اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

روند رو به کاهش آنفلوانزا در مازندران

معاون بهداشتی درمانی دانشگاه علوم پزشکی مازندران،گفت: روند ابتلا به آنفلوانزا در مازندران رو به کاهش بوده اما درمان عوارض ناشی در مراکز درمانی در دستور کار است.

روند رو به کاهش  آنفلوانزا در مازندران

حامد روحانی‌زاده در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار فارس در ارتباط با آخرین وضعیت بیماری  آنفلوانزا در مازندران و اقدامات انجام شده اظهار کرد: بیماری اولیه  آنفلوانزا در استان کاهش پیدا کرده است.

وی با اعلام اینکه بخشی از بستری‌های ما در حال حاضر به دلیل عوارض ناشی از  آنفلوانزا است، تصریح کرد: عفونت‌های مختلف به دنبال  آنفلوانزا ایجاد می‌شود که نیاز به پیگیری‌های درمانی بعدی است.

معاون بهداشتی درمانی دانشگاه علوم پزشکی مازندران اضافه کرد: تعداد درگیری اولیه  آنفلوانزارو به کاهش است.

وی در پاسخ به این سؤوال که اپیدمی در کدام شهرهای استان است، افزود: کل استان درگیر این بیماری هستند و پیش‌بینی‌ می‌کنیم تا یک هفته ۱۰ روز آینده این روند کاهش پیدا کند و وارد فاز تک‌گیر شویم و این فار معمولا تا اوایل فصل بهار ممکن است وجود داشته باشد.

روحانی‌زاده خاطر نشان کرد: پیش‌بینی‌ها این است که شاهد موج دوم و سوم  آنفلوانزا نباشیم و اگر ایجاد شده مانند موج اول نیست.

وی اضافه کرد: اگر  نوع ویروسی وارد نشود مورد دیگری نباید به صورت حاد در کشور مشاهده شود.

روحانی‌زاده درباره تعداد فوتی‌های ناشی از ابتلا به  آنفلوانزا به آمارهای قبلی ارائه شده استناد کرد و گفت: آمار تعداد فوتی‌ها توسط وزارت بهداشت اعلام می‌شود، معاونت بهداشت و یا وزیر به صورت هفتگی آمارها را اعلام می‌کنند.

وی خاطر نشان کرد: آمار مبتلایان رو به کاهش بوده و فوتی‌های ناشی از  آنفلوانزا افزایش پیدا نکرده است.

معاون بهداشتی درمانی دانشگاه علوم پزشکی مازندران رعایت نکات بهداشتی و درمانی تا پایان دوره اپیدیمی ضروری است، افزود: این موضوع در همه ایام باید مورد توجه قرار گیرد.

وی تعداد افراد بستری شده به دلیل  آنفلوانزا در مراکز درمانی را ۲ هزار نفر در مجموع  اعلام کرد و گفت: هزار و ۸۰۰ نفر در دوره اپیدیمی بستری شدند.

به گزارش فارس، به نقل از روابط عمومی معاونت بهداشتی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی از روز نهم تا شانزدهم آذرماه تعداد ۸ هزار و ۳۳۳ نفر به مراکز درمانی مراجعه کرده‌اند.

وی خاطر نشان کرد: هفته گذشته ۲۵ مورد فوتی در کشور ثبت شده که بیشتر افراد داری بیماری زمینه‌ای بودند.

تعداد آمار فوتی‌های ناشی از  آنفلوانزا در مازندران طی دو هفته آینده ۱۱ نفر در دانشگاه علوم پزشکی و سه نفر در دانشگاه علوم پزشکی بابل بوده است.

انتهای پیام/۸۶۰۰۴/ج

 

 

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول