اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

ترکمنستان انتقال گاز از طریق افغانستان به پاکستان را ضمانت می‌کند

ترکمنستان اعلام کرد برای جلب رضایت پاکستان انتقال گاز از طریق پاکستان در پروژه تاپی را بیمه خواهد کرد.

ترکمنستان انتقال گاز از طریق افغانستان به پاکستان را ضمانت می‌کند

به گزارش خبرنگار سایت افغانستان خبرگزاری فارس، ترکمنستان اعلام کرد برای جلب رضایت پاکستان انتقال گاز از طریق افغانستان در پروژه تاپی را بیمه می‌کند تا در صورت قطع گاز به دلیل ناامنی خسارات وارده به اسلام‌آباد را از طریق بیمه پرداخت شود.

پاکستان به مقامات ترکمنستان اعلام کرده بود که در صورتی که گاز انتقالی این کشور از طریق خاک افغانستان با قطعی روبرو شود، غرامتی در این زمینه پرداخت نخواهد کرد.

یکی از مقامات وزارت نفت پاکستان در این رابطه به «د نیوز» گفت: قرار است تیمی از مقامات ترکمنستان سال آینده به اسلام‌آباد سفر کرده و در مورد جزئیات این راهکار جدید با مقامات پاکستان رایزنی کنند.

براساس این گزارش، با توجه به اختلاف نظر در مورد قیمت گاز، قرار است هیات اعزامی در مورد قیمت پروژه تاپی اطلاعاتی را با مقامات پاکستان ارائه دهند.

همچنین قرار است تبصره جدیدی به قرارداد تاپی اضافه شود که براساس آن هرگونه قطعی گاز در خاک افغانستان، هیچ مسئولیتی را برعهده پاکستان نخواهد گذاشت و از سوی دیگر قرار است در مورد قیمت گاز نیز در این پروژه تجدید نظر شود.

بسیاری از کارشناسان اعلام کردند به دلیل ناامنی و بعد مسافت بسیار زیاد از یک سو و همچنین اختلافات روز به گسترش میان هند و پاکستان پروژه تاپی در هاله‌ای از ابهام بوده و انجام آن با دشواری‌های زیادی همراه خواهد بود.

این در حالی است که چین در ماه گذشته قراردادی را با روسیه امضا کرده و قرار است گاز این کشور به برای مصارف صنعتی به چین منتقل شود که این موضوع باعث حساسیت هند در این زمینه خواهد بود.

انتهای پیام/ ر

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول