اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  تهران

تحصیل ۱۰ درصد از دانش آموزان استان تهران در مدارس غیردولتی

مدیرکل آموزش‌وپرورش شهرستان‌های استان تهران گفت: بیش از ۱۰ درصد دانش آموزان استان تهران، در مدارس غیردولتی مشغول به تحصیل هستند.

تحصیل ۱۰ درصد از دانش آموزان استان تهران در مدارس غیردولتی

به گزارش خبرگزاری فارس از اسلامشهر، محمد صیدلو مدیرکل آموزش‌وپرورش شهرستان استان تهران، امروز در مجمع عمومی شورای مؤسسین مدارس غیردولتی شهرستان‌های استان تهران که با محوریت تشریح و تبیین سیاست‌ها و برنامه‌های اداره مدارس غیردولتی، اظهار کرد: بیش از ۱۰ درصد از جمعیت دانش‌آموزی استان تهران در مدارس غیردولتی این استان مشغول به تحصیل هستند.

صیدلو افزود: اگر مؤسسین مدارس غیردولتی نخواهند فعالیت کنند، باید بالغ‌بر ۳ هزار کلاس درس با فضای قریب به ۹۰ هزار مترمربع فضای آموزشی، توسط دولت احداث و در اختیار آموزش‌وپرورش قرار گیرد.

وی با اشاره به ایجاد ۱۰ هزار فرصت شغلی توسط مدارس غیردولتی در استان تهران، بیان کرد: با اقتصاد بیماری که در جامعه وجود دارد، اگر این سرمایه‌گذاری توسط بخش خصوصی برای آموزش‌وپرورش ایجاد نمی‌شد، چه کسی باید سرمایه‌گذاری می‌کرد، باید قدردان کسانی بود که باری از دوش این مملکت برمی‌دارند.

مدیرکل آموزش‌وپرورش شهرستان‌های استان تهران تأکید کرد: یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های شهرستان‌های استان تهران انجام فعالیت‌های مربوط به تأسیس مدرسه و جذب دانش‌آموز توسط بخش خصوصی است که سرمایه‌گذاری در این بخش ریسک بالایی دارد و قابل‌مقایسه با مدارس غیردولتی شهر تهران نیست.

وی با اشاره مشکلات مدیران مدارس غیردولتی، تصریح کرد: یکی از مهم‌ترین گرفتاری‌های استان تهران زمین‌های بلاتکلیف با کاربری آموزشی در سطح شهرستان‌های استان است، برخی از زمینه‌های آموزشی معرفی نمی‌شوند و متأسفانه بعضی از زمین‌ها هم به بخش خصوصی غیر آموزشی معرفی‌شده که قادر به بهره‌برداری آموزشی از آن نیستند.

 مدیرکل آموزش‌وپرورش شهرستان‌های استان تهران خاطرنشان کرد: بر اساس تصمیم استانداری تهران مقرر شد که فهرستی از زمین‌های با کاربری آموزشی در سطح شهرستان‌های استان تهران، تهیه و در اختیار آموزش‌وپرورش قرار گیرد تا در اختیار افراد واجد شرایط برای احداث مدارس غیردولتی توسط بخش خصوصی قرار گیرد.

انتهای پیام/۶۷۰۲۱/پ/ی۳۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول