اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

کوربین: مسئولیت شکست حزب کارگر در انتخابات را می‌پذیرم

رهبر حزب کارگر انگلیس پس از شکست در انتخابات پارلمانی این کشور در یادداشتی نوشت مسئولیت این شکست را می‌پذیرد.

کوربین: مسئولیت شکست حزب کارگر در انتخابات را می‌پذیرم

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «جرمی کوربین» رهبر حزب کارگر انگلیس گفت، مسئولیت خود را در شکست حزبش در انتخابات روز پنجشنبه می‌پذیرد.

کوربین که قصد دارد تا بهار سال آینده از سمت خود کناره‌گیری کند در یادداشتی در روزنامه «گاردین» نوشت:‌ «ما در بحث‌ها برنده شدیم اما نتوانستیم آن را به [جلب] اکثریتی برای ایجاد تغییر مبدل کنیم».

کوربین نوشت: «ما متحمل شکست سختی شدیم و من مسئولت خود را در قابل آن می‌پذیرم». با این حال تأکید کرد حزب کارگر برای بسیاری از مشکلات راه چاره‌ داشت و اگر برگزیت (خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا) به بحث غالب انتخابات تبدیل نشده بود می‌توانست نخست‌وزیر شود.

کوربین در ادامه نوشت:‌ «شکی نیست که سیاست‌های ما محبوب هستند، از مالکیت عمومی [حمل‌ونقل] ریلی و خدمات رفاهی تا برنامه‌های عظیم ساختمان‌سازی و افزایش پرداختی میلیونیو. سوال اینجا است که چگونه با وجود شکستی که این بار خوردیم می توانیم در آینده موفق شویم».

رهبر حزب کارگر پیام انتخاباتی حزب پیروز محافظه‌کار -«برگزیت را به انجام می‌رسانیم»- غیرصادقانه و شیادانه بود و «با روشن شدن این دروغ [برای رأی‌دهندگان] اعتماد [در کشور] بیش از پیش از بین خواهد رفت».

کوربین با انتقاد از هجمه‌های رسانه‌ای علیه حزب کارگر در زمان رهبری او، از حزبش خواست برای «مقابله با دشمنی‌های صاحبان میلیاردر [این رسانه‌ها]» بیشتر تلاش کنند.

حزب کارگر در انتخابات روز پنجشنبه سخت‌ترین شکست از سال ۱۹۳۵ را تجربه کرد و تنها ۲۰۳ کرسی از ۶۵۰ کرسی پارلمان را تصاحب کرد. کناره‌گیری کوربین از رهبری حزبش در آینده نزدیک در حالی اعلام می‌شود که جانشین احتمالی او «جان مک‌دانل» وزیر خزانه‌داری در سایه انگلیس در مصاحبه با شبکه «بی‌بی‌سی» گفت به‌زودی از کابینه در سایه استعفا می‌دهد.

مک‌دانل گفت کوربین «رهبر شایسته‌ای بود» اما زمان آن رسیده که حزب کارگر رهبر جدیدی داشته باشد و «حالا همه ما می‌رویم». وی افزود: «دیگر عضوی از کابینه در سایه نخواهم بود. من نقش خودم را ایفا کرده‌ام».

با این تفاسیر به‌نظر می‌رسد رهبر آینده کارگر «ربکا لانگ‌ بیلی» وزیر تجارت کابینه در سایه باشد.

«پیتر کایل»  از نمایندگان حزب کارگر در پارلمان در این باره گفت:‌ «آن‌ها به‌مدت چند دهه درگیر جنگی شخصی و ایدئولوژیک بودند و اکنون باید اجازه دهند دیگران جنبشی ایجاد کنند که درخور آینده باشد، ریشه در آینده داشته باشد و قادر به شکل دادن به قدرت حزب کارگر به‌صورت متناسب با آینده باشد».

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول