اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

پیروزی بانوان فوتبالیست و ناکامی بانوان هندبالیست

شکست سپاهان و ذوب‌آهن در لیگ هندبال بانوان، صعود تیم ملی فوتبال بانوان در رده‌بندی جهانی و تمدید قرارداد کلوپ با لیورپول از مهم‌ترین رویدادهای ورزشی استان، کشور و جهان در روزی که گذشت، بود.

پیروزی بانوان فوتبالیست و ناکامی بانوان هندبالیست

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، در روز 22 آذر ماه علاوه بر این‌که لیگ برتر فوتبال بانوان برگزار شد و تیم‌های اصفهانی برنده شدند، لیگ برتر هندبال بانوان نیز برگزار شد.

مهم‌ترین رویدادهای ورزشی استان اصفهان

✅ در هفته نهم فوتبال بانوان باشگاه‌های کشور در ورزشگاه صفائیه مبارکه، سپاهان میزبان زاگرس شیراز بود که با نتیجه پرگل 11 بر صفر پیروز شد؛ هاجر دباغی بهترین گلزن سپاهان در این فصل در این دیدار 4 گل به ثمر رساند، رقیه شهبازی و صفورا جعفری هت‌تریک کردند و فاطمه کریمی هم یک گل برای سپاهان به ثمر رساند.

دیگر تیم اصفهانی، ذوب‌آهن نیز در بوشهر به مصاف تیم انتهای جدولی پارس جنوبی رفت و با نتیجه 3 بر یک به پیروزی رسید تا 3 امتیاز این دیدار را از آن خود کند، در این دیدار فرزانه نصر 2 گل و نرگس زهری یک گل برای ذوب‌آهن به ثمر رساندند.

سپاهان با 3 امتیازی که کسب کرد 20 امتیازی شد و جای پالایش گاز ایلام را در رده سوم جدول گرفت.

✅ در لیگ برتر هندبال بانوان تیم ذوب‌آهن اصفهان که در ورزشگاه ملت میزبان تأسیسات دریایی تهران بود به نتیجه 22 بر 14 تن به شکست داد، تأسیسات دریایی با این پیروزی در رده دوم جدول باقی ماند.

سپاهانی‌ها هم در کیش در دیداری حساس 27 بر 23 مغلوب میزبانش هواپیمایی کیش ایر شدند؛ سپاهان با هفت امتیاز در رده پنجم و ذوب‌آهن با شش امتیاز در رده ششم جدول قرار گرفته‌اند.

✅ در هفته بیستم لیگ برتر فوتسال باشگاه‌های کشور گیتی‌پسند اصفهان با نتیجه پر گل مقابل شاهین کرمانشاه به پیروزی رسید، در این دیدار گیتی‌پسند با نتیجه 7 بر 4 شاهین کرمانشاه را شکست داد؛ گل‌های گیتی‌پسند را حمید احمدی، محمدرضا سنگ سفیدی و علی‌اصغر حسن زاده به ثمر رساندند، گیتی‌پسند با این پیروزی و با 42 امتیاز همچنان در رده دوم است.

✅در هفته شانزدهم لیگ برتر فوتسال بانوان بازی تیم‌های نامی‌نو اصفهان و پارس آرای شیراز به دلیل انصراف تیم پارس آرای شیراز لغو شد و نامی‌نو اصفهان 3 بر صفر برنده این بازی شناخته و 36 امتیازی شد؛ پالایش نفت آبادان نیز با نتیجه 17 بر صفر هیأت فوتبال اصفهان را شکست داد.

✅ با توجه به آغاز بازى‌هاى هفته پانزدهم لیگ برتر فوتبال بازیکنان حاضر در بازى‌هاى روز جمعه در گروه نخست نفرات دعوت شده به تیم المپیک حضور خواهند داشت که امید نورافکن و محمد محبی از سپاهان باید روز شنبه 23 آذر ساعت 12 در هتل آکادمى فوتبال خود را به کادر فنى تیم امید معرفى کنند.

✅ مسابقات قهرمانی ووشوی قهرمانی، یادواره شهدای گمنام استان اصفهان آغاز شد، در این مسابقات 250 شرکت کننده در دو بخش تالو و ساندا در رده های سنی نونهالان، نوجوانان و جوانان در خانه ووشوی اصفهان با هم رقابت می‌کنند.

مهم‌ترین رویدادهای ورزشی کشور

✅ فدراسیون جهانی فوتبال (فیفا) جمعه 13 سپتامبر جدیدترین رده‌بندی زنان را اعلام کرد که تیم‌های آمریکا، آلمان، هلند، فرانسه و سوئد بدون تغییر در رده‌های اول تا پنجم قرار دارند.

تیم ملی بانوان ایران نیز با یک پله صعود در رده هفتادم قرار گرفت، بانوان کشورمان در آسیا چهاردهم هستند، کشورهای استرالیا، ژاپن، کره‌شمالی، چین و کره‌جنوبی در آسیا اول تا پنجم هستند.

✅ رقابت‌های بین المللی کشتی آزاد و فرنگی نونهالان جام روز جهانی کودک در استان قزوین برگزار شد و در پایان این مسابقات در کشتی آزاد تیم ایران با 245 امتیاز به عنوان نخست رسید و تیم‌های قرقیزستان و آذربایجان به ترتیب با 97 و 73 امتیاز در جایگاه‌های دوم و سوم قرار گرفتند و در کشتی فرنگی تیم ایران با 235 امتیاز قهرمان شد و تیم‌های قرقیزستان و ارمنستان به ترتیب با 137 و 101 امتیاز به عنوان‌های دوم و سوم دست یافتند.

✅ تیم ملی واترپلو جوانان ایران در دومین دیدار خود از رقابت‌های قهرمانی جوانان جهان به مصاف آمریکا رفت، این دیدار در پایان با نتیجه 27 بر 4 به سود حریف به پایان رسید.

✅ ملی‌پوشان والیبال ساحلی ایران متشکل از دو تیم رحمان رئوفی- حامد میرزاعلی و بهمن سالمی- آرش وکیلی، برای شرکت در مرحله مقدماتی مسابقات انتخابی المپیک در منطقه مرکزی آسیا که در شهر ویزاگ برگزار خواهد شد، تهران را به مقصد هندوستان ترک کردند.

این رقابت‌ها میان تیم‌های منطقه مرکزی آسیا برگزار می‌شود، ساحلی‌بازان ملی‌پوش، برای راه‌یابی به مرحله بعدی مسابقات انتخابی، برابر نمایندگان هندوستان، قزاقستان، ترکمنستان و سریلانکا به میدان خواهند رفت.

مهم‌ترین رویدادهای ورزشی جهان

✅ یورگن کلوپ که عصری جدید در باشگاه لیورپول را به نمایش می‌گذارد با این باشگاه تا سال 2024 تمدید کرد.

مربی آلمانی فصل گذشته موفق شد قهرمان لیگ قهرمانان اروپا شود و لیورپول را به ششمین قهرمانی اروپا برساند؛ همچنین در صدد این است که آنفیلد را پس از 29 سال به قهرمانی لیگ برتر انگلیس برساند. 

✅ در رقابت‌های بسکتبال NBA تیم دالاس مَوریکز با درخشش ستاره جوان و اسلوونیایی خود موفق شد دیترویت پیستونز را 122 بر 111 از پیش رو بردارد؛ در این بازی لوکا دونچیچ با کسب 41 امتیاز، 12 ریباند و 11 پاس منجر به گل بار دیگر تریپل  دبل کرد و تیمش را به پیروزی رساند.

فیلادلفیا هم با درخشش جوئل امبید ستاره کامرونی خود بوستون سلتیکز را 115 بر 109 از پیش رو بردارد، در این بازی امبید 38 امتیاز، 13 ریباند و 6 پاس منجر به گل داشت و نقش بسزایی در پیروزی تیمش ایفا کرد.

✅ مرحله گروهی لیگ اروپا پس از برگزاری 6 هفته به پایان رسید و چهره تیم‌های صعود کننده از 12 گروه مختلف مشخص شد.

در تصویر زیر 32 تیم که مجوز و امتیاز لازم برای صعود به مرحله بعد را کسب کردند را در نیز مشاهده می‌کنید؛ حذف لاتزیو و مونشن‌گلادباخ و صعود کلوژ و خنت و باشاک شهیر از اتفاقات مهم مرحله گروهی به حساب می‌آید.

انتهای پیام/63090/ص20/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول