اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  دولت

آذری جهرمی: دستور برخورد با اپراتورهای متخلف در زمان قطعی اینترنت را داده‌ام

برخی اپراتورها در زمان قطع اینترنت در کشور، اینترنت به نرخ بین‌الملل به مشترکین داده‌اند که مصداق حق الناس است و دستور برخورد دادم.

آذری جهرمی: دستور برخورد با اپراتورهای متخلف در زمان قطعی اینترنت را داده‌ام

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، محمدجواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فن‌آوری اطلاعات امروز در حاشیه نشست هیئت دولت در جمع خبرنگاران گفت: در زمان قطع اینترنت 1080 میلیارد تومان خسارت به شرکت‌های خدمات اینترنت وارد شد.

وی افزود: بحث دیگر، موضوعی بود که دیروز متوجه شدم و آن این بود که برخی اپراتورها در زمان قطع اینترنت در کشور، اینترنت به نرخ بین‌الملل به مشترکین داده‌اند که مصداق حق الناس است و دستور برخورد دادم. 

آذری جهرمی با تاکید بر اینکه شبکه ملی اطلاعات برای کشور اهمیت دارد گفت: ما قصدی برای استفاده نکردن از اینترنت بین الملل نداریم، چون اینترنت حکم اکسیژن دارد اما برای مقابله با تحریم نیازمند شبکه ملی اطلاعت هستیم.

وزیر ارتباطات و فن‌آوری اطلاعات اظهار داشت: ما با حمله بسیار سازمان‌یافته علیه دولت الکترونیک مواجه بوده که توسط سپر امنیتی «دِژفا» با آن مقابله شد.

وزیر ارتباطات درباره مصاحبه نزار زکا مبنی بر اینکه وی را بازجوی خود برشمرده است، گفت: احتمالاً گرد نخودی که مصرف کرده خوب بوده است، او‌ مباحثی را با هم قاطی کرده است.

وزیر ارتباطات ادامه داد: آنهایی که گفتند من در وزارت اطلاعات بوده‌ام، بدانند مربوط به قبل از سال ۸۸ بوده است.

وی تاکید کرد: سال 92 که وی (زاکا) ‌ به ایران آمده است، من وزارت ارتباطات بودم و ضمن اینکه وی بازداشت سپاه بوده نه وزارت اطلاعات.

وی درباره این خبر که قرار است به زودی شبکه جهانی اینترنت در ایران قطع شود، گفت: این روشن است که چیزی به نام اینترنت ملی معنای خارجی ندارد، اینترنت یک شبکه جهانی است و تقسیم آن به داخلی و بین‌المللی، درست نیست. شبکه ملی اطلاعات با اینترنت ملی تفاوت‌های زیادی دارد. هدف کسانی که از لفظ اینترنت ملی استفاده می‌کنند تخریب دستاوردهای ایرانی در حوزه‌های مختلف است.

آذری جهرمی افزود: زمان زیادی از هنگامی که امریکا از برجام خروج و بی‌تعهدی‌هایش را علیه ایران آغاز کرد نگذشته است. مردم ایران را در حوزه‌های مختلف تحریم و آن‌ها را تروریست خواندند. شرکت‌های مختلف و همچنین نزدیک ۹ ماه قبل ارائه خدمات ابری به شرکت‌های ایرانی را تحریم کردند. ما یادمان نرفته آن‌ها یک شب وارد گوشی‌های تلفن همراه مردم ایران شدند و اپلیکیشن‌های تحریمی را پاک کردند.

وزیر ارتباطات گفت: امریکا همین الان خدمات پرداخت را به شرکت‌های ایرانی ارائه نمی‌دهد، ما باید دست روی دست بگذاریم که امریکا تعیین کند کدام شرکت ایرانی قرار است رشد کند و کدام یک نباید رشد کند؟ توسعه شبکه ملی اطلاعات را به توصیه رهبر معظم انقلاب با جدیت پیش می‌بریم که سهم خود را در دنیا بگیریم. زمانی که امریکا تحریم‌هایی علیه من و وزارت ارتباطات وضع کرد پیام ما روشن بود که استارتاپ‌های ایرانی را به نمایشگاه باکوتل آذربایجان بردیم. اگر اینترنت نباشد چطور می‌خواهیم در کشورهای دنیا تجارت کنیم؟

وی مباحثی که پیرامون شبکه ملی اطلاعات و قطع اینترنت مطرح می‌شود را دروغ و پروپاگاندا خواند و گفت: به زودی درباره شبکه ملی اطلاعات با مردم صحبت خواهم کرد، هدف شبکه ملی اطلاعات رشد اقتصاد کشور در حوزه اقتصاد دیجیتال و اینترنت امروزه برای توسعه اقتصاد اکسیژن است.

آذری جهرمی تصریح کرد: مگر می‌توانیم در حوزه کشاورزی ارتباط خود را با دنیا قطع کنیم و صادرات انجام ندهیم؟ حوزه اینترنت هم به همین شکل است و به هیچ وجه قطع نمی‌شود مگر در موارد خاص مانند چند روز قطعی که مجموعه امنیتی برای کنترل اوضاع دستور به قطع آن دادند، پس از پایان این التهاب‌ها حتما با مردم صحبت خواهم کرد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول