اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

وحدت عملی حوزه و دانشگاه ضامن حل نیازهای جامعه است/ وحدت حوزه و دانشگاه نباید آرمانی و شعاری باقی بماند

دبیر هیات نظارت جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه تبریز با بیان اینکه. وحدت عملی حوزه و دانشگاه ضامن حل بسیاری از نیازهای جامعه و رفع مشکلات کشور است، گفت: وحدت حوزه و دانشگاه نباید همچنان به‌صورت آرمانی و شعاری باقی بماند، چرا که امروزه وحدت عملی حوزه و دانشگاه نیاز امروز جامعه ما برای رشد و شکوفایی است.

وحدت عملی حوزه و دانشگاه ضامن حل نیازهای جامعه است/ وحدت حوزه و دانشگاه نباید آرمانی و شعاری باقی بماند

محمدحسین کاظمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تبریز که در راستای  27 آذر، روز وحدت حوزه و دانشگاه صورت گرفت، اظهار داشت: 27 آذر، روز شهادت شهید آیت‌الله دکتر مفتح به‌عنوان روز وحدت حوزه و دانشگاه در تقویم جمهوری اسلامی نامگذاری شده است و اگر جوهره اصلی انقلاب اسلامی را برخواسته از اسلامی و مردمی بودن آن بدانیم،  قوام و پایداری این دو نیز در سایه اتحاد و وحدت کلمه همه گروه‌ها و به خصوص حوزویان و دانشگاهیان خواهد بود.

این فعال دانشجوی استان آذربایجان‌شرقی تأکید کرد: حوزه و دانشگاه باوجود مجزا بودن، دارای کارکرد واحدی هستند و یک هدف را دنبال می‌کنند پس برای اینکه یکدیگر را تقویت کنند و باعث پیشرفت همدیگر باشند، باید با همدیگر وحدت داشته باشند البته نه در حد شعار و آرمان بلکه باید به صورت عملی نیز این وحدت به وجود بیاید.

 وی تصریح کرد: حوزه و دانشگاه می‌تواند از تجربیات و پیشرفت‌های یکدیگر نهایت استفاده را ببرند و از یکدیگر یاد بگیرند مثلا طبق فرموده‌های مقام معظم رهبری؛ تخصص‌‌گرایی و تأسیس رشته‌های درسی گوناگون، توجه به واقعیات، دیدِ باز، گسترده و وسعت بینش، آینده‌نگری همراه با طرح و برنامه و... را حوزه می‌تواند از دانشگاه یاد بگیرد و در مقابل احساس وظیفه کردن در درس خواندن، سخت‌کوشی در آموختن، کسب اخلاص، صفا، ایثار، معنویت و زهد و... را دانشگاه می‌تواند از حوزه یاد بگیرد.

   دبیر هیات نظارت جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه تبریز در بخش دیگر سخنان خود با تأکید بر اینکه حضرت امام خمینی (ره) به خوبی می‌دانستند که اگر روحانیت معظم نتوانند فهم خود از اسلام را با مقتضیات زمان پیوند بدهد، اعتقاد و ایمان نسل آینده را با مخاطره جدی روبه‌ رو خواهد ساخت و روحانیت رسالت خود را نا تمام و عقیم خواهد گذاشت، اضافه کرد: فلذا امام خمینی (ره) به قضیه وحدت حوزه و دانشگاه بیشتر به‌عنوان یک واقعیت تاریخی - اجتماعی می‌نگریستند و حوزه و دانشگاه را مغز متفکر و نیروی محرکه جامعه تلقی می‌کردند که آماج توطئه‌ها و تفرقه‌افکنی‌های دشمنان قرار دارند.
 

وحدت حوزه و دانشگاه نباید آرمانی و شعاری باقی بماند

وی یادآور شد: امام راحل همواره لزوم هوشیاری و تهذیب در این دو قشر را مورد توجه قرار داده همچنین ایشان معتقد بودند که از حوزه و دانشگاه می‌توانند به عنوان دو مرکز برای تمام ترقیات و تمام پیشرفت‌های کشور باشند همچنین می‌توانند دو مرکز برای تمام انحرافات و انحطاط‌ها باشند.

دبیر هیات نظارت جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه تبریز در نهایت تصریح کرد: طبق بیانات مقام معظم رهبری؛ نزدیک شدن اخلاق حاکم، سیستم، سازماندهی و برخی محتواها به همدیگر، حرکت هماهنگ علم و دین، روی آوردن دانشگاه و حوزه به یکدیگر از الزامات شکل‌گیری وحدت بین حوزه و دانشگاه است و این وحدت دارای برکات زیادی است مثل: نزدیک شدن دانشگاه به ارزش‌های دینی، آگاهی حوزه از جدیدترین پیشرفت‌های علمی، شکست نقشه‌های دشمنان، سازندگی و رفع نیازهای جامعه همچنین در سایه شکل‌گیری عملی این وحدت، اسلامی شدن دانشگاه‌ها و تدریس علوم انسانی اسلامی نیز می‌تواند در دانشگاه‌ها تحقق یابند.

انتهای پیام/ 60023 /س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول