اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

تفریح و نشاط  /  گردشگری

مزایای استفاده از وب ‎سایت‎‌های مسافرتی آنلاین

استفاده از خدمات آنلاین کمک می ‎کند تا امکان جستجوی بهتر و مقایسه بین محصولات مختلف را داشته باشیم.

مزایای استفاده از وب ‎سایت‎‌های مسافرتی آنلاین

به گزارش خبرنگار تفریح و نشاط خبرگزاری فارس، ضریب نفوذ اینترنت در سال‎‌های اخیر در همه کشورهای دنیا رشد زیادی داشته است.

با توجه به آمارهای سال ۲۰۱۷، بیش از ۸۰٪ افراد در کشورهای توسعه یافته و بیش از ۴۰٪ افراد در کشورهای در حال توسعه از اینترنت استفاده می ‎کنند.

بر اساس آمار وب‌ سایت internetworldstats.com ایران در سال ۲۰۰۰ تنها ۲۵۰ هزار کاربر اینترنت داشت که این رقم در سال ۲۰۱۹ به حدود ۶۳ میلیون نفر و رشد ۲۵ هزار درصدی رسیده است.

استفاده ۸۰ درصد مردم ایران از خدمات اینترنت نشان می ‌دهد که این روزها رفتار مشتریان تغییر کرده است. در سال‎ های اخیر، با گسترش شبکه اینترنت و همه‎ گیر شدن گوشی‌های هوشمند، بیشتر افراد ترجیح می‎‌دهند کارها و نیازهای روزمره خود را به صورت آنلاین انجام دهند.

استفاده از خدمات آنلاین کمک می‌کند تا امکان جستجوی بهتر و مقایسه بین محصولات مختلف را داشته باشیم. از طرفی بعضی از وب ‌سایت‎های خدمات آنلاین شرایطی ایجاد کرده ‎اند تا بتوانیم نظرات افرادی که پیشتر از آن خدمات استفاده کرده‎ اند را مطالعه کنیم و انتخاب هوشمندانه‎ تری انجام دهیم.

به دلیل مشغله های دنیای امروز، افراد زیادی ترجیح می ‌دهند برنامه ‎ریزی سفرهای تفریحی و کاری خود را به صورت آنلاین و از طریق وب‌ سایت‌های خدمات مسافرتی انجام دهند.

آژانس‎ های خدمات مسافرتی آنلاین (OTAها) وب ‎سایت ‌هایی هستند که محصولات مرتبط با سفر به مشتریان می‌‎فروشند.

این خدمات می ‎تواند شامل رزرو هتل، خرید بلیت هواپیما، اتوبوس، قطار و... باشد. در واقع OTAها، اشخاص ثالثی هستند که این خدمات را به نمایندگی از هتل ‌ها، شرکت ‌های هواپیمایی، پایانه‎ های اتوبوس‎ رانی و شرکت‌های حمل‎ و نقل ریلی به مشتریان می ‎فروشند. در واقع OTAها همه خدمات آژانس ‌های مسافرتی آفلاین را با کیفیت بیشتر و بهتر ارائه می ‎دهند.

وب سایت‎ هایی نظیر Booking.com و Expedia.com از مشهورترین OTAها در سطح جهان هستند.

«اسنپ‎ تریپ» نیز یکی از سامانه ‎های ایرانی‎ رزرو آنلاین هتل و بلیت هواپیما و اتوبوس است که به عنوان رهبر بازار رزرو آنلاین هتل‎ های داخلی شناخته می ‎شود و یکی از پیشگامان صنعت گردشگری آنلاین در ایران است.

 

چرا وب ‎سایت‎ های مسافرتی آنلاین مهم ‎اند؟

آژانس ‎های مسافرتی آنلاین برای هتل ‎ها از اهمیت ویژه ‎ای برخوردارند، زیرا می ‎توانند به بهبود بازاریابی هتل‎ ها کمک کنند.

مسافران بالقوه‎ ی فراوانی برای جستجوی هتل ‌های خود به OTAها مراجعه می ‌کنند، چون وب ‎سایت‏ های مسافرتی آنلاین نوعی فروشگاه اینترنتی محسوب می ‎شوند که به آنها امکان می ‌دهند به راحتی هتل ‌ها را جستجو کنند، بررسی ‎ها را بخوانند و قیمت‌ ها را با هم مقایسه کنند.

به طور مثال، اسنپ ‎تریپ بیش از 1000 هتل، هتل آپارتمان، خانه بوم‎ گردی و... را در 192 شهر ایران پوشش می‌‎دهد.

با جستجوی اسم شهر یا استان موردنظرتان می‎ توانید به فهرست کامل هتل‎ های آن منطقه دسترسی داشته باشید. امکان فیلتر کردن فهرست هتل ‎های پیشنهادی بر اساس پربازدیدترین، بالاترین تخفیف، پرفروش‌ ترین، بیشترین و کمترین قیمت، باعث شده تا کاربران بتوانند هتل مناسب خود را به راحتی انتخاب و رزرو نمایند.

صفحه اختصاصی هر هتل از ۴ بخش زیر تشکیل شده است:

۱- اطلاعات هتل: این بخش شامل عکس‎ ها، آدرس و لوکیشن دقیق، امتیاز هتل از دید کاربران و امکانات کلی هتل است.

۲- تغییر تاریخ سفر: می ‎توانید از طریق این بخش به راحتی تاریخ سفر و تعداد روزهای اقامت ‌تان را تغییر دهید.

۳- لیست اتاق ‎ها: در این قسمت می ‎‎توانید همه اتاق ‎‏های موجود در هتل را مشاهده کنید. اتاق ‌های یک یا چند تخته، توئین یا سوئیت‎ های چند خوابه در این بخش قرار دارد.

4- پیشنهاد ویژه: در بخش «پیشنهاد ویژه» می‌‌ توانید ارزان‌ ترین هتل‌‎ های روز را مشاهده کنید. این سامانه هر روز در این بخش تعدادی از هتل ‎های موجود در وب سایت خود را با تخفیف ‎های ویژه به شما پیشنهاد می ‌دهد.

سرویس ویژه ‎ا‎ی که اسنپ‎ تریپ را از سایر OTAهای داخلی متمایز می‎ کند، امکان بررسی نظرات مسافرانی است که در این هتل‎ ها اقامت داشته‎ اند. هر مسافر می‎ تواند نظر خود را درباره شرایط هتل، کیفیت غذا و پذیرایی، وضعیت نظافت، دسترسی به نقاط مهم و... ثبت کند و به هر کدام از این بخش ‎ها، امتیازی در بازه صفر تا پنج بدهد. مجموع این امتیازها به برآورد کیفیت کلی هتل منجر می ‏شود.

 مطالعه این نظرات، جدا از مسافران جدید، برای مدیران هتل ‎ها نیز می‎ تواند بسیار کاربردی و مفید باشد. مدیران هتل ‎ها می‏ توانند بدون واسطه، نظرات و بازخوردهای دقیق مشتریان را ببینند و نیازها و کاستی ‎های هتل‎ شان را تامین و برطرف کنند.

سرویس دیگری که سامانه‌ های گردشگری آنلاین مثل اسنپ ‎تریپ به کاربران خود می ‎دهد، امکان استفاده از پشتیبانی 24 ساعته آن است. اگر پیش از رزرو یا در زمان رزرو و پس از آن به مشکلی برخوردید می ‎‌توانید در هر ساعت از شبانه ‌‌روز و در 7 روز هفته با پشتیبانی اسنپ ‎‌تریپ تماس بگیرید.

 

دریافت تمام خدمات گردشگری از یک سایت

همه می ‌دانیم برنامه ‎ریزی یک سفر _هرچند کوتاه مدت_ تا چه اندازه می ‎تواند سخت و زمان ‎بر باشد. این که پیش از شروع تعطیلات برنامه‎ دقیق سفر خود را بدانید باعث می ‎شود تا مسافرت هیجان ‎انگیزتری داشته باشید. OTAها به فکر صرفه‎ جویی در وقت و هزینه ‎های شما هستند. امکان رزرو همزمان هتل و خرید آنلاین بلیت هواپیما، اتوبوس یا قطار باعث می ‌شود بتوانید از طریق یک سایت، به تمام نیازهای‎‎ تان برای برنامه ‎ریزی یک سفر تفریحی یا کاری پاسخ دهید. این کار کمک می‎ کند تا در وقت، انرژی و پولتان صرفه ‎جویی کنید. 

 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول