اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

تأکید جریان ملی آزاد لبنان بر عدم مشارکت در دولت سعد الحریری

رهبر جریان ملی آزاد لبنان بار دیگر گفت در صورتی که «سعد الحریری» بار دیگر مأمور تشکیل کابینه شود، این جریان در دولت جدید مشارکت نمی‌کند.

تأکید جریان ملی آزاد لبنان بر عدم مشارکت در دولت سعد الحریری

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «جبران باسیل» وزیر امور خارجه در دولت پیش‌برد امور لبنان و رهبر جریان سیاسی «التیّار الوطنی الحُرّ» (جریان ملی آزاد) بار دیگر بر موضع این جریان در عدم مشارکت در دولتی که نخست‌وزیر آن «سعد الحریری» باشد، تأکید کرد. 

شبکه «الجزیره» شامگاه شنبه گزارش داد که جبران باسیل همچنان بر موضع قبلی خود اصرار دارد و قصد ندارد در دولت جدید لبنان که نخست‌وزیر آن سعد الحریری، نخست‌وزیر دولت پیش‌برد امور باشد، حضور داشته باشد.

او در این باره گفته است: «هیچ مشکلی در اینکه ما [جریان ملی آزاد] بیرون از دولت [آتی] باشیم، وجود ندارد و از موضع اپوزیسیون می‌خواهیم به لبنان خدمت کنیم».

رهبر جریان ملی آزاد لبنان که نماینده مسیحیان این کشور در عرصه سیاسی این کشور است و بر اساس قانون، باید رئیس‌جمهور از بین آن‌ها انتخاب شود، پنجشنبه هفته گذشته از قصد جریان متبوع خود بر عدم مشارکت در دولت تکنوکرات آتی به نخست‌وزیری حریری خبر داد.

او گفت که حتی اگر حزب‌الله و جنبش امل، دو جنبش شیعی لبنان تصمیم به مشارکت در این دولت بگیرند، جریان ملی آزاد هرگز مشارکت نخواهد کرد؛ چرا که به گفته باسیل، آینده این دولت محکوم به شکست است.

وزیر امور خارجه دولت پیش‌برد امور لبنان از اینکه سعد الحریری به دنبال دیکته کردن دیدگاه خود بر دیگران و حذف آن‌ها از صحنه سیاسی انتقاد کرده است.

شهرهای لبنان از ۲۴ مهر در اعتراض به اوضاع معیشتی و اقتصادی و اعمال مالیات بر برخی از خدمات دولتی، به عرصه برگزاری تظاهرات مردمی تبدیل شده است. معترضان خواهان اصلاحات جدی و برکناری مسئولان فاسد و فاقد صلاحیت هستند.

سعد الحریری ۲۰ روز بعد از آغاز این اعتراض‌ها از سمت خود استعفا داد با این حال، «میشل عون»، رئیس‌جمهور لبنان از او خواسته تا زمان تشکیل دولت جدید، ریاست دولت پیشبرد امور را برعهده بگیرد.

طی این مدت، حریری بر عدم نامزدی دوباره برای تصدی نخست‌وزیری اصرار داشت، با این حال، نامزدهای معرفی شده برای این منصب، یا استعفا داده‌اند یا موافقت فراکسیون‌ها و جریان‌های سیاسی را نتوانسته‌اند، به دست بیاوردند.

انتهای پیام/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول