اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

مردم برای دریافت رمز دوم یک‌بار مصرف از راه‌های قانونی استفاده کنند

رئیس پلیس فتای استان زنجان گفت: مردم برای دریافت رمز دوم یک‌بار مصرف از راه‌های قانونی استفاده کنند.

مردم برای دریافت رمز دوم یک‌بار مصرف از راه‌های قانونی استفاده کنند

محمدعلی آدینه‌لو امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان در ارتباط با فعال‌سازی رمز پویا و سوءاستفاده‌هایی که در این حوزه انجام می‌شود، اظهار کرد: با توجه به گسترش اینترنت و خدمات ناشی از آن، بیشترین امور اینترنتی از طریق درگاه‌های بانکی انجام می‌شود.

رئیس پلیس فتای استان زنجان با اشاره به اینکه مدت‌ها بود که پلیس فتا به بانک مرکزی و مسؤولان مربوطه درباره افزایش کلاهبرداری‌های اینترنتی و فیشینگ هشدار داده بود، افزود: به لحاظ حجم کلاهبرداری‌های قرار شد، از اول دی‌ماه رمزهای دوم ثابت باطل شود و مردم برای خریدهای اینترنتی از رمز پویا استفاده کنند.

وی ادامه داد: این کار کمک شایانی به کاهش کلاهبرداری در فضای مجازی می‌کند، چراکه هر رمز فقط برای یک تراکنش کاربرد دارد و سارقان و کلاهبرداران نمی‌توانند به‌صورت متعدد از این رمزها استفاده کنند.

آدینه‌لو با بیان اینکه استفاده از رمزهای پویا امنیت فضای مجازی را بالا می‌برد، گفت: البته کلاهبرداران برای رمزهای پویا نیز برنامه داشتند، به‌ طوری که این افراد در فضای مجازی اعلام کرده بودند که مردم اگر می‌خواهند رمز پویای آنها زودتر فعال شود، به یک سایتی که آدرس آن را نیز اعلام کرده بودند، مراجعه کنند.

رئیس پلیس فتای استان زنجان با بیان اینکه این سایت نیز عملیات فیشینگ را انجام می‌داد، افزود: هموطنان برای دریافت رمز پویا یا همان رمز دوم یک‌بار مصرف، فقط از روش‌هایی که بانک‌ها اعلام کردند، استفاده کنند.

انتهای پیام/73005/ق20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول