اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

لزوم مراقبت از روابط حوزه دانشگاه در مقابل کارشکنان

امام جمعه ابهر گفت: اگر چه در راه وحدت حوزه و دانشگاه تلاش‌های بسیاری صورت گرفته، اما کارشکنی‌های متعددی نیز در راه مقابله با این هدف شکل گرفته است و بدون شک هستند کسانی که می‌خواهند بار دیگر بین این دو مرکز ارزشمند و میان این دو قشر مهم و تاثیرگذار جدایی بیاندازند.

لزوم مراقبت از روابط حوزه دانشگاه در مقابل کارشکنان

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، حجت‌الاسلام جعفر رحیمی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه شهر ابهر به ثبت‌نام کاندیداها برای نمایندگی مجلس شورای اسلامی اشاره و اظهار کرد: دین در بخش سیاست ستونی دارد، به نام مردم که شامل توجه به خواسته‌ها، اخلاق، دین، دنیای، کار، اشتغال، ازدواج و مسکن مردم، است.

امام جمعه ابهر افزود: دین به ما می‌گوید باید باور کنید خدمت به این مردم ستون دین است، اگر خدای نکرده این ستون آسیب ببیند نظام آسیب می‌بیند آن موقع خداوند نیز ما را رها خواهد کرد و لذا در آموزه‌های دینی پذیرش مسؤولیت بسیار سخت و طاقت‌فرسا است.

وی با تشریح فرمایشات پیامبر اکرم(ص) که بیانگر تفاوت بارز مسؤولیت‏‌ها در نظام اسلامى با سایر سیستم‏‌هاى حکومتى دنیا است، افزود: ملاحظه عواقب اخروى مسؤولیت‏‌هاى دنیوى یکى از الزامات حکومت دینى و نظام ولایى است که مراعات آن آثار مثبت و نتایج عینى و عملى در ابعاد مدیریتى، سیاسى، فرهنگى و اجتماعى دارد.

رحیمی به برکات معنویت‏‌گرایى و آخرت‌گرایى سعادت دنیوى و اخروى همه افراد جامعه به‏ ویژه کسانى که مسؤولیت‏ دارند اشاره و تصریح کرد: معنویت‌گرا بودن جامعه از وجوه تمایز مسؤولیت در نظام اسلامى با سایر نظامات زمینى را نشان مى‌‏دهد.

امام جمعه ابهر شایسته‌سالارى، حل سریع‌تر مشکلات جامعه، عدم کوتاهى و قصور مدیران در همه سطوح، کاهش بداخلاقى‏‌هاى سیاسى و تخریب دیگران را از پیامدهاى مثبت معنویت‌گرا بودن مدیران مردم جوامع اعلام کرد.

وی 27 آذر، سالروز عروج مجاهدی خستگی‌ناپذیر و عالمی ربانی، آیت‌الله دکتر مفتح را یادآور شد و افزود: اگر چه در راه وحدت حوزه و دانشگاه تلاش‌های بسیاری صورت گرفته، اما کارشکنی‌های متعددی نیز در راه مقابله با این هدف شکل گرفته است و بدون شک هستند کسانی که می‌خواهند بار دیگر بین این دو مرکز ارزشمند و میان این دو قشر مهم و تاثیرگذار جدایی بیاندازند.

رحیمی ادامه داد: کسانی که دشمنان نظام اسلامی را می‌شناسند نباید اجازه دهند تا غبار کدورت، فضای آکنده از مهر و جو سالم علمی کشور را تیره و بیمار سازد و روز وحدت حوزه و دانشگاه فرصت خوبی است برای طرح مجدد و عالمانه این موضوع و آسیب شناسی و آفت زدایی از این شجره طیبه و تحکیم یکی از بزرگترین آرمان‌های انقلاب اسلامی است.

رحیمی به روز حمل و نقل جاده‌ای اشاره کرد و گفت: 26 آذرماه هر سال یادآور لبیک به فرمان تاریخی امام خمینی (ره) در 26 آذرماه سال 62 و خلق حماسه حمل و نقلی است و این حماسه سندی در راستای ولایت‌مداری، استکبارستیزی و دشمن‌شناسی فعالان حمل و نقل کشور به ویژه رانندگان است.

انتهای پیام/73004/ق40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول