اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

فوت 450 نفر بر اثر تصادفات رانندگی طی 8 ماه امسال

مدیرکل پزشکی قانونی مازندران گفت: در هشت ماهه امسال 450نفر که 340 مرد و مابقی زن هستند بر اثر تصادفات رانندگی جان باختند که این رقم نسبت به مدت مشابه سال قبل 6 درصد افزایش داشت.

فوت 450 نفر بر اثر تصادفات رانندگی طی 8 ماه امسال

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری به نقل از روابط عمومی اداره کل پزشکی قانونی مازندران، علی عباسی اظهار کرد: در هشت  ماهه امسال  450نفر که 340 مرد و مابقی زن هستند بر اثر تصادفات رانندگی جان باختند که این رقم نسبت به مدت مشابه سال قبل 6 درصد افزایش داشت.

وی افزود: محور درون شهری با 125 نفر با افزایش 30 درصدی و  جاده‌های برون شهری و راه روستایی با 325 با کاهش 2 درصدی فوتی ناشی از تصادف در آن به ثبت رسید.

مدیرکل پزشکی قانونی استان مازندران خاطرنشان کرد: بیشترین آمار تلفات حوادث رانندگی مربوط به شهرستان‌های ساری، میاندرود با 71، بابل با 62 و قائمشهر و سیمرغ با 50 مورد بیشترین و شهرستان گلوگاه با 5 مورد کمترین فوتی ناشی از تصادفات رانندگی گزارش شده است.

عباسی ادامه داد: در زمان وقوع تصادف 107 نفر از افراد عابرین پیاده، 92 نفر سرنشین، 88 نفر موتورسوار، 85 نفر راننده و 7 مورد هم دوچرخه‌سوار فوتی به ثبت  رسید.

وی با اشاره به اینکه صرفا آمار مصدومینی که به مراکز پزشکی قانونی ارجاع می‌شود در این سازمان ثبت شده است بیان کرد: در هفت ماه امسال، 10 هزار و 390 نفر مصدوم حوادث رانندگی به پزشکی قانونی مراجعه کردند.

مدیرکل پزشکی قانونی مازندران یادآور شد: دستگاه‌های اجرایی استان می‌توانند در امر فرهنگ‌سازی با استفاده از آمارهای پزشکی قانونی با برنامه‌ریزی پیشگیرانه و ارتقای آگاهی عمومی مردم در راستای کاهش آمار کشته‌ها و مصدومین در حوادث رانندگی موثر باشند.

انتهای پیام/86041/ع

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول