اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

تعلیم و تربیت  /  دانشگاه

گرنت پژوهشی و فناوری برای حمایت از پایان‌نامه‌های تحصیلات تکمیلی ارائه می‌شود

معاون پژوهشی و فناوری وزیر علوم گفت: طرحی در قالب گرنت پژوهشی و گرنت فناوری برای حمایت از پایان‌نامه‌ها و رساله‌های دانشجویان تحصیلات تکمیلی ارائه می‌شود که در مرحله اول وزارت علوم از تعدادی رساله‌ حمایت می‌کند.

گرنت پژوهشی و فناوری برای حمایت از پایان‌نامه‌های تحصیلات تکمیلی ارائه می‌شود

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس، مسعود برومند معاون پژوهش و فناوری وزیر علوم تحقیقات و فناوری در نشست خبری بیست و دومین نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی فناوری و فن بازار و هفتمین نمایشگاه تجهیزات و مواد آزمایشگاهی ایران ساخت اظهار داشت: در هفته پژوهش از ۱۱۶ فناور در ۱۲۶۷ پژوهشگر که آثار آنها بررسی شده ۲۴ نفر انتخاب شده‌اند و از آنها تجلیل می‌شود.

* ارائه ۳۵۰۰ و ۲۸ فناوری در نمایشگاه عرضه و تقاضای فناوری امسال

وی با اشاره به برگزاری نمایشگاه عرضه و تقاضای فناوری گفت: اقدامات وزارتخانه‌هایی از جمله وزارت صنعت، و وزارت نفت نشان می‌دهد که نمایشگاه تستا در حال تبدیل شدن به یک فرهنگ است.

برومند ادامه داد: در سال ۹۷ که برای نخستین بار نمایشگاه تستا برگزار شد، بیش از ۱۰۰ تقاضا دریافت کردیم و ۱۷۲ تفاهم‌نامه با مبلغ ۳۰۰ میلیارد تومان به نتیجه رسید و در مجموع ۲۷۱ تفاهم‌نامه خارجی و داخلی منعقد شد.

به گفته وی نمایشگاه امسال در فضای نمایشگاهی ۸۰۰۰ مترمربعی برگزار می‌شود و ۳۵۲۸ فناوری در این نمایشگاه ارائه خواهد شد.

* اختصاص یارانه دانشجویی در نمایشگاه کتاب تخصصی

برومند همچنین از برگزاری نمایشگاه تخصصی کتاب دانشگاهی در حاشیه نمایشگاه عرضه و تقاضای فناوری امسال خبر داد و گفت:‌ وزارت ارشاد و انتشارات یارانه دانشجویی در این نمایشگاه ارائه می‌کنند که متقاضیان می‌توانند از شعب بانک شهر این مبالغ را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ دریافت کنند.

به گفته وی وزارت علوم نیز قصد داشت که ۲۰ درصد تخفیف در این نمایشگاه ارائه کند که به دلیل کمبود وقت این برنامه برای امسال محقق نشد اما سال بعد وزارت علوم هم 20 درصد تخفیف خرید به اعضای هیات علمی و دانشجویان در این نمایشگاه می‌دهند.

* دانشگاه‌ها ۴۰ میلیون یورو تجهیزات دانشگاهی از نمایشگاه ساخت داخل می‌خرند

معاون پژوهشی و فناوری وزیر علوم با اشاره به برگزاری نمایشگاه تجهیزات و مواد آزمایشگاهی ایران ساخت گفت: ۴۰ میلیون یورو برای خرید تجهیزات آزمایشگاهی به دانشگاه اختصاص داده شده است که هدف از این کار تامین تجهیزات دانشگاهی با استفاده از تجهیزات ساخت داخل است.

وی توضیح داد: اعتبار هر دانشگاه در این باره مشخص شده است و دانشگاه می‌تواند از این نمایشگاه که در هفته جاری برگزار می‌شود، تجهیزات آزمایشگاهی موردنیاز خود را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ خرید کند و به تولیدکننده این تجهیزات در کشور هم کمک شود.

* حمایت از دانشجویان دکتری عملی می‌شود

برومند همچنین از برنامه ویژه‌ای برای گرنت پژوهشی و گرنت فناوری خبر داد و گفت: برای تامین هزینه‌های دانشجویان تحصیلات تکمیلی که بتوانند به پژوهش بپردازند، طرح ویژه‌ای در قالب گرنت پژوهشی و گرنت فناوری ارائه خواهد شد که برای اینکه این سیستم راه بیفتد، در مرحله اول وزارت علوم تعدادی از پایان‌نامه‌ها و رساله‌ها را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ حمایت مالی می‌کند و در مراحل بعدی این کار باید با حمایت اسپانسرهای مشخص انجام شود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول