اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

هشدارها به نتانیاهو؛ الحاق کرانه باختری در دیوان کیفری غیرقابل دفاع است

تصمیم نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی برای الحاق بخش‌هایی از کرانه باختری و خاک کشور اردن به فلسطین اشغالی، هشدار دادستانی این رژیم را در پی داشت.

هشدارها به نتانیاهو؛ الحاق کرانه باختری در دیوان کیفری غیرقابل دفاع است

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، دفتر دادستانی کل رژیم صهیونیستی به «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر این رژیم هشدار داد که الحاق بخش‌هایی از کرانه باختری به دیگر بخش‌های فلسطین اشغالی در دیوان کیفری بین‌المللی (ICC) اقدامی غیرقابل دفاع است.

به نوشته روزنامه «هاآرتص» دفتر دادستانی کل اسرائیل همچنین هشدار داد که الحاق «غور اردن» به سرزمین‌های اشغالی باعث حساسیت دیوان کیفری بین‌المللی و آغاز تحقیقات علیه مسئولان ارشد اسرائیلی از جمله مقام‌های ارتش می‌شود.

نتانیاهو چندی پیش در کارزار انتخاباتی خود وعده داده بود که در صورت به دست آوردن اکثریت پارلمان رژیم صهیونیستی (کنست) در انتخابات بعدی و تشکیل کابینه، بخش‌های بزرگی از کرانه باختری را شامل تمام مناطقی که شهرک‌های صهیونیست‌نشین در آنها ساخته شده‌اند به فلسطین اشغالی ضمیمه می‌کند. (جزئیات بیشتر)

به نوشته هاآرتص، این بیانیه بعد از آن صادر شد که «فاتو بِنسودا» دادستان دیوان کیفری بین‌المللی چند روز پیش طرح نتانیاهو برای الحاق کرانه باختری را محکوم کرده و درباره آن هشدار داده بود.

دفتر دادستانی کل رژیم صهیونیستی برای تقویت هشدار خود، به قانون اخیر اتحادیه اروپا مبنی بر لزوم نصب برچسبی به مضمون "ساخت کرانه باختری" روی محصولات کشاورزی تولید شده در شهرک‌های صهیونیست‌نشین اشاره کرده و گفت این تازه شروع کار اروپایی‌ها درباره کرانه باختری است.

جاه‌طلبی‌های نتانیاهو فقط به الحاق بخش‌هایی از کرانه باختری محدود نمی‌شود بلکه او قصد دارد غور اردن و  مناطق شمالی «بحر المیت» را نیز ضمیمه «اسرائیل» کند. (جزئیات بیشتر)

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول