اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

اردوی راهیان نور، سفری به قلب تاریخ معاصر

کاروان‌های اردویی راهیان نور با سفر به مناطق عملیاتی هشت سال دفاع مقدس فرصتی برای آشنایی با رشادت‌های رزمندگان هشت سال دفاع مقدس است.

اردوی راهیان نور، سفری به قلب تاریخ معاصر

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، در روزگاران نه چندان دور در حالی که با ریخته شدن خون هزاران پیر و جوان انقلابی، درخت نوپای انقلاب اسلامی به تازگی جوانه زده بود، دشمن به پشت دروازه‌های این کشور آمد تا روزهای شیرین پیروزی را به کام مردم دیار ایران تلخ کند، فریاد یاری‌طلبی مردم که بلند شد، همه وطن‌دوستان از پیر و جوان، مرد و زن و کودک و بزرگسال جمع شدند تا اجازه دست‌درازی را به دشمن ندهد و ماحصل این غیرت شد هشت سال دفاع مقدس.

جنگی که با همه زشتی‌هایی که یک جنگ می‌توانست داشته باشد برای ایرانیان به نماد غیرت و تعصب تبدیل شد، تا ایرانیان برای نسل آینده خود به جای تعریف افسانه‌های خیالی از رشادت‌های مردم کوچه و برزن بگویند.

فرمانده سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان، جنگ ایران و عراق را جنگ بین حق و باطل می‌خواند و با بیان اینکه در این جنگ ایران مقابل همه دنیا ایستاد، اظهار کرد: ایران اسلامی در هشت سال دفاع مقدس با وجود اینکه یک نظام نوپا بود توانست در مقابل تجاوز دشمنان ایستادگی کند.

سردار جهانبخش کرمی با بیان اینکه رشادت‌های رزمندگان هشت سال دفاع مقدس در جبهه‌های جنگ مثال‌زدنی بود، افزود: امروز زنده‌ نگه‌داشتن یاد و خاطره شهدا کمتر از شهادت نیست.

فرمانده سپاه انصار المهدی (عج) استان زنجان با بیان اینکه ایران اسلامی با ایستادگی و مقاومت خود در برابر ظلم عظمت اسلام و نظام اسلامی را برای همگان روشن کرده است، عنوان کرد: ملت‌های آزادی‌خواه از ایران اسلامی الگو می‌گیرند.

راهیان نور فرصتی برای معرفت‌افزایی

یکی از رویکردهای آموزش و پرورش و دستگاه تعلیم و تربیت، تربیت چند ساحتی دانش‌آموزان است تا صرفا آنها را برای تحصیل و کنکور آماده نکرده و شرایطی را برای آنها فراهم کند تا علاوه بر دروس پایه چون فیزیک، شیمی، ریاضی و ... رسم زندگی کردن را بیاموزند و برای زندگی در جامعه آماده شوند.

اردوهای راهیان نور یکی از فرصت‌های معرفت‌افزایی برای دانش‌آموزان است، تا آنها را برای آینده آماده کند، آشنایی کودکان با تاریخ و قهرمانان هر کشوری فرصتی برای تربیت کودکان محسوب می‌شود که در همه کشورها متدوال است.

مسؤول اردویی و گردشگری سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان با اشاره به اینکه در سال‌جاری دانش‌آموزان دختر 25 آبان‌ماه تا هشت آذر‌ماه برای اردوی راهیان نور اعزام شدند، بیان کرد: 2 هزار دانش‌آموز دختر در سال‌جاری در قالب اردوی راهیان نور به مناطق عملیاتی اعزام می‌شوند.

رسول اکبری با بیان اینکه کاروان‌های راهیان نور به مناطق عملیاتی کرمانشاه و غرب کشور اعزام می‌شوند، عنوان کرد: این دانش‌آموزان از مناطق عملیاتی مرصاد بازدید می‌کنند.

وی با بیان اینکه برنامه‌های فرهنگی برای کاروان‌های راهیان نور در نظر گرفته شده است، گفت: برنامه حضور در یادواره‌های شهدای دفاع مقدس و رزمایش شبانه برای دانش‌آموزان در نظر گرفته شده است.

تدریس در خارج از کلاس درس

هشت سال دفاع مقدس یکی از نقاط روشن انقلاب اسلامی است، چرا که در این دفاع با رشادت‌های رزمندگان هشت سال دفاع مقدس حتی یک وجب از خاک ایران به دشمنان داده نشده و ایران اسلامی برای نخستین بار پس از سال‌هاست که توانست از خاک خود دفاع کند.

حال چه کلاس درسی بهتر از جبهه و چه معلمی برای عبرت‌دهی برتر از تاریخ برای همین است که در سال‌های اخیر جبهه‌های جنگ علیه دشمن، میزبان دانش‌آموزانی است که آمده‌اند تا درس جوانمردی،گذشت و ایثار را فرا گیرند و با تاریخ سرزمین خود آشنا شوند.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان هم در این رابطه طی گفت‌وگویی با خبرنگار فارس با اشاره به اعزام دانش‌آموزان دختر به کاروان‌های راهیان نور اظهار کرد: ثبت‌نام برای اعزام دانش‌آموزان پسر به اردوهای راهیان نور نیز در دی‌ماه و اعزام آنها به مناطق عملیاتی جنوب در بهمن‌ماه انجام می‌شود.

جعفر گنج‌خانلو با اشاره به استقبال خوب دانش‌آموزان برای حضور در اردوهای راهیان نور بیان کرد: اتوبوس‌های حامل این دانش‌آموزان استانداردهای لازم را داشته و امکانات لازم برای اسکان آنها در نظر گرفته شده است.

وی با بیان اینکه برنامه‌های فرهنگی مختلفی برای دانش‌آموزان در جریان اردوهای راهیان نور برگزار می‌شود، افزود: این برنامه‌ها با رویکرد افزایش آگاهی دانش‌آموزان در مورد تاریخ معاصر کشور انجام می‌شود.

انتهای پیام/۷۳۰۰۹/ق/گ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول