اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  بیمه و بانک

بانک پاسارگاد از نفرات اول تا سوم کنکور سراسری سال ۹۸ تقدیر کرد

دوازدهمین آیین تجلیل از برترین‌های کنکور سراسری توسط بانک پاسارگاد با حضور نفرات اول تا سوم گروه‌های آزمایشی پنجگانه در دانشگاه خاتم برگزار شد.

بانک پاسارگاد از نفرات اول تا سوم کنکور سراسری سال ۹۸ تقدیر کرد

اخبار شرکتها؛ دوازدهمین آیین تجلیل از برترین‌های کنکور سراسری توسط بانک پاسارگاد با حضور نفرات اول تا سوم گروه‌های آزمایشی پنجگانه در دانشگاه خاتم برگزار شد.

در ابتدای این مراسم سعید سهراب‌پور عضو هیأت‌امنای دانشگاه خاتم با تبریک به برترین‌های کنکور گفت: این موفقیت شما با حمایت و زحمات پدر و مادر شما به ثمر نشسته و باید بیش از هر چیزی قدردان آن‌ها باشید.

وی با بیان اینکه در مؤسسات بزرگ مانند بانک‌ها و بنگاه‌های بزرگ دنیا موضوعی به نام مسؤولیت اجتماعی مطرح است، ادامه داد: این بنگاه‌ها علاوه بر کارهای تخصصی خود نسبت به جامعه یک سری وظایف دارند که اغلب به آن‌ها می‌پردازند و در ایران نیز می‌توان به بانک پاسارگاد اشاره کرد که در این زمینه و همچنین حمایت از هنر، عرصه ورزش و مسائل علمی بسیار فعال است.

رئیس سابق دانشگاه شریف با یادآوری اینکه این بانک تلاش می‌کند دانشگاه خاتم را به استنفورد ایران تبدیل کنند، خاطرنشان کرد: یکی از خدمات علمی و اقدامات مهم در این راستا حمایت از نخبگانی است که‌ از بهترین‌ها و سرمایه‌های کشور هستند که باید مورد توجه و پشتیبانی همگان قرار بگیرند.

سهراب‌پور خطاب به نخبگان و دانشجویان گفت: از مرحله نوجوانی به جوانی رسیده‌اید و حالا در این مرحله زندگی مسؤولیت شما سنگین‌تر شده است و در ادامه اعتقاد داشت: ساختن و آبادی و سربلندی کشور به دست همین جوانان و نخبگان است که شرکت‌های دانش‌بنیان، از اقدامات و ثمرات نخبگان است که امید ما نیز برای آینده به همین شرکت‌ها بوده چرا که علاوه بر تولید و تأمین نیازهای داخلی، صادرات زیادی هم در پی خواهد داشت.

* بازگشت تعدادی از نخبگان به کشور

مجید قاسمی مدیرعامل بانک پاسارگاد و رئیس دانشگاه خاتم در ادامه این همایش با تقدیر و تبریک به پدران و مادران برای رشد و تربیت چنین فرزندانی ابراز داشت: در 11 سال گذشته نزدیک به 180 بورسیه در رشته‌های مختلف داشته‌ایم که حدود 56 نفر در مقطع کارشناسی، ۴۷ نفر در مقطع کارشنایی ارشد و مابقی در مقطع دکتری و دکترای تخصصی مشغول تحصیل هستند، البته 25 نفر برای ادامه تحصیل به خارج از کشور رفتند.

وی با بیان اینکه از سوی بنیاد ملی نخبگان اقدامات خوبی برای رجعت نخبگان انجام شده است، اضافه کرد: دانشگاه خاتم توانسته در حوزه اقتصاد تعدادی از نخبگانی که برای ادامه تحصیل به آمریکا رفته بودند را به کشور بازگرداند و مجوز رشته اقتصاد نظری برای مقطع کارشناسی‌ارشد را به عنوان چهارمین دانشگاه کشور کسب و به طوری فعال و موفق شود که رتبه‌های زیر ۳۰ را جذب کند.

رئیس دانشگاه خاتم با اعلام اینکه ما سالی 18 نفر در این رشته دانشجو می‌پذیریم که اغلب رتبه‌های یک تا سی کنکور هستند، یادآور شد: سال گذشته 11 نفر از فارغ‌التحصیلان دانشگاه شریف برای ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد رشته اول را در دانشگاه خاتم انتخاب کردند، چهار نفر از دانشگاه تهران و بقیه هم از سایر دانشگاه‌های معتبر کشور بودند. جذب این دانشجویان و نخبگان مقدماتی داشته و چند سالی طول کشیده تا این روند برنامه‌ریزی و اجرا شود.

وی با اشاره به اینکه فرهنگ زود پیدا و پدیده‌ای لحظه‌ای نیست، اذعان داشت: سه سال پیش در یک بررسی ۲۷ نفر از نخبگانی که به خارج از کشور رفته بودند را شناسایی و دعوت کردیم تا با آنها دیداری داشته باشیم که در نشست ما با نخبگان در تهران میثاق بستیم که برنامه راهبردی دانشگاه خاتم عبور از استنفورد است‌ که برای آن شش پروژه و شش گروه کار برای این کار تعریف شد و بعد آن‌ها به محل اقامت خود برگشتند اما جلسات خود را به صورت مجازی ادامه دادیم و توانستیم طی این تدابیر نخبگان زیادی را در مدارس تابستانی جذب کنیم.

رئیس دانشگاه خاتم در ادامه اظهار داشت: در حوزه جدید فناوری‌های همگرا ما یک برنامه مشترک با فرانسه در نظر گرفتیم و توانستیم که برای سومین سال دانشجویانی در مقطع کارشناسی ارشد بگیریم که نیمی از کلاس‌های خود را در ایران و نیمی دیگر را در سوربن فرانسه بگذرانند.

قاسمی همه این دانشجویان را دارای مقاله‌هایی در برترین سطح ارزیابی‌های جهان معرفی کرد و گفت: این دانشگاه توانسته با تلاش‌های صورت گرفته آن ریل هدف‌گذاری خود را به خوبی طی کند و دانشجویان نخبه کشور این مرکز را باور، اعتماد و قبول دارند.

وی به نقش گروه مالی پاسارگاد در حمایت و حفظ این نخبگان اشاره و ادامه داد: در این بانک چندین هلدینگ بزرگ دارد. به طور مثال هلدینگ میدکو توانسته است ظرف یازده سال ۳۵ پروژه را با سرمایه‌گذاری 5 میلیارد دلار اجرا کند و محصول سالانه 5/2 میلیارد دلاری داشته باشد.

رئیس دانشگاه خاتم با بیان اینکه همه این اتفاقات خوب در زمان تحریم رخ داده است، خاطرنشان کرد: یکی از واحدها سنگ مسی تولید می‌کند که هیچ واحد فناوری سنگ مس در دنیا قابل رقابت با آن نیست و حتی دولت شیلی از این مسأله تجلیل می‌کند.

حمایت بانک پاسارگاد از نخبگان و جلوگیری از فرار مغزها، خدمتی به همه ملت ایران است

فرزانه شمیرانی مدیرکل دفتر آموزش عالی غیردولتی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در این مراسم عنوان کرد: در وزارت علوم حدود 310 موسسه غیر انتفاعی داریم که تنها 18 مرکز موفق شدند به دانشگاه تبدیل  شوند و این به دلیل شرایط دشواری است که باید به دانشگاه خاتم برای کسب این موفقیت تبریک گفت.

وی دانشگاه خاتم را از نظر وزارت‌خانه معتبر و تعداد اعضای هیأت علمی این دانشگاه را استاندارد و حتی بالاتر عنوان کرد و افزود: دانشگاهی که اقدام به بورسیه دانشجویان حتی تا مقطع دکترا می‌کند و از مغزهایی در حال فرار که به دوره لیسانس رسیده جلوگیری کرده، نه تنها جای تشکر و تقدیر دارد بلکه این خدمت و محبتی به همه ملت ایران است که نخبگان و استعدادهای ناب ایرانی در مملکت و کشور بمانند و به وطن خود خدمت کنند چرا که خروج آن‌ها به ضرر جمعیت و استعداد کشور است.

مدیرکل دفتر آموزش عالی غیردولتی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در پایان از دانشجویان خواست در آینده با یاد این روزهایی که بورسیه شدند با خاطره شیرین آن به عنوان بنیانگذاران این فکر جلو بروند و دست دیگری را بگیرند تا به شکل تکثیری در کشور شیوع یابد.

بانک پاسارگاد همواره پشتیبان ما است

الهه اسماعیلی که رتبه یک کنکور سراسری در رشته هنر را در سال 95 کسب کرده است، در ادامه با تبریک و خداقوت به نفرات برتر کنکور سال جاری گفت: به خوبی می‌دانم چه سختی کشیدید و در ادامه راه سختی‌های زیادتری پیش رو دارید و باید با همین جدیت و پشت‌کاری که کنکور را پشت سر گذاشتید مسیر را باید سپری کنید.

وی که هم اکنون دانشجوی رشته سینما در دانشگاه هنر است، ادامه داد: از بانک پاسارگاد تشکر می کنم که بدون توقع ما و اینکه وظیفه ای در قبال ما داشته باشند با حمایت آن ها کمک کردند با دغدغه مالی کمتری تمرکز روی یادگیری و کسب علم داشته باشیم و این تسهیل راه و دلگرمی بسیار ارزشمند است و می‌دانیم اگر طرح و ایده نو و خاصی داشته باشیم همواره پشتیبان ما خواهد بود.

در پایان مراسم، از علیرضا سخایی راد از اهواز، محمد صادق مجیدی یزدی از تهران، دانا افاضلی از تهران در گروه آزمایشی علوم ریاضی و فنی، ایزدمهر احمدی نژاد از تهران، محسن راستکار از تبریز، فرهنگ امیری از شیراز، در گروه آزمایشی علوم تجربی، فاطمه شب‌خیز از لار، مریم اسماعیلی از تهران، امین ایمانپور از تبریز درگروه آزمایشی علوم انسانی، سارا سادات کریمی از تهران، صبا محمدی مفرح از تهران، پریا سینائیان از تهران در گروه آزمایشی هنر و امیرشایان چادگانی پور از اصفهان در گروه آزمایشی زبان‌های خارجی تقدیر شد.

انتهای پیام/ب

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول