اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

به‌کارگیری ۴۵ درصد متقاضیان کار در سمنان/ سند توسعه شهرستان سمنان تهیه شد

فرماندار سمنان با بیان اینکه امسال ۴۵ درصد متقاضیان کار در این شهرستان به کار گمارده شده‌اند، گفت: سند توسعه شهرستان سمنان تهیه شده است.

به‌کارگیری ۴۵ درصد متقاضیان کار در سمنان/ سند توسعه شهرستان سمنان تهیه شد

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، سیدعباس دانایی پیش از ظهر امروز در جلسه مشترک شورای اداری و کمیته برنامه‌ریزی شهرستان سمنان که با حضور استاندار سمنان در فرمانداری این شهرستان برگزار شد، اظهار کرد: با آغاز پروسه انتخابات، درمجموع ۵۳ نفر به فرمانداری سمنان مراجعه و ثبت‌نام کردند که نسبت به دوره قبل ۸۲ درصد، افزایش تعداد ثبت‌نام‌کنندگان در انتخابات مجلس شورای اسلامی را شاهد بودیم.

وی اضافه کرد: بر اساس سند آمایش سرزمینی که به تصویب شورای برنامه‌ریزی استان سمنان رسیده است، سند توسعه شهرستان سمنان نیز تهیه شده که به‌عنوان نقشه راه برای ما خواهد بود.‌

فرماندار سمنان ادامه داد: شهرستان سمنان، سرزمین توانمندی‌های فراوان صنایع دانش‌بنیان و پاک، سرزمین امن برای سرمایه‌گذاری در جاذبه‌های طبیعی و سرزمین امن برای سرمایه‌گذاری در توسعه مراکز آموزش عالی، سه شعار اصلی و محوری ما در توسعه این شهرستان است.‌

دانایی بیان کرد: فرودگاه سمنان از ۱۴ آبان‌ماه عملیاتی شده است و طی این مدت ۲۰ سورتی پرواز از مشهد به سمنان و سمنان به مشهد داشتیم و ۵۸۸ مسافر در این مسیر جابه‌جا شدند.

وی افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون دو هزار و ۹۵۲ نفر متقاضی کار در شهرستان سمنان ثبت‌نام کرده‌اند و ۴۵ درصد این متقاضیان یعنی ۶۳۵ نفر به کار گمارده شده‌اند که به نسبت سال قبل ۱۵ درصد افزایش داشته است.

فرماندار سمنان تصریح کرد: ۴۰ میلیارد و ۳۲۴ میلیون تومان کل اعتبار شهرستان سمنان در بخش اعتبارات متوازن است که تاکنون ۱۱ میلیارد و ۲۵۹ میلیون تومان آن اختصاص یافت.

دانایی عنوان کرد: در شهرستان سمنان، پنج پروژه با اعتبار یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان در بخش تبصره ۱۹ قانون بودجه پیش‌بینی شده است که به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی گفت: راه‌اندازی پارک اقتصاد دیجیتال، بهسازی راه دسترسی شهرک مهمانشهر سمنان، نوسازی جاده نظامی سمنان، جذب اعتبارات مربوط به مقابله با سیل در این شهرستان، رفع مشکل پل خیرآباد، بهسازی کمربندی سمنان، ورودی دانشگاه‌های سمنان، تکمیل پل شهید ترحمی، احداث تالار مرکزی این شهرستان و ... نیازمند دستور استاندار برای پیگیری و رسیدگی است.‌

انتهای پیام/۲۵۶۸/س/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول