اینکه ۲۵ آذرماه به عنوان روز پژوهش نام‌گذاری شده است، اظهار کرد: براساس تفاهم‌نامه برگزاری این هفته به خود استان‌ها واگذار شده است.

مشاور شهردار زنجان با بیان اینکه استاندار رئیس ستاد و رئیس دانشگاه زنجان نیز دبیر ستاد برگزاری هفته پژوهش است، افزود: کمیته‌های چند گانه نیز در این ستاد فعالیت دارند و بر این اساس شهرداری مسؤولیت کمیته تبلیغات را دارد.

وی از اجرای برنامه‌های مختلف در قالب کمیته تبلیغات خبر داد و افزود: اطلاع‌رسانی هفته پژوهش برگزار شده و نیز نمایشگاهی در این رابطه برگزار خواهد شد.

ادیبان با اشاره به اینکه مراسم و برنامه‌های هفته ملی پژوهش و فناوری، آذرماه همزمان با سراسر کشور برگزار می‌شود، خاطر نشان کرد: ستاد گرامیداشت هفته پژوهش و فناوری به منظور انسجام بیشتر در برگزاری مراسم استانی و ایجاد بسترهای لازم برای تعامل پایدار برنامه‌ریزی کرده است.

مشاور شهردار زنجان با بیان اینکه عرضه کنندگان بهره‌برداران دستاوردهای پژوهش و فناوری در برگزاری این هفته همکاری دارند، گفت: دانشگاه‌ها، مراکز پژوهشی، پارک‌های علم و فناوری استان و مرکز مطالعات راهبردی و آموزش در برگزاری این هفته نقش دارند.

وی با بیان اینکه استان زنجان برای داشتن جایگاه مناسب در حوزه پژوهش و برنامه‌های پژوهشی ظرفیت دارد، افزود: رویکرد اجرای برنامه‌های بزرگداشت هفته پژوهش به سمت پژوهش‌های کاربردی و پژوهشگران فعال خواهد بود.

ادیبان با اشاره به اینکه توجه به ارتباط بین صنعت و دانشگاه ضرورت دارد، گفت: برنامه‌های هفته پژوهش باید فرصتی برای حضور بیشتر پژوهشگران در راستای حل مشکلات در حوزه‌های مختلف باشد. 

مشاور شهردار زنجان با اشاره به اینکه نوآوری در اجرای برنامه‌های هفته پژوهش باید مورد توجه باشد، اظهار کرد: باید برای تشویق و ترغیب دانش‌آموزان به امر پژوهش نیز تلاش شود.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه زنجان هم در ادامه این جلسه از تشکیل تیم علمی متشکل از دبیران مرتبط با انتخاب پژوهشگران و فناوران برتر خبر داد و افزود: هفته پژوهش فرصت مناسبی برای توجه و تمرکز روی ابعاد مختلف امر پژوهش و فناوری است.

جمال داوودی با اشاره به برگزاری مراسم تجلیل از پژوهشگران برتر در چند بخش عنوان کرد: همه پژوهشگران و فن‌آورانی که در دستگاه‌ها از امتیاز بالای علمی برخوردار بوده و تا 18 آذر مدارک را به دبیرخانه ارسال کنند در این فرآیند علمی شرکت داده خواهند شد و در نهایت با تشکیل کمیته علمی پرونده‌های ارسالی بررسی خواهد شد.

وی با بیان اینکه پژوهشگر برتر در سه دسته اعضای هیات علمی دانشگاه‌ها، کارکنان برتر پژوهشی و فناور انتخاب می‌شوند، تصریح کرد: رتبه‌بندی استان در حوزه پژوهش براساس جایگاه دانشگاهی خواهد بود.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه زنجان با بیان اینکه پژوهش خوب را پژوهشی خواند که در زندگی مردم و اقتصاد کشور تاثیرگذار باشد، عنوان کرد: پژوهش موتور توسعه جوامع است.

وی با بیان اینکه پژوهشی که نتواند به این اهداف برسد نمی‌تواند تاثیرگذار و کاربردی باشد، افزود: شعار این هفته «پژوهش اثربخش، فناوری اثر آفرین و رونق تولید» است.

داوودی افزود: «پژوهش، فناوری و رونق تولید، پژوهش، فناوری و اثر بخشی اجتماعی»، «پژوهش، فناوری و مشارکت ملی»، «پژوهش، فناوری و مدرسه دانشگاه و جامعه»، «پژوهش، فناوری و توسعه ملی«، «پژوهش، فناوری و گام دوم در پژوهش و فناوری» نام روزهای هفته پژوهش است، ادامه داد: در این هفته نمایشگاه دستاوردهای پژوهش و فناوری برگزار می‌شود.

انتهای پیام/۷۳۰۰۹/ق۴۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول