اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  ایلام

عرضه کیک‌های خوراکی حاوی قرص‌های مشکوک در ایلام

عصر امروز در برخی نقاط استان ایلام از جمله شهرستان آبدانان برخی خوراکی‌هایی که قرص‌های مشکوکی در آنان جای‌گذاری شده بود کشف شد.

عرضه کیک‌های خوراکی حاوی قرص‌های مشکوک در ایلام

به گزارش خبرگزاری فارس از ایلام، عصر امروز کیک‌هایی حاوی قرص‌های مشکوک در برخی از نقاط این شهرستان یافت شد.

پس از تحقیقات به‌عمل آمده از جانب علوم پزشکی استان ایلام و بررسی‌های انجام شده وجود قرص و کپسول در کیک‌های خوراکی، دریافته شد که این موضوع به خط تولید این محصولات مربوط نبوده و  پس از تولید به صورت جای‌گذاری و یا تعویض کیک‌های داخل بسته بندی، انجام شده‌است و موردی که ناشی از مصرف این موارد بوده و منجر به مشکل در سلامتی فردی شده باشد گزارش نشده است.

در این راستا علوم پزشکی استان ایلام نیز در اطلاعیه‌ای اعلام کرده است: با توجه به اینکه مداخلاتی با انگیزه‌های خاص در سطح توزیع و عرضه اتفاق افتاده است در موارد مشاهده شده کلیه پروسه توزیع و عرضه مورد بررسی کامل قرار گرفته است و پیگیری‌ها ادامه دارد.

به منظور حفظ امنیت مواد خوراکی رعایت زنجیره توزیع و لزوم تامین اجناس از شرکت‌های توزیع مجاز مورد تاکید بوده و در صورت اثبات خرید عرضه کنندگان از مراکز توزیع غیر رسمی تبعات قانونی آن متوجه افراد خاطی است.

 بررسی سایر عوامل نظیر قصد و نیت انجام این کار در حوزه صلاحیت و اختیارات دانشگاه علوم پزشکی نبوده و مراجع انتظامی و امنیتی موضوع را بررسی خواهند کرد. 

 با توجه به احتمال تکرار چنین اقداماتی، مردم استان ایلام ضمن هوشیاری و دقت نظر در تامین مایحتاج خود، می‌توانند با گزارش موارد مشکوک یا عینی به سامانه تلفنی ۱۹۰ و معرفی محل عرضه، در بررسی و مداخله سریع‌تر مساعدت کنند. 

از طرفی سازمان غذا و دارو درباره کشف قرص در محصولات غذایی بر این اساس است:

در مورد مشاهده جسم خارجی از جمله قرص و کپسول در تعدادی از بسته‌های فرآورده‌های غذایی از جمله ویفر، کیک و... در برخی مناطق جنوبی کشور، بررسی‌های همکاران ما حاکیست موضوع به هیچ‌وجه به سطح تولید و پخش کلان مرتبط نبوده و موارد احتمالی به صورت مشکوکی در سطح عرضه مشاهده یا گزارش شده است که به نظر میرسد موضوعی فراتر از حوزه سلامت بوده و حتی می‌تواند ابعاد انتظامی، سیاسی و امنیتی داشته باشد.

انتهای پیام/9708/و

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول