اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

حزب‌ملی‌اسکاتلند: جانسون باید با یک همه‌پرسی استقلال دیگر موافقت کند

رئیس حزب ملی اسکاتلند روز شنبه گفت که نخست وزیر انگلیس باید با یک همه پرسی استقلال دیگر در اسکاتلند موافقت کند.

حزب‌ملی‌اسکاتلند: جانسون باید با یک همه‌پرسی استقلال دیگر موافقت کند

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس،‌ «نیکلا استرجون» رئیس حزب ملی اسکاتلند روز شنبه گفت که «بوریس جانسون» نخست وزیر انگلیس باید بر «واقعیت تمرکز کرده» و این موضوع را بپذیرد که مردم اسکاتلند به حزب ملی اختیار برگزاری یک همه پرسی استقلال دیگر را داده‌اند.

حزب ملی اسکاتلند، که دیدگاهی استقلال‌طلبانه دارد، در انتخابات روز پنجشنبه ۴۸ کرسی از ۵۹ کرسی ممکن در پارلمان انگلیس را به خود اختصاص داد تا بدین ترتیب استرجون بر خواسته خود برای برگزاری یک همه پرسی استقلال دیگر مصمم‌تر شود.

اظهارات استرجون یک روز پس از آن مطرح می‌شود که جانسون در تماس تلفنی با او تأکید کرد که با هرگونه همه‌پرسی استقلال دیگر در اسکاتلند مخالف است.

انتخابات پارلمان بریتانیا روز پنجشنبه برگزار و نتایج آن صبح جمعه اعلام شد. بر اساس نتایج این انتخابات، حزب محافظه‌کار به رهبری جانسون توانست اکثریت شکننده خود را به اکثریتی قاطع تبدیل کند.

پس از اعلام نتایج انتخابات، استرجون گفت رأی بالای حزب ملی اسکاتلند نشان می‌دهد که اسکات‌ها بر خلاف مردم انگلیس از خروج از اتحادیه اروپا حمایت نمی‌کنند و لندن حق ندارد مردم اسکاتلند را مجبور به خروج از اتحادیه کند.

انتهای پیام/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول