اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  آموزش

یادگاری: می‌توان از فروش نفت زیرساخت‌های آموزشی را تامین کرد

رئیس سابق جهاد دانشگاهی گفت: اگر به دنبال پیشرفت علم و فناوری در کشور هستیم، باید از فروش نفت، زیرساخت‌های آموزشی ایجاد کرد تا فعالیت‌های پژوهشی و تحقیقاتی سرعت بیشتری بگیرد.

یادگاری: می‌توان از فروش نفت  زیرساخت‌های آموزشی را تامین کرد

محمدحسین یادگاری رئیس سابق جهاد دانشگاهی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس با اشاره به ایجاد زیرساخت آموزشی از بودجه فروش نفت، گفت: در حال حاضر مراکز علمی و دانشگاه‌های ما امروز با توجه به شرایط اقتصادی که کشور دارد، بیش از هر زمان دیگری نیاز به وجود زیرساخت‌های آموزشی در سطح دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشگاهی دارد، چرا که اگر سرمایه‌گذاری لازم برای فعالیت‌های آموزشی، پژوهشی و تحقیقاتی انجام شود، بسیاری از مشکلات سطح جامعه توسط دانشگاه‌ها برطرف خواهد شد. 

* دانشگاه‌های کشورهای غربی، دیگر از بودجه دولتی استفاده نمی‌کنند

وی افزود: در حال حاضر بیشتر دانشگاه‌های کشورهای غربی، دیگر از بودجه دولتی استفاده نمی‌ کنند، چرا که آنها با استفاده از فعالیت‌های اقتصادی و مشارکت با حوزه صنعت، درآمدهای اختصاصی دارند و به راحتی می‌توانند هزینه فعالیت‌هایشان را به دست بیاوردند. در واقع دانشگاه‌های غربی با انجام پروژه‌های بزرگ ملی، نه تنها علم و فناوری خود را به نمایش می‌گذارند، بلکه با سرمایه‌گذاری مختلف، سرعت پیشرفت علمی آنها افزایش می‌یابد. 

* باید مأموریت مجزایی برای هر دانشگاه تعریف شود

یادگاری تصریح کرد: در حال حاضر هریک از دانشگاه‌های ما باید در یک حوزه خاص فعالیت خود را ادامه دهند، با توجه به اینکه هرکدام از دانشگاه‌ها دارای زیرساخت‌های متفاوتی هستند، باید مأموریت مجزایی برای آنها تعریف شود وبه طور متمرکز به فعالیت‌های آموزشی، پژوهشی و تحقیقاتی بپردازند. 

* برای اندیشمندان و اساتید نخبه دانشگاهی هیچ نقشه راهی نداریم 

وی ادامه داد: در حال حاضر ما برای اندیشمندان و اساتید نخبه دانشگاهی هیچ نقشه راهی نداریم که این به تنهایی یکی از مشکلات مهم در حوزه آموزش عالی است که باید در این رابطه نهادهای متولی به خصوص وزارت علوم برنامه‌ریزی دقیقی انجام دهد، این در حالی است که استفاده از توصیه‌های هفتگانه مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب می‌تواند به عنوان یک راهکار اساسی برای تبیین سیاست‌های آموزش عالی قرار بگیرد. 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول