اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

ماهنشان، طارم و ایجرود پایانه مسافربری ندارد

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان با بیان این که استانداردترین پایانه استان متعلق به زنجان است، گفت: در این بین ماهنشان، طارم و ایجرود اصلا پایانه ندارند و پایانه در خدابنده، سلطانیه و ابهر وجود دارد ولی فعالیت قابل توجهی ندارد.

ماهنشان، طارم و ایجرود پایانه مسافربری ندارد

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، عبدالحسین علی‌اکبری  ظهر امروز در نشست خبری با خبرنگاران با بیان اینکه این نشست به مناسبت هفته راهداری برگزار می‌شود، اظهار کرد: استان زنجان ۹۷۴ کیلومتر راه فرعی، ۴ هزار و  ۲۱۱ کیلومتر راه روستایی،۲۰۰ کیلومتر آزاده‌راه و ۳۴۲ کیلومتر راه اصلی دارد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان ابنیه فنی راه‌ها، انواع ماشین‌آلات، نگهداری راه، ایمنی و حریم راه را شاخص‌های آماری حوزه راهداری اعلام کرد و گفت: نصب روشنایی ۳۰ کیلومتر در آزاده راه زنجان - قزوین با ۱۲۰ کیلومتر و با اعتبار ۱۲۰ میلیارد ریال حدود 27 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی نصب بلوک‌های مفصلی آزادراه زنجان - قزوین با ۱۱۰ کیلومتر و اعتبار ۴۸۰ میلیارد ریال با ۲۶ درصد پیشرفت فیزیکی را دیگر پروژه در دست اجرا در اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان عنوان کرد و افزود: خط کشی در ۲ هزار و ۲۰۰ کیلومتر انجام شده است.

علی‌اکبری نگهداری راه، روکش، لکه‌گیری، چاله پرکنی را با ۸۷ هزار تن آسفالت از دیگر اقدامات انجام شده در حوزه نگهداری ابنیه اعلام و تصریح کرد: برای این اقدام  ۳۵ میلیارد تومان اعتبار هزینه شده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان با بیان اینکه راهداری ۵۲ اکیپ را در فصل سرد فعال خواهد کرد، افزود: محورهای استان زنجان 29 راهدارخانه با 500 نیروی مستقر دارد.

وی از اقدام برای بهسازی راه‌های اولویت‌دار روستایی با استفاده از امکانات خود به غیر از روکش آسفالت با عنوان طرح «ابرار» خبر داد و گفت: برای آسفالت ۴۴ کیلومتر از راه‌های  روستایی استان زنجان در قالب این طرح برنامه‌ریزی شده است.

علی‌اکبری به اجرای هشت کیلومتر پروژه در استان لرستان در اوایل سال‌جاری در قالب مشارکت در بهسازی مناطق سیل‌زده اشاره کرد و افزود: این پروژه‌ها به صورت مشارکتی با دیگر استان‌ها عملیاتی شد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان رفع نقاط پرحادثه، جبران خسارت‌های ناشی از سیل، انتقال زائران اربعین به مناطق مرزی، اقدام برای ایمنی ترافیک با معاینه فنی ناوگان حمل و نقل، اقدام برای ایمن کردن مدارس حاشیه راه‌ها و صدور پروانه عبور را از جمله اقدامات انجام شده در حوزه ابنیه و فنی اعلام کرد.

کاهش 5.1 درصدی تلفات جاده‌ای استان زنجان

وی از کاهش 5.1 درصدی آمار تلفات جاده‌ای استان طی هشت ماه گذشته بر اساس آمار پلیس راه استان زنجان خبر داد و گفت: آمار تلفات تصادفات رانندگی این بازه زمانی 96 نفر اعلام شده است.

علی‌اکبری تعداد شرکت‌های فعال در حوزه حمل و نقل بار در استان را 86 شرکت اعلام کرد و افزود: این حوزه دو شرکت بین‌المللی و سه پایانه فعال با بیش از 7 هزار راننده هم دارد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان  تعداد شرکت‌های مسافربری فعال در استان را ۴۰ شرکت اعلام و تصریح کرد:  ۲ هزار راننده در این بخش فعال هستند.

وی به سن ناوگان حمل و نقل فعال در استان زنجان اشاره کرد و گفت: این سن برای ناوگان مینی‌بوس، اتوبوس و سواری‌ها و حمل و نقل بار به ترتیب ۲۸.۴۲، ۸.۶۲، ۱۰.۷۲ و ۱۷.۷۵ سال برآورد شده است.

علی‌اکبری در ادامه به اقدامات انجام شده در حوزه فنی و نظارت اشاره و تصریح کرد: دو سیستم هوشمند، دو سامانه سیستم توزین حین حرکت، ۷۴ دستگاه ترددشمار، ۳۷ دوربین نظارت تصویری و ۳۲ سامانه ثبت تخلفات در محورهای استان مستقر هستند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان  به تهاتر انجام شده با پیمانکاران برای مطالبات اشاره کرد و گفت: ۱۲ میلیارد تومان تهاتر با این پیمانکاران انجام شده است.

وی ادامه داد: اعتبار مصوب برای اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان ۱۱۲ میلیارد تومان به صورت ملی و استانی بوده است.

علی‌اکبری با بیان این که استانداردترین پایانه استان متعلق به زنجان است، افزود: در این بین ماهنشان، طارم و ایجرود اصلا پایانه ندارند و پایانه در خدابنده، سلطانیه و ابهر وجود دارد، ولی فعالیت قابل توجهی ندارد.

استقرار 247 دستگاه ماشین‌آلات در محورهای استان زنجان

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان هم در این نشست آمار ماشین‌آلات فعال در محورهای استان  را ۲۴۷ دستگاه عنوان و تصریح کرد: ۹۲ دستگاه از این مجموع سنگین، ۸۵ دستگاه نیمه سنگین، ۷۰ دستگاه هم سبک است.

جواد یوسفی با تاکید بر خروج ناوگان فرسوده استان زنجان از چرخه فعالیت گفت: کمتر از 2 درصد ناوگان حمل و نقل استان در دست تعمیر و یا متوقف است.

وی از شناسایی 97 نقطه حادثه‌خیر در محورهای استان زنجان خبر داد و افزود: اقدامات لازم برای اصلاح 47 نقطه از این تعداد نقطه حادثه خیز انجام شده و 50 نقطه هم نیاز به اقدامات خاصی به غیر از آشکارسازی ندارد.

همچنین معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان هم در این نشست در پاسخ به سوالی در مورد نرخ کرایه حمل و نقل بین شهری گفت: از سال 97 تعیین این نرخ به صورت تعزیرات انجام می‌شود، به همین دلیل انجمن صنفی نتوانسته است تفاوت قیمت به وجود آمده در کرایه مسیر زنجان به تهران را جبران کند.

محمدرضا مدقالچی در پاسخ به سوال خبرنگار فارس در مورد جایگاه سوخت پایانه مسافربری زنجان گفت: شهرداری اقدامات اولیه برای احداث جایگاه سوخت را انجام داده است.

انتهای پیام/73004/ق/گ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول