اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  علم و فن آوری ایران

زخم پوش های حامل دارو بدون نیاز به تعویض ساخته شد

عضو هیأت علمی دانشگاه تربیت مدرس در پژوهشی موفق به ساخت زخم پوش های بدون نیاز به تعویض و حامل دارو برای بهبود زخم های حاد (مانند زخم های ناشی از سوختگی، دیابت) شد.

زخم پوش های حامل دارو بدون نیاز به تعویض ساخته شد

به گزارش گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس به نقل از دانشگاه تربیت مدرس، حامد باقری عضو هیأت علمی دانشکده علوم و فناوری های بین رشته ای دانشگاه تربیت مدرس در خصوص ویژگی های این زخم پوش گفت: این زخم پوش ها زیست تخریب پذیر و از جنس پلی لاکتیک اسید و پلی اتیلن گلایکول (PLA- PEG) با قابلیت انعطاف و نرمی بالا هستند. این زخم پوش ها با دارا بودن قدرت حمل انواع داروهای مورد نیاز، زمینه را برای ترمیم و بهبود زخم های حاد مانند زخم های سوختگی، زخم بستر و زخم های دیابتی فراهم می کند.

وی خاطر نشان کرد: در یک زخم پوش نرمی و انعطاف پذیری به همراه تخریب پذیری در مدت زمان مورد نظر، بسیار حائز اهمیت است که ترکیب PLA-PEG می تواند این مهم را به خوبی فراهم آورد. همچنین به دلیل جنس ماده، انواع داروهای مورد نیاز را می توان بر روی این زخم پوش ها بار گذاری کرد.
گفتنی است این اختراع با عنوان پچ پوستی رها کننده دارو از جنس پلی لاکتیک اسید و پلی اتیلن گلایکول (PLA- PEG)" به ثبت رسیده است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول