اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  لرستان

استاندار لرستان به مطالبه کشاورزان سیل‌زده پلدختر توجه کند

امام جمعه پلدختر گفت: استاندار لرستان با حضور در شهرستان پلدختر مطالبات و مشکلات گریبان‌گیر کشاورزان را از نزدیک ببیند و آن را به مسئولان کشوری انتقال دهد.

استاندار لرستان به مطالبه کشاورزان سیل‌زده پلدختر توجه کند

به گزارش خبرگزاری فارس از پلدختر، حجت الاسلام سیدمحسن موسوی در خطبه‌های نماز جمعه این شهر اظهار داشت: مشکلات کشاورزان آسیب دیده از سیل پلدختر با گذشت 9 ماه به مطالبه جدی مردم و کشاورزان تبدیل شده است.

وی افزود: مشکلات کشاورزان سیل زده پلدختر اکنون به فراتر از آسیب تبدیل شده از این رو به کرات و صورت‌های مختلف با عجز به دفتر امام جمعه جهت پیگیری و توجه مسئولان به مشکلات آنان مراجعه می‌کنند.

امام جمعه پلدختر گفت:کشاورزی تنها منبع و ممر درآمد مردم این شهرستان است که به ویژه روستاهای چم مهر و بابازید از نظر کشاورزی با مشکل مواجه و بیش از 100 تا 150 هکتار از زمین‌های اهالی هر کدام از این روستاها به طور کلی از بین رفته و هم اکنون از نظر معیشت در تنگنا قرار دارند.

وی افزود: مسئولان به وعده هایی که به کشاورزان آسیب دیده از سیل پلدختر می‌دهند عمل کنند و آنها را به سر نگردانند زیرا با 90 درصد آسیب قول 10 درصد کمک به آنها داده شده که هنوز همین میزان نیز تحقق پیدا نکرده است.

موسوی یادآورشد: پیگیری مطالبات کشاورزان آسیب دیده و خواسته‌های مردم نه‌تنها از روی بغض و عقده نیست، بلکه باعث تقویت دستگاه‌های اجرایی نیز می‌شود کما این که مسئولان شهرستانی نیز دستشان کوتاه و خرما بر نخیل است.

وی افزود: درست است که وزارت کشاورزی فاقد وزیر است اما دلیل نمی‌شود کشاورزانی که نقش کلیدی در امر رونق تولید داشته و به جد مورد توجه مقام معظم رهبری و ذخیره انقلاب هستند به حال خود رها شوند.

امام جمعه پلدختر گفت: از این رو انتظار می‌رود، استاندار لرستان که در جریان سیل بیش از هر مسئولی نسبت به مشکلات شهرستان سیلشزده پلدختر توجه داشته و ورود پیدا کرد، نسبت به مشکلات و آسیب‌های کشاورزان این شهرستان توجه ویژه داشته باشد.

وی خواستار تسریع در نصب عرشه پل شهدای هفتم تیر شهر پلدختر و اتصال 2 بخش غربی و شرقی این شهر شد و افزود: پل شهدای هفتم تیر که در جریان سیل تخریب شد نقش کلیدی در اقتصاد و معیشت مردم دارد.

موسوی یادآورشد: دیگر پل به نام شهدای دولت  زمان بحران کمک حال مردم بوده همچنان که، هم اکنون از آن استفاده می‌شود اما پل شهدای هفتم تیر محل اتصال مردم به بدنه بازار است و کسبه و بازاریان را صد درصد متضرر کرده است.

وی افزود: از این رو، انتظار می‌رود با نصب این پل به زودی بارقه‌های امید به مردم سیلزده شهر پلدختر بازگردد.

امام جمعه پلدختر به کمیسیون برجامی که با حضور چهار کشور اروپایی در شهر وین برگزار شد اشاره کرد و گفت: می‌توان در این کمیسیون به ماحصل خیمه شب بازی اروپایی‌ها، توجه کرد که دنبال وقت کشی و اجرای خواسته‌های پشت‌پرده اسرائیل و ایالات متحده آمریکا هستند.

وی با بیان این که اروپایی‌ها هم مانند آمریکاییشها غیر قابل اعتماد هستند، افزود: مقام معظم رهبری به عنوان ولی امر مسلمین جهان فرمودندکه دشمنی و نیرنگ اروپایی‌ها دست کمی از آمریکا ندارد و امروز فرانسه که به زعم خود نقش یک پلیس خوب را دارد دستش برای دنیا رو شده که به دنبال پادویی بی‌دست و پا برای آمریکا و شخص ترامپ است و این امر برای همگان مشخص و آشکار شده و دنبال نتیجه بحث برجام نیست.

موسوی با بیان این که شاهد هستیم که کشورهای اروپایی به تعهدات خود در قبال اینستکس عمل نمی‌کنند، یادآورشد: یک سال از بحث مبادله کالا از طریق شبکه‌هایی که اروپا راه اندازی کرده برای فروش نفت ایران به اسپانیا در قبال کالاهایی مانند غذا، دارو و لوازم اولیه می‌گذرد و روی آن مانور می‌دهد که هنوز به سرانجام نرسیده و این نشانه معطل کردن ایران است.

وی افزود: دستگاه دیپلماسی ایران نیز به طور قطع با دقت و هوشمندانه با این گونه سیاست‌ها برخورد می‌کند. 

امام جمعه پلدختر گفت: ملت ایران در دوران مختلف ثابت کردند که زیر بار ظلم، زیاده خواهی و زورگویی نرفته و نخواهند رفت و دستگاه دپلماسی نیز باید در رابطه با کاهش تعهدات برجامی محکم پیش برود وگامی به عقب نگذارد.

وی به هفته پژوهش اشاره و با تبریک این هفته به صاحبان علم افزود: تمام محصول علم در پژوهش نهفته است و نباید پژوهش تنها در حوزه و دانشگاه خلاصه و خفه شود بلکه باید تولید داشته به بیرون نشرپیدا کرده و به اقتصاد کمک کند.

موسوی یادآورشد: برگزاری نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی نباید تنها در مرکز استان برگزار شود و شهرستان محروم باشد.

وی افزود: شهرستان پلدختر قطب کشاورزی است که اهل قلم و پژوهش باید با تحقیق در این حوزه متناسب با اقلیم و آب و هوای منطقه پژوهش کنند و به کشاورزان ما آموزش دهند که چه محصولی تولید بیشتری دارد و آن را عملیاتی کنند.

امام جمعه پلدختر به 27 آذر سالروز شهادت آیت الله مفتح و روز وحدت حوزه و دانشگاه اشاره کرد وگفت: حوزه و دانشگاه مرکز تولید و توسعه علم و دانش است که وحدت بین این 2 در پیروزی انقلاب نقش آفرین بود. 

وی وحدت حوزه و دانشگاه را برای رشد و بالندگی جامعه ضروری دانست و افزود: مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب، وحدت را نقشه راه قرارداده که باید جایگاه خود را پیدا کند و نباید تنها این 2 مرکز علمی و دینی وحدت داشته باشند بلکه وحدت بین این 2 باید به عنوان الگویی به سایر اقشار جامعه ساری و جاری شود که پیروزها در سایه وحدت است.

موسوی ایجاد فاصله بین حوزه و دانشگاه را از توطئه‌های دشمنان دانست، یادآورشد: هرکس بخواهد وحدت را در جامعه خدشه دار کند و یا منکر وحدت شود شیطان است و امروز که کشور در آزمونی سخت قراردارد ،وحدت مهمترین مقوله است که باید به آن توجه ویژه شود.

وی افزود: با توجه به بیانات مقام معظم رهبری که هر بار وحدت را مورد توجه ویژه قرار می‌دهند از این رو بار عمومی وحدت بار سنگینی است و حوزویان و دانشگاهیان باید با وحدت و اتحاد که منجر به صدور علم نافع می‌شود در پیشبرد نظام و انقلاب نقش ایفا کنند. 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول