اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

والدین عامل ترغیب 75 درصد دانش‌آموزان به نماز

رئیس ستاد اقامه نماز استان اصفهان گفت: اگر والدین اهل نماز خواندن باشند 75 درصد دانش‌آموزان به صورت خودجوش به خواندن نماز تشویق می‌شوند.

والدین عامل ترغیب 75 درصد دانش‌آموزان به نماز

به گزارش خبرگزاری فارس از خوانسار، حجت‌الاسلام ابراهیم رنجبر عصر امروز در اجلاس شهرستانی نماز با محوریت آموزش و پرورش با تأکید بر ترویج فرهنگ نماز خواندن و عمل به ارزش‌های دینی در بین دانش آموزان، اظهار کرد: آموزش و پرورش در ترویج فرهنگ نماز به تنهایی برنمی‌آید؛ بنابراین خانواده‌ها نقش مؤثر و قوی‌تری نسبت به این امر مهم دارند.

رئیس ستاد اقامه نماز استان اصفهان گفت: اگر والدین اهل نماز خواندن باشند 75 درصد دانش‌آموزان به صورت خودجوش به خواندن نماز تشویق می‌شوند.

وی گفت: اگر والدین به نمازخواندن به ویژه اول وقت اهمیت دهند؛ فرزندان نیز احساس اهمیت به نماز خواندن را پیدا می‌کنند و با این شکل و شمایل و شیوه و سبک زندگی رشد می‌کنند.

رنجبر تصریح کرد: خداوند امر نماز خواندن نماز را به تمام ادیان الهی سفارش کرده است و فرموده اگر به دنبال سلامت جسم، روح و روان خود و فرزندانتان هستید باید به نماز خواندن اهمیت دهید.

رئیس ستاد اقامه نماز استان اصفهان با بیان اینکه ارتباط با خدا موجب دوری از فساد اخلاقی و گناه می‌شود، گفت: پنج مؤلفه اصلی برای سبک زندگی انسان  در قرآن تعریف شده است.

وی افزود: اگر این پنج مؤلفه در جامعه و اجتماع ترویج داده شود جامعه اسلامی و دینی ساخته می‌شود و جامعه‌ از آسیب‌های اجتماعی مصون می‌ماند.

رنجبر با بیان اینکه فلسفه پایش دین نماز است تا شیطان‌صفتان ما را گمراه نکنند، گفت: شیطان با شنیدن صدای اذان فراری می‌شود، اگر خدا را فراموش کنیم شیطان در زندگی ما نفوذ و به دنبال آن گناه نیز وارد می‌شود.

رئیس ستاد اقامه نماز استان اصفهان گفت: خداوند نماز را در زندگی انسان قرار داده تا پل ارتباطی بین بنده و خالق قطع نشود، دنیا محل گذر و آخرت‌گرایی مهم و نماز و آخرت در کنار هم قرار دارند.

وی با بیان اینکه اسم نماز پنج هزار بار در قرآن آمده است، گفت: خدامحوری، آخرت‌گرایی، عمل به فرائض دینی و اسلامی و مباحث اقتصادی از مؤلفه‌های سبک زندگی اسلامی است تا از آسیب‌های اجتماعی درامان باشیم.

رنجبر با بیان اینکه دین ما فردی نیست بنابراین به نماز جماعت باید اهمیت دهیم، گفت: مباحث اقتصادی و عبادی به هم گره خوردند، عبادت با رزق حرام همخوانی ندارد به طوری که اثر وضعی دارد.

روحانی نماز باید پاسخگوی شبهات دانش آموزان باشد

در ادامه رضا دهاقین، اظهار کرد: اگر به پرورش اهمیت دهیم در زمینه‌‌های دیگر نیز موفق خواهیم شد، توجه به نمازخانه‌ها باید مورد اهمیت قرار گیرد اما متأسفانه با کمبود اعتبار مواجه هستیم.

مدیر آموزش و پرورش خوانسار تصریح کرد: نماز نباید تجاری‌سازی شود ولیکن در حال حاضر نگاه به نماز تجاری شده است، اگر نماز حق القدمی شد آن بخشی که مطلوب است نهادینه  نمی‌شود

وی گفت: اگر تأکید بر اقامه نماز داریم صرفاً فقط اقامه کننده نماز نمی‌خواهیم؛ بلکه روحانی که از سوی حوزه علمیه معرفی می‌شود باید در مقابل مسائل شرعی و شبهات دانش آموزان پاسخگو باشد.

دهاقین به مساعدت خانواده‌ها اشاره کرد و افزود:، جشن تکلیف پایه سوم ابتدایی به عنوان عید نماز دانش‌آموز است و  سال‌های گذشته به صورت متمرکز برگزارمی‌شد که امسال بنا به پیشنهاد اولیا و همکاران توسط مدرسه و خانواده‌ها اجرا می‌شود.

انتهای پیام/63071/ج30/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول