اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آفریقا

کارشناس مصری: ورود نیروی نظامی مصر به لیبی محال است

یک کارشناس نظامی مصری گفت که ارتش این کشور صرفا از طریق هوایی و دریایی از شبه‌نظامیان وابسته به «خلیفه حفتر» پشتیبانی می‌کند.

کارشناس مصری: ورود نیروی نظامی مصر به لیبی محال است

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، بخش رسانه‌ای نیروهای خلیفه حفتر امروز (چهارشنبه) در صفحه رسمی خود در فیس‌بوک با انتشار ویدئویی از تحویل خودروهای زرهی جدید مصری خبر داد.

به نوشته وبگاه روسیا الیوم، «محمد منصور» کارشناس نظامی مصری در این خصوص گفت که این خودروهای زرهی به نام «TAG Terrier LT 79» برای اولین بار در نمایشگاه «آیدیکس-۲۰۱۸» به نمایش گذاشته شد و هنوز به طور رسمی وارد تشکیلات ارتش مصر نیز نشده، اما در دو روز گذشته در میان تجهیزات نیروهای خلیفه حفتر موسوم به «ارتش ملی لیبی» دیده می‌شود.

او تأکید کرد که حمایت مصر از گروه «ارتش ملی لیبی» به خودروهای زرهی و مهمات محدود نمی‌شود بلکه ارتش مصر به ارائه خدمات فنی برای سلاح‌های ساخت شوروی سابق در لیبی نیز اقدام می‌کند.

«محمد منصور» هدف از نمایش تجهیزات مصری در ارتش خلیفه حفتر را پاسخی به حمایت ترکیه از دولت وفاق ملی و امضای توافقنامه میان «اردوغان» و «فایز السراج» دانست و حاوی این پیام که مصر پیش از هرگونه اعزام نیرو از سوی ترکیه به لیبی، بحران در این کشور را پایان خواهد داد.

او در ادامه ورود نیروی زمینی مصر به لیبی و درگیری با ارتش ترکیه را محال دانست و گفت که این سناریو فقط در شرایطی که تنگنای واقعی رخ دهد، عملی می‌شود و علاوه بر این، پشتیبانی قاهره از نیروهای «خلیفه حفتر» بدست نیروهای هوایی و دریایی، و نه نیروهای زمینی صورت می‌گیرد.

 

 

انتشار این ویدئو در حالی است که امروز نیز «عبدالفتاح السیسی» کشورهای حامی دولت وفاق ملی لیبی را تهدید کرد و گفت که باید به حامیان «ترویست‌ها» پاسخی «سخت» و «فراگیر» داد.

«رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه و «فائز السراج» رئیس دولت وفاق ملی لیبی ۲۷ نوامبر (چهارشنبه ششم آذر) دو یادداشت تفاهم در زمینه همکاری امنیتی و مناطق دریایی امضا کردند که با واکنش شدید مصر، قبرس و یونان مواجه شد (جزئیات بیشتر).

اردوغان روز گذشته نیز گفت که اگر دولت وفاق ملی درخواست بدهد، ترکیه حاضر است به اندازه مورد نیاز به لیبی نیرو اعزام کند.

ترکیه و قطر از حامیان دولت لیبی در طرابلس هستند. در مقابل، مصر، امارات و عربستان سعودی نیز به حمایت مالی و تسلیحاتی از «خلیفه حفتر» و شبه‌نظامیان وابسته وی در شرق لیبی، مشغول هستند و طبق گزارش‌ها، نیروهای خلیفه حفتر در پایگاهی در غرب مصر آموزش می‌بینند.

فرمانده نیروی دریایی نیروهای خلیفه حفتر روز سه‌شنبه (دیروز) در مصاحبه با شبکه خبری «گریک آلفا تی وی» گفت که دستور غرق کردن هرگونه کشتی ترکیه در منطقه را داده است.

فرمانده نیروی دریایی حفتر گفت: «من دستور دارم... به محض رسیدن کشتی‌های تحقیقاتی ترکیه، من راه حلی دارم و خودم آن‌ها را غرق می‌کنم. من این دستور را از ژنرال حفتر دارم.»

لیبی از زمان سقوط «معمر القذافی» رهبر سابق این کشور در سال ۲۰۱۱ با دودستگی شدید در غرب و شرق مواجه است و دو دولت یکی در طبرق (شرق) و دیگر دولت السراج در غرب وجود دارد که دولت السراج در سطح جامعه بین‌الملل به رسمیت شناخته شده است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول