اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

هنر و رسانه  /  سینما و تئاتر

«دراکولای سفید» در شهرزاد ، «پهلوان اکبر» در سرو/نامزدهای پوستر و عکس تئاتر آرخه معرفی شدند

با معرفی بازیگران نمایش «دراکولای سفید» به کارگردانی محسن میرزاخانی، بلیت فروشی این کار آغاز شد.

«دراکولای سفید» در شهرزاد ، «پهلوان اکبر» در سرو/نامزدهای پوستر و عکس تئاتر آرخه معرفی شدند

به گزارش خبرنگار تئاتر خبرگزاری فارس، نمایش «دراکولای سفید» با طراحی و کارگردانی محسن میرزاخانی و تهیه‌کنندگی مشترک حسام آهنگر و محسن میرزاخانی از ساعت ۲۰:۳۰ یکم دی ماه در سالن صنوبر پردیس تئاتر شهرزاد به صحنه می‌رود.

متین ستوده، سمیرا حسینی، دانیال چاووشی، ایمان مهدی زاده، حمید نور زاده، احسان اصغری، عرفان فهرستی، نسیم کیانی، محدثه قانع و امیر محمد چاووشی از جمله بازیگرانی هستند که در این اثر به ایفای نقش می‌پردازند.

این نمایش روایت زندگی دختری بوده که در بند اسارت به سر می‌برد. تنها راه نجات او آمدن فردی است که از آن با نام دراکولای سفید یاد می‌شود. متن این اثر توسط دانیال چاووشی و محسن میرزاخانی به نگارش درآمده است. گفتنی است که شرکت راسام به عنوان سرمایه‌گذار در این پروژه تئاتر حضور دارد.

از دیگر عوامل این اثر می‌توان به: سارا اسکندری(طراح گریم)، ماهرخ سلیمانی‌پور(طراحی لباس)، وحید لاری(طراح صحنه)، دانیال چاووشی(مدیر تولید، دستیار اول کارگردان و برنامه‌ریز)، مهشید سلطانی(منشی صحنه، مجری نور و صدا)، یوسف محوی، امیر محمد چاووشی(گروه کارگردانی)، علیرضا خسروی(انتخاب موسیقی میکس و افکت)، فریال تقی‌پور و مهشید محمودی(مدیران صحنه)، بابک پورشیر(عکاس) و حامد قریب(آرت استوری)(روابط عمومی و مشاور رسانه‌ای) اشاره کرد.

علاقمندان به تماشای این نمایش می‌توانند بلیت آن را از ساعت ۱۲ امروز در سایت ایران نمایش خریداری کنند.

*اهل فرهنگ و هنر در رونمایی از نمایشنامه‌های شکرخدا گودرزی

مراسم رونمایی از نمایشنامه‌های شکرخدا گودرزی شنبه، 23 آذر ماه ساعت 16 تا 18 در خانه تئاتر برگزار می‌شود.

در این مراسم بهزاد فراهانی، جواد طوسی، محمد رحمانیان، اصغر هاشمی، علی دهکردی، پرویز فلاحی پور، افشین زارعی، حبیب دهقان نسب، نوید گودرزی و رضا آشفته حضور دارند و درباره این نمایشنامه سخنرانی می کنند. همچنین الهام باباخانی، مدیر نشر مهیستانی و شکرخدا گودرزی، نمایشنامه نویس ضمن خوشامد درباره چگونگی خلق و نشر این آثار سخن خواهند گفت.

در این مراسم ضمن سخنرانی درباره نمایشنامه‌های بهرام چوبینه، خواجه نظام ملک، رستم و اسفندیار، سیاوش، سهروردی، خواجه نصیرالدین و به نام گل از این کتاب ها رونمایی و جشن امضا توسط حضار و شکرخدا گودرزی برگزار می‌شود.

مراسم رونمایی از متون نمایشی شکرخدا گودرزی در تالار عباس جوانمرد واقع در ساختمان شمارۀ یک خانه تئاتر در خیابان نجات اللهی (ویلا9، خیابان سمیه پلاک 260 برگزار می شود و علاقه مندان به هنر می‌توانند در این مراسم حضور داشته باشند.

*پهلوان اکبر در فرهنگسرای سرو

نمایش «پهلوان اکبر» قرار است ۲۷ آذر ماه ۹۸ ، ساعت ۱۸  در فرهنگسرای سرو  به صحنه برود.

این نمایش به کارگردانی حسینعلی بینوایی ، نمایشنامه خوانی و بازنویسی شده و بر اساس نمایشنامه پهلوان اکبر می‌میرد بهرام بیضایی است. این نمایش با اندکی دخل و تصرف در متن و تغییرات کوچکی به صحنه می‌رود.

داستان نمایش درباره  پهلوان اکبر _ پهلوان مشهور و محبوب و بی همتای شهر _ است که به احترام دعا و گریه و زاری مادری ، تن به شکست می‌دهد تا پسر آن زن ( پهلوان حیدر ) به آرزوی خود ( ازدواج با دختر خان حاکم ) برسد و...

*نامزدهای بخش پوستر و عکس جشنواره ملی تئاتر آرخه  اعلام شد

هیات داوران بخش پوستر و عکس نخستین جشنواره ملی تئاتر آرخه متشکل از طاها ذاکر، علی باقری و زهرا پاشایی نامزدهای بخش پوستر و عکس جشنواره را معرفی کردند.

اسامی نامزدهای نخستین جشنواره تئاتر آرخه در بخش های مختلف به شرح زیر است: 

بخش پوستر؛ یک: پوستر نمایش دریا دایره به طراحی (مهدی غلامی)، دو: پوستر نمایش در مسیر باد لیوا (هما دلواری) ،‌ سه: پوستر نمایش آیلتس ۶/۵ (حامد شجاعی)

بخش عکس: هیات داوران در این بخش هیچ برگزیده‌ای نداشتند.

اختتامیه نخستین جشنواره ملی تئاتر آرخه با حضور شرکت کنندگان در جشنواره، جمعی از هنرمندان و مهمان خارجی روز شنبه ۲۳ آذر ماه در هتل اسپیناس برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول