اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمانشاه

210 مدرسه استثنایی در کشور مورد نیاز است/ کرمانشاه صاحب مرکز جامع اوتیسم می‌شود

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی به نیاز کشور به 210 مدرسه استثنایی برای نزدیک شدن به استانداردهای جهانی اشاره کرد و گفت: تعداد 14 مرکز اوتیسم نیز توسط خیران ساخته می‌شود.

210 مدرسه استثنایی در کشور مورد نیاز است/ کرمانشاه صاحب مرکز جامع اوتیسم می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، سیدجواد حسینی پیش از ظهر امروز در هشتمین جلسه شورای آموزش و پرورش استان که در سالن تدبیر استانداری کرمانشاه برگزار شد، از بهبود وضعیت سرانه فضای آموزشی در کشور با وجود وقوع حوادث طبیعی سیل و زلزله بعد از بازسازی خبر داد.

وی میانگین سرانه فضای آموزشی کشور را‌ 5.2 متر اعلام کرد و اظهار داشت: میانگین سرانه فضای آموزشی در حوزه مدارس استثنایی کشور بالای 10 متر است.

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کمترین میانگین سرانه فضای آموزشی را مربوط به استان‌های تهران و سیستان بلوچستان دانست و گفت: در جریان بازسازی‌ها مدارس تخریب شده، تعدادی مدارس قدیمی نوسازی شده و تعدادی نیز جدید با کمک خیران ساخته شده است.

حسینی به نیاز کشور به 210 مدرسه استثنایی برای نزدیک شدن به استانداردهای جهانی اشاره و بیان کرد: میانگین هزینه کردن از لحاظ معلم، فضا و امکانات برای دانش‌آموزان استثنایی پنج برابر دانش‌آموزان معمولی باشد.

وی سیاست‌های اخیر سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور را حرکت به سمت تلفیق به جای تفکیک و نهایتا به سمت فراگیری عنوان کرد و گفت: دلیلی ندارد دانش‌آموزان استثنایی را از سایر دانش‌آموزان جدا کنیم،تدریس همه دانش‌آموزان در کنار هم به نفع است.

معاون وزیر آموزش و پرورش با اشاره به آموزش 72 هزار دانش‌آموز استثنایی در 12 هزار مدرسه فراگیر، افزود: به دنبال این هستیم که دانش‌آموز استثنایی در کنار تحصیل مهارتی را فرا گیرند لذا نیاز است مراکز پیش حرفه‌ای و حرفه‌آموزی در کشور برای آن‌ها راه‌اندازی شود.

وی در ادامه اشاره‌ای نیز به دانش‌آموزان اوتیسم کشور داشت و گفت: 47 مرکز ویژه اوتیسم در کشور داریم که نزدیک به 2 هزار دانش‌آموز در این مراکز حضور دارند.

حسینی با بیان اینکه در استان کرمانشاه مرکز آموزشی و توانبخشی اوتیسم در یک فضای اداری است، افزود: کرمانشاه به همراه 13 استان دیگر مرکز آموزشی و توانبخشی اوتیسم ندارند که در صدد هستیم در همه استان‌ها به کمک خیران این مراکز را داشته باشیم.

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی، هزینه ایاب‌ و ذهاب دانش‌آموزان استثنایی را در سال جاری 46 میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: از سال ابتدای دولت یازدهم تا کنون اعتبار سرویس ایاب‌ و ذهاب این دانش‌آموزان، 42 برابر شده است.

*تحصیل بیش از 3900 دانش‌آموز در مدارس استثنایی کرمانشاه

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه نیز در ادامه این نشست، تعداد دانش‌آموزان استثنایی استان را 3 هزار و 917 نفر اعلام کرد و گفت: یک‌هزار و 541 نفر از این تعداد دانش‌آموزان تلفیقی و 2 هزار و 376 نفر هم فراگیر هستند.

مجید یزدان‌پناه تعداد کل مراکز و مدارس مستقل و همچنین کلاس‌های ضمیمه 76 مرکز عنوان کرد و افزود: 415 نفر در این مراکز کار تدریس این گروه از دانش‌آموزان را بر عهده دارند

وی با تاکید به لزوم ساخت یک مرکز حرفه‌آموزی در منطقه اورامانات، گفت: اعتبار پیش‌بینی شده برای ساخت این مرکز، حدود 5 میلیارد تومان است.

*5 سال است درگیر ساخت مدرسه اوتیسم هستیم

مدیرکل نوسازی مدارس استان کرمانشاه نیز در ادامه، اظهار داشت: حدود پنج سال است درگیر ساخت مدرسه اوتیسم هستیم، نقشه، زمین و خیر آماده است و در صدد هستیم کارهای لازم انجام شود.

وی با بیان اینکه امروز نیز 2 مدرسه استثنایی در شهر سرپل‌ذهاب افتتاح خواهد شد،  افزود: این اداره کل آمادگی کامل لازم برای ساخت مدارس استثنایی و اوتیسم را دارد.

نطری ابراز امیدواری کرد، با هماهنگی سایر اداره‌‌ها و سازمان‌های ذی‌ربط به‌زودی شاهد ساخت این مدارس در سطح استان کرمانشاه باشیم.

انتهای پیام/پ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول